نیروهای مدافع خلق: یک اشغالگر در متینا از پای درآمد

ه.پ.گ اعلام کرد، در عملیات علیه ارتش اشغالگر ترکیه یک اشغالگر مجازات شده و دو دوربین مدار بسته نیز منهدم گردیدند.

 

مرکز اطلاع رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) اعلام کرد، نیروهای گریلا در چهارچوب عملیات انقلابی جنگ هفتانین در متینا علیه ارتش اشغالگر ترک عملیاتی انجام دادند.

ه.پ.گ گفت، گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در ماه ژوئیه در گردنه‌ی ملیتان تعدادی از اشغالگران را هدف قرار دادند.

بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر می‌باشد:

عملیات‌هایی که در منطقه متینا در چهارچوب عملیات انقلابی جنگ خابور انجام شده‌اند به شرح زیر می‌باشند:

۹ ژوئیه/ ١٨ تیرماه  ساعت ۱۹ علیه اشغالگران در تپه آزاد با اسلحه قناس عملیاتی انجام شد. در این عملیات یک اشغالگر مجازات شد. در همان  ساعت دو دوربین مداربسته در تپه‌ی هبون توسط نیروهای ما هدف قرار داده شده و منهدم گشت.

۹ ژوئیه ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه گروهی از اشغالگران در گردنه‌ی میلیتان هدف نیروهای ما قرار گرفتند. در این عملیات تعداد اشغالگرانی که کشته و یا زخمی شدند، مشخص نشد. بعد از انجام این عملیات دولت اشغال ترکیه با هلیکوپتر قصد انتقال کشته و زخمی‌های خود از منطقه را داشت که توسط نیروهای ما هدف قرار گرفته و هلی‌کوپتر آنها ناچار به عقب‌نشینی شد.

۳ ژوئیه ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه باژیرگان جولمرگ عملیات اشغالگرانه‌ی خود را آغاز نمودند. ۵ ژوئیه ساعت ۲۳:۳۰ جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه اطراف روستای تلوریا را بمباران کردند و در ۷ ژوئیه عملیات پایان یافت. اما در اطراف روستاهای کوچی، تلوری پایین و تلوری بالا یگان‌های ویژه مخفی مستقر شدند.

اطلاعات در مورد حملات هوایی ارتش ترکیه

حملات ارتش اشغالگر ترکیه به مناطق حفاظت شده میدیا ادامه دارد. اطلاعات در رابطه با این حملات به شرح زیر می‌باشد:

۸ ژانویه ساعت ۱۷:۲۰ جنگنده‌های ارتش ترکیه منطقه تپه روستی گوشین منطقه خاکورک را بمباران کردند.

۹ ژوئیه از ساعت ۲۲:۰۰ تا ساعت ۲:۰۰ بامداد هلیکوپترهای جنگنده در آسمان مناطق مروانوس، تابورا عربان، تپه سلیمان، تپه شهید انتقام و تپه‌ی سور منطقه آواشین گشتزنی کردند.

۹ ژوئیه از ساعت ۲۳:۲۰ تا ساعت ۰۰:۰۰ بامداد هلیکوپترهای جنگنده، تونل‌های جنگ در منطقه ورخله‌ی آواشین را بمباران کردند. ۸ تا ۱۰ ژوئیه منطقه‌ی ورخله‌ی بمباران شد.

۹ ژوییه ساعت ۲۱:۳۰ دولت ترکیه با مواد منفجره به تونل‌های جنگی در ورخله‌ی حمله کرد. ساعت ۱ بامداد یک بار دیگر تونل‌های جنگی در تپه سور بمباران شدند.

۱۰ ژوئیه ساعت ۹:۲۵ جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه منطقه ساجای زاپ را بمباران کردند.

در این بمباران‌ها‌ آسیبی به نیروهای ما وارد نشد."