نیروهای مدافع خلق: فرمانده رِزان آمَد به شهادت رسید

ه.پ.گ با اعلام خبر شهادت فرمانده رِزان آمَد می‌گوید:"نام هوالمان رِزان همیشه زنده می‌ماند و هر گلوله‌ای که به صورت حرفه‌ای دشمن را نشانه گیرد انتقام خون او را بازمی‌ستاند."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در بیانیه‌ای از شهادت فرمانده رِزان آمَد خبر داده است.

در بیانیه ه.پ.گ آمده است: همرزم ما رِزان که یکی از فرماندهان پیشاهنگ پروژه بازتأسیس ه.پ.گ بود روز ١٨ می ٢٠٢٢/ ٢٨ اردیبهشت ١۴٠١ در مناطق حفاظتی میدیا در حمله دشمن به شهادت رسید. هوال رِزان فعالانه در مقاومت کوبانی جای گرفت و تبهکاران داعش را متوقف کرد. در قلب همرزمان خود و خلقش جایگاه ویژه‌ای داشت و با سرعت عمل در کار و فداکاری خود وظایفش را به نحو احسن به انجام رساند و رنج بسیاری کشید. هوالمان رِزان صدها همرزم خود را آموزش داد و یکی از معماران مقاومت کنونی در زاپ، آواشین و متیناست. پیمان می‌بندیم که بیرق مبارزه فرمانده گرامیمان رِزان آمَد را در اهتزاز نگه داریم و شایسته رفاقت وی باشیم.

جزئیات شناسنامه شهید رِزان آمَد؛

   نام و نام خانوادگی: امید تارهان

   کد سازمانی: رِزان آمَد

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: سعادت - عبدالله

  تاریخ و محل شهادت: ١٨ می ٢٠٢٢ / مناطق حفاظتی میدیا

 

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی فرمانده رِزان آمَد تجلیل به عمل آورده و در پایان می‌افزاید:

"رفیق رِزان که سرآغاز مبارزات خود را در روزهای پرمعنی برگزید، روز معنادار ١٨ می که روز شهداست به شهادت رسید. هوال رِزان در پیشرفت و تحول گریلاهای آزادی کوردستان زحمات بی‌بدیلی را بردوش کشید و قهرمانانه ترس را در قلب دشمن جای داد و در شخص خود به فرمانده گریلای حرفه‌ای آپویی مبدل شد. او همیشه از سوی همرزمان خود همچون یک الگو خواهد بود. هدف پیروزی گریلا و آزادی رهبر، آزادی کوردستان که هوالمان رِزان برای آن متحمل زحامت بسیاری شد قطعا محقق می‌شود. نام هوال رِزان همیشه زنده می‌ماند، یاد و خاطره وی جاویدان خواهد بود و انتقام خون وی با هر گلوله‌ای که بصورت حرفه‌ای دشمن را نشانه می‌رود گرفته می‌شود. در شخص هوال رِزان پیمان خود را تجدید می‌کنیم که گریلای پیروزمند را به حقیقت مبدل نموده و مبارزه را با دیهیم آزادی مزین کنیم.

مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی و میهن‌دوست هوال رِزان و خلق کوردستان اعلام می‌داریم."