نیروهای مدافع خلق: خودرو راهسازی اشغالگران در هفتانین منهدم شد و راننده آن از پای درآمد

گریلاهای ه.پ.گ روز ٨ نوامبر/ ١٧ آبان در عملیاتی یک بیل مکانیکی ارتش اشغالگر ترک را در عرصه هفتانین منهدم کردند و راننده آن را به سزای اعمالش رساندند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه هفتانین؛

٨ نوامبر ساعت ١٠:٢٠ در دره پساخا در دامنه کوه هلیز، نیروهایمان با تاکتیک تله انفجاری یک دستگاه بیل مکانیکی را که درصدد احداث جاده در منطقه بود هدف قرار دادند. در نتیجه این عملیات خودرو مذکور منهدم شده و راننده آن نیز به سزای اعمالش رسید.

تا آخرین گلوله خود جنگیدند

روز ٢ نوامبر ٢٠٢١ اعلام کرده بودیم که ٣٠ اکتبر در منطقه خاکورک حین عملیاتی که ۶ اشغالگر در آن کشته شده بودند یک رفیق ما زخمی شده بود. هوال چکدار در جنگ با روحیه‌ی فدایی به سنگرهای دشمن حمله کرده و ضربات مهلکی را بر اشغالگران وارد کرده بود به سختی زخمی شد. هوال نعمان با صرف تلاش بسیار هوال چکدار را یک گام از محل درگیری دور کرد. سپس جنگ سختی درگرفت و در این جنگ هر دو رفیقمان چکدار و نعمان تا آخرین گلوله خویش جنگیدند و قهرمانانه به شهادت رسیدند.

این عملیات با تاکتیک گریلای نوین با موفقیت به انجام رسید. قهرمانان ما که در این عملیات به شهادت رسیدند در پیروزی آن نقش زحمات بسیاری را متقبل شدند، با رویکرد گریلای حرفه‌ای در زمان کوتاهی به قلب مواضع دشمن نفوذ کرده و نشان دادند که روح ملیات آپویی چگونه به پیروزی دست می‌یابد.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: برهان‌الدین تاسمان

   کد سازمانی: چکدار زیلان

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: گلستان – صلاح‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ٣٠ اکتبر ٢٠٢١ / هفتانین

   نام و نام خانوادگی: سعید اُزترک

   کد سازمانی: نعمان آمَد

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: گُلی - رمضان

  تاریخ و محل شهادت: ٣٠ اکتبر ٢٠٢١ / هفتانین

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی این دو شهید تجلیل به عمل آورده و با تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کوردستان می‌افزاید:

"رفقا چکدار و نعمان با عملیات خود در تاریخ مقاومت خلق کوردستان جای گرفتند. مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی رفقا چکدار و نعمان و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم."