نیروهای مدافع خلق: یاد و خاطره شهدای فدایی را زنده نگه می‌داریم

ه.پ.گ اسامی دو گریلا را که در سال گذشته در حملات هوایی ارتش غاصب ترک به شهادت رسیده بودند منتشر کرده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان با صدور بیانیه‌ای اسامی دو گریلای شهید را منتشر کرد.

در آغاز اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"روز ١ می ٢٠٢٠ رفقایمان روژهات و سوزدار در حین انجام وظایف سازمانی در نتیجه بمباران هواپیماهای جنگنده دشمن به شهادت رسیدند. ما یاد و خاطره این دو رفیق فدایی را در اولین سالگرد شهادت آنان زنده نگه می‌داریم.

پ.ک.ک همچون حزب شهیدان، ثمره معنادار نمودن صحیح حقیقت شهداست. حزبمان برای زنده نگهداشتن یاد حقی کارر که در ١٨ می ١٩٧٧ به شهادت رسیده بود تأسیس شد. از آن روز تاکنون پیشاهنگی مبارزه آزادیخواهی کوردستان را بر عهده گرفته است. حزبمان پ.ک.ک تاکنون از مطالبات و عزم مبارزات خویش نکاسته است و هر چه بهتر به پیش گام برداشته و به سرچشمه آزادی تمامی بشریت مبدل شده است، بدون شک این امر به حقیقت شهادت معنی می‌بخشد. از اینرو ماه می در تاریخ مبارزات و مقاومت ما دارای جایگاهی بزرگ است و در آن شهادت‌های بزرگی روی داده‌اند. رفقا روژهات و سوزدار که در ١ می ٢٠٢٠ به شهادت رسیدند همچون یکی از حلقه‌های شهیدان ماه می عزم ما را به پیشبرد مبارزه مستحکم‌تر می‌کنند."

ه.پ.گ در ادامه از مبارزات گریلای شهید روژهات و شهید سوزدار تجلیل به عمل آورده آنان را الگوی فروتنی، صداقت و رفاقت می‌داند و سپس می‌افزاید:"مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی این دو رفیق فدایی و همچنین خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و با آرمان‌های شهدا برای پیروزی مبارزه و زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره آنان تجدید میثاق می‌کنیم."

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: دیدم دمیر

   کد سازمانی: سوزدار کورتای

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: چنار - قدری

  تاریخ و محل شهادت: ١ می ٢٠٢٠ / مناطق حفاظتی میدیا

   نام و نام خانوادگی: شنول تاشتان

   کد سازمانی: روژهات آگری

   محل و سال تولد: تاشلچای

   نام مادر – نام پدر: مقدس- نصرت

  تاریخ و محل شهادت: ١ می ٢٠٢٠ / مناطق حافظتی میدیا.