"نیروهای پیشمرگ نباید به آلت دست رژیم ترک مبدل شوند"

بریوان کوردستان، مبارز ی.پ.ژ اهل سلیمانی اظهار کرد که نیروهای پیشمرگ نباید به آلت دست ترکیه مبدل شوند و افزود:"خلقمان در جنوب باید در مقابل حملات ترکیه بپاخیزند."

بریوان کوردستان، مبارز ی.پ.ژ سال ٢٠١۶ به صفوف مبارزات آزادیخواهی در انقلاب روژاوا پیوست. بریوان کوردستان می‌گوید که انقلاب روژاوا سرچشمه الهام وی بوده است و افزود:"من خواستم که در این مبارزه و مقاومت جای بگیرم. بله، برخی می‌گویند که در جنوب کوردستان یک اتونومی وجود دارد اما در این سیستم میزان آزادی و استقلال قابل مشاهده است. من به عنوان یک زن که در این خاک بزرگ شدم آینده کوردستان آزاد را در فلسفه رهبر آپو و انقلاب روژاوا دیدم و برای اینکه به وظایف خود عمل کنم به صفوف ی.پ.ژ پیوستم."

بریوان کوردستان گفت که یکی از سیاست‌های دولت ترک این است که کوردها را با دست همدیگر به کشتن دهد و با اشاره به سیاست‌های احزاب کورد افزود:"همچنانکه می‌بینید یکبار دیگر شاهد شکست دولت اشغالگر ترک هستیم. دولت ترک تنها به ملت کورد در شمال کوردستان حمله نمی‌کند. رژیم ترک در خصومت و دشمنی با کوردها هیچ مرزی نمی‌شناسد. زیرا دولت اشغالگر ترک حمله و اشغال خاک کوردها را برای خود مشروع می‌بیند. موجودیت کوردها را برای خود خطر می‌بیند. این ذهنیت که هر چیزی را حق خود می‌بیند از شمال تا روژاوا، از جنوب تا روژهلات حمله به کوردها را هدف خود می‌داند و تلاش می‌کند پیشمرگه‌ها را هم در این بازی شرکت دهد."

بریوان کوردستان افزود:"من نیز در خانواده‌ای بزرگ شدم که دارای ذهنیت پ.د.ک بود. در کوردستان مد نظر پ.د.ک هیچگونه ارزش کوردستانی وجود ندارد. به همین دلیل فراخوان من به نیروهای پیشمرگ این است که از همکاری با اشغالگران برحذر باشند. زیرا تنها راه نجات کوردها از قتل‌عام این است که نیروهای گریلا و پیشمرگ شانه به شانه همدیگر از جنوب کوردستان محافظت کنند و علیه دشمنان بجنگند، علیه دولت ترک ایستادگی کنند. در غیر اینصورت احزاب جنوب کوردستان باید بدانند که دولت اشغالگر ترک هر چیزی را حق خود می‌داند و اتونومی کوچکی که اکنون وجود دارد را از میان برمی‌دارد.

پیام من به خلق، زنان و جوانان جنوب کوردستان این است؛ علیه دولت ترک که می‌خواهد خاک ما را اشغال کند باید مقاومت کنند. اگر در مقابل حملات اشغالگران در کنار نیروهای گریلا قرار نگیرند، نمی‌توانند در سرزمین خود با آزادی زندگی کنند. باید آحاد خلقمان علیه دولت اشغالگر ترک بپاخیزند و اشغالگران را از سرزمینشان بیرون کنند."