نیروهای مدافع خلق: یک هلیکوپتر مورد اصابت قرار گرفت، ۱۲ متجاوز مجازات شدند

با فرماندهی گریلاهای یژاستار، رزم گریلاهای کورد همچنان ادامە دارد، طبق آخرین خبرهای رسیدە، در آخرین برخوردهای رویدادە، ۱۲ نفر از اعضای ارتش متجاوز ترک بە هلاکت رسیدە و یک هلیکوپتر سکورسکی و یک پهباد توسط گریلاها سقوط کردەاند.

مرکز اطلاع رسانی و انتشارات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) بیانیە‌ای را منتشر کرد. متن این بیانیە بە شرح زیر است:

گریلاهای آزادی کوردستان در مقابلە با حملات اشغالگرانە، مبارزات خود را بر اساس روح فدایی آپویی همچنان ادامە می‌دهند. با فرماندهی نیروهای یژاستار و بە منظور شادباش هجدهمین رخداد ۱ ژوئن، مبارزە و برخودان شدید ما همچنان ادامە دارد. در نتیجە این برخودان یک هلیکوپتر سکورسکی توسط نیروهای هدف قرار گرفتە و یک درون هم ساقط شد. ۱۲ نیروی متجاوز ارتش ترک هم بە سزای اقدامات تجاوزکارانە خود رسیدە و ۶ نفر هم زخمی شدند، یک سیستم دوربین مداربسته هم مورد اصابت قرار گرفت. نیروهای یژاستار ما با روح بزرگ انقلابی بر جنازەهای متجاوزان کشتە شدە حضور پیدا کردە، ۲ اسلحە MPT، ٢ تپانچه، خشاب‌های این تپانچه‌ها و یک تلفن ، چهار مین آمادە انفجار، یک دوربین مخصوص و تجهیزات نظامی دیگر را بە غنیمت گرفتند. جزئیات این بیانیە بە سرح ذیل است:

در منطقە آواشین در ساعات بین ۰۸:۰۰ و ۱۴:۴۰ دقیقە در مقابل اشغالگرانی کە در تلاش بودند تا با سلاح شیمیایی و مواد منفجرە بە منطقە ورخلە حملەور شوند، سە بار با اسلحە تک نفرە، دو بار با سلاح سنگین و ۲ بار بە شیوە تخریبی، نیروهای ما دست بە عمل زدند. در نتیجە آن اشغالگران ناچار بە عقب نشینی شدند.

در منطقە زاپ:

در ۲۷ مە در ساعات بین ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۴۰ دقیقە در منطقە تپه جودی، یک هلیکوپتر سکورسکی تلاش کرد تا در نزدیکی سنگرهای تپە شهید لشکر نیرو هلی برن کند. نیروهای یژاستار ضربات سنگینی را بر این هلیکوپتر وارد کردند و هلیکوپتر بعد از این اسیب تلاش کرد تا بە پایگاە خود در منطقە چلی از توابع جولمرگ بازگردد اما بە داخل رودخانە زی سقوط کردە و منفجر شد.

در ۲۸ مە. در ساعت ۱۶:۴۰ دقیقە نیروهای ما در محور برخودان تپه اف.ام بە سنگرهای متجاوزان حملە کردند. در نتیجە این حملە، یک اشغالگر کشتە شد و اشغالگران دیگر هم از ترس منطقە را ترک کردند.

۲۸ مە در ساعت ۰۹:۰۰ در منطقە برخودان شکفتا بریندارا یک درون دشمن از سوی نیروهای یژاستار هدف قرار گرفتە شد و ساقط شد. در همان روز، در ۲۸ مە، در منطقە برخودان شهید شاهین، ۳ اشغالگر کە در تلاش بودند بە سوی سنگرهای جنگی در منطقە شهید برخودان حرکت کنند، از سوی نیروهای یژاستار مورد حملە قرار گرفتند. در نتیجە یکی از اشغالگرانی کە مجازات شد از صخرە سقوط کردە و نیروهایمان دیگر متجاوزان را بە اسلحە فردی مورد حملە قرار دادند. نیروهای ما بر سر جنازەهای این اشغالگران حاضر شدە و ۲ اسلحە MPT، دو تپانچه و خشاب‌های آن‌ها، یک تلفن، چهار مین آمادە انفجار، یک دوربین مخصوص و تجهیزات نظامی دیگر را بە غنیمت گرفتند.

همان روز در ساعت ۱۶:۰۰ نیروهای ما علیە متجاوزانی کە می‌خواستند بە سنگرهایمان نزدیک شوند سە نفر از متجاوزان را هدف قرار دادند. در نتیجە ۴ اشغالگر کشتە شدە، ۳ اشغالگر دیگر مجروح شدند. اشغالگران کە بعد از آن با سلاح‌های سنگین منطقە را گلولە‌باران کردند درصدد برآمدند تا بار دیگر پیشروی کنند. نیروهای ما بار دیگر علیە اشغالگران وارد عمل شدە و در نتیجە ۲ اشغالگر دیگر کشتە شدە و ۳ نیروی دیگر متجاوز مجروح شدند. در نتیجە این اقدامات کە باروحیە بالای آپویی همراە بود، ۹ اشغالگر کشتە شدە و ۶ متجاوز دیگر مجروح شدند. همچنین مقادیر فراوانی سلاح و مواد منفجرە بە غنیمت گرفتە شد.

منطقە متینا

۲۸ ماە مە در ساعت ۰۷:۰۰ در منطقە برخودان تپه حکاری در مقابلە با اشغالگرانی کە در نزدیکی سنگرهای شهید زمانی در حال تحرک بودند. نیروهای ما با سلاحهای فردی وارد عمل شدند. در نتیجە آن ۲ متجاوز کشتە شدند. در ۲۵ ماە مە در ساعت ۲۳:۰۰ در تپه کوردینە، یک سیستم نظارتی دوربین مداربسته از سوی نیروهای مورد اصابت قرار گرفتە و تخریب شد.

حملە با سلاح شیمیایی

حملات شیمیایی ارتش ترک

در ۲۸ مە، در مناطق زاپ، نواحی شهید شاهین و شهید برخودان، تپە شهید هاوری و شکفتا بریندارا ۳۴ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجرە مورد حملە قرار گرفت. در تمام این مدت حملات هوایی اشغالگران با اوبوس و هواپیما ادامە پیدا کردە است. در ۲۸ مە حملات هوایی بە منطقە زاپ، نواحی شهید شاهین و شهید هارون، شهید تولهلدان، تپە جهنم، شکفتا بریندارا، چمچو، تپە آمیدی و اف.ام کارگر ادامە داشتە است، از پایگاههای مرزی هم گلولەباران با اوبوس بدون وقفە ادامە پیدا کردە است. در همین روز منطقە برخودان، تپە حکاری با توپخانە اوبوس مورد حملە قرار گرفت، در ساعت ۱۱:۰۰ هم در منطقە آواشین، محورهای برخودان و ورخلە، چهار بار توسط هواپیماهای جنگی مورد حملە قرار گرفتند.