نیروهای مدافع خلق: یک سنگر اشغالگران در متینا منهدم شد

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در منطقه متینا با سلاح سنگین عملیاتی انجام دادند. این عملیات برای درود فرستادن به مقاومت ورخله انجام شد و یک سنگر دشمن منهدم گشت.

اطلاعیه‌ی مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در این رابطه به شرح زیر می‌باشد:

"در چارچوب عملیات انقلابی جنگ خابور در منطقه‌ی متینا؛

۵ اکتبر/ ١٣ مهر ساعت ۹:۳۰ نیروهایمان علیه اشغالگران در تپه آزاد با سلاح سنگین عملیاتی انجام دادند. این عملیات برای درود فرستادن به مقاومت ورخله انجام شد. در این عملیات یک سنگر دشمن از بین رفت، اما تعداد اشغالگران کشته و زخمی شده مشخص نشد.

در عرصه‌ی ورخله آواشین؛

۵ اکتبر ساعت ۲۳:۲۰ و همچنین صبح ۶ اکتبر، ارتش اشغالگر ترکیه با سلاح سنگین و مواد منفجره و بمب عرصه‌ی مقاومتی ورخله را بمباران کرد.

۵ اکتبر از ساعت ۲۰:۱۰ تا ۰۰:۲۰ دقیقه بامداد هلیکوپترهای ارتش اشغالگر ترکیه در آسمان عرصه‌ی ورخله، بانیستان، مروانوس، تپه سلیمان و تابورا عربان در عرصه‌ی آواشین به گشتزنی پرداختند. همزمان مناطق دره‌ی باسیا، کوه شهید انتقام و کوه کارتال توسط هلیکوپتر‌های جنگی بمباران شدند.

۵ اکتبر از ساعت ۲۱:۲۰ تا ساعت ۲۳:۰۰ در عرصه متینا هلیکوپترها در خط قاشورا به گشت‌زنی پرداختند. همزمان اطراف روستاهای دشیشه، هروری، کیسته، سرارو و کلا قمری و کوردینه توسط هلیکوپترهای جنگی بمباران شدند.

۵ اکتبر از ساعت ۱۰:۰۰ تا ساعت ۱۰:۳۰ اطراف رودخانه لولان مناطق سنین و گوشین در عرصه‌ی خاکورک توسط جنگنده‌ها بمباران شدند. در ششم اکتبر از ساعت ۸:۲۰  جنگنده‌ها اطراف رودخانه لولان را بمباران کردند. به دلیل این بمباران‌ها در منطقه آتش‌سوزی ایجاد شد و این آتش‌سوزی هنوز هم ادامه دارد."