نیروهای مدافع خلق یاد و خاطره شهیدان چلی را گرامی داشت

ه.پ.گ از مبارزات انقلابی دو گریلای خود به نام‌های دلیل سیپان و شروان خیزان که روز ٢۶ ژوئیه در بخش چلی استان جولمرگ به شهادت رسیده بودند تجلیل به عمل آورده است.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) اسامی دو گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"روز ١٣ آگوست ٢٠٢٠ اعلام کرده بودیم که ارتش اشغالگر ترکیه صبح روز ٢۶ ژوئیه /۵ مرداد در منطقه قادا ستونا واقع در بخش چلی استان جولمرگ با کمک خودفروشان و جاش‌ها تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرده و در این تحرکات میان نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترک درگیری روی داد. در این جنگ ٢ اشغالگر کشته و ۴ اشغالگر دیگر زخمی شدند. دو رفقیمان به نام‌های دلیل و شروان قهرمانانه علیه اشغالگران و خودفروشان جنگیدند و به درجه شهادت رسیدند.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: دنیز  ابراهیم تک

   کد سازمانی: دلیل سیپان

   محل و سال تولد: استانبول

   نام مادر – نام پدر: نورخان- عبدالرحمن

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ ژوئیه ٢٠٢٠ / چلی

   نام و نام خانوادگی: ستک تاگای

   کد سازمانی: شروان خیزان

   محل و سال تولد: بدلیس

   نام مادر – نام پدر: ملکه - مدحت

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ ژوئیه ٢٠٢٠ / چلی

رژیم استعمارگر ترک بر مبنای انکار کوردها تأسیس شده است، برای تداوم موجودیت خود با این ویژگی جنایت‌کارانه همیشه در حال اجرای توطئه و نقشه‌های نابودگرانه است. هدف تمامی نقشه‌ها و برنامه‌های آنان این است که هویت همه خلق‌ها و در رأس آن خلق کورد را نابود کرده و به تُرک مبدل کنند. نقشه اصلاحات شرق و برنامه‌های پس از آن نیز با همین هدف طرح شدند، خواستند تا کشوری که هزاران سال متعلق به خلق کورد بوده و کوردستان نام دارد تخلیل نمایند و کوردها را از کشورشان برانند.

اما خلق کورد علیه نقشه‌های کثیف رژیم اشغالگر و جانی ترکیه، قتل‌عام و ویرانی‌ای را که رژیم ترکیه بر آن تحمیل کرده بود، به بهانه‌ای برای مبارزه آزادیخواهی کوردستان مبدل کرد."

ه.پ.گ در ادامه از مبارزات انقلابی شهید دلیل و شهید شروان تجلیل به عمل آورده و یاد و خاطره آنان را گرامی داشته است.

ه.پ.گ در پایان مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی این دو شهید و ملت میهن‌دوست کوردستان ابراز نموده و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی تجلیل میثاق کرده است.