نیروهای مدافع خلق: یک بالگرد ساقط شد، ٧ اشغالگر مجازات شدند

رژیم اشغالگر ترک صدها بار با اوبوس و خمپاره، ۴۶ بار با هواپیماهای جنگنده و ٣٣ بار با سلاح‌های شیمیایی به مناطق حفاظتی میدیا حمله کرد. نیروهای گریلا به حملات رژیم سفاک ترک پاسخ دادند و یک فروند بالگرد را سرنگون کرده، ٧ اشغالگر را به هلاکت رساندند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را از عملیات‌های گریلا منتشر کرده است.

در اطلاعیه آمده است:

"عملیات‌های نیروهای ما در گرامیداشت ١٨مین سالگرد کارزار ١ ژوئن ادامه دارند. رژیم اشغالگر ترک صدها اوبوس و خمپاره، ۴۶ بار با هواپیمای جنگنده و ٣٣ بار با سلاح شیمیایی دست به حمله زد. در مقابل این حملات عملیات نیروهای گریلا بی‌وقفه ادامه دارند.

شرح عملیات‌ها در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه متینا؛

١ ژوژین ساعت ١٢:٣٠ نیروهای ما اشغالگران مستقر در تپه آزاد را هدف قرار داده و اهداف تعیین شده با قدرت درهم کوبیده شدند.

١ ژوئن ساعت ٢١:٣٠ نیروهای ما با سلاح‌های فردی و نارنجک اشغالگران مستقر در اطراف تپه شهید زمانی در منطقه حکاری را هدف قرار دادند. در این عملیات ٢ متجاوز مجازات شده و یک متجاوز دیگر زخمی شد.

٢ ژوئن ساعت ٢ بالگردهای تهاجمی که درصدد حمله به منطقه تپه حکاری بودند از دو جهت هدف حملات نیروهای ما قرار گرفتند. یک بالگرد دچار صدمه جدی شده و حین بازگشت از منطقه در نزدیکی منطقه مقاومت سرنگون شده و منهدم گردید.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه زاپ؛

١ ژوئن ساعت ١٧:٣٠ یک اشغالگر که درصدد قطع درختان دامنه‌های منطقه مقاومت شهید شاهین بود از پای درآمد.

١ ژوئن از ساعت ١٧:٢٠ تا ٢٢:١٠ نیروهای یژاستار با سلاح شخصی و قناص اشغالگران اطراف سنگرهای جنگ تپه شهید رِبَر را هداف قرار دادند و در نتیجه آن ٢ اشغالگر مجازات شدند.

١ ژوئن از ساعت ١۴:٣٠ الی ٢٠ اشغالگرانی که درصدد حمله به سنگرهای جنگ تپه برخودان منطقه شهید شاهین با استفاده از مواد منفجره بودند، از دو جهت توسط نیروهای ما هدف حمله با سلاح سنگین قرار گرفتند. اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در چارچوب کارزار انقلابی مرعش شهید ساواش در عرصه زاپ؛

٢ ژوئن ساعت ۵:١٠ اشغالگران پیرامون سنگرهای جنگ تپه شهید ساوشکا در منطقه مقاومت تپه جودی از دو محور توسط نیروهای نیمه متحرک ما هدف قرار داده شدند. در این عملیات ٢ اشغالگر کشته، ٢ اشغالگر زخمی و یک موضع آنان منهدم گردید. اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

حملات شیمیایی و بمباران منطق حفاظتی میدیا از سوی رژیم جنایتکار ترکیه

١ ژوئن مناطق تپه جودی، تپه اف‌ام، تپه بهار، کوروژارو، شهید شمدین، شهید تولهلدان، شهید شاهین، چمچو و سیدا در عرصه زاپ ده‌ها با از سوی بالگردهای تهاجمی، ده‌ها بار با اوبوس و خمپاره و ٢۵ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

١ ژوئن اطراف روستای دشیشه، سرارو، ایدنه در عرصه متینا، همچنین مناطق تپه حکاری، تپه اورته، سری متینا و شهید زمانی از سوی بالگردهای تهاجمی هدف حمله واقع شده، ده‌ها بار با اوبوس و خمپاره و ١٧ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

١ ژوئن ساعت روستای یکماله در عرصه گاره از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

١ ژوئن روستای شیخان در قلاتوکا در دامنه قندیل ٣ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد."