‌نیروی مدافع خلق اسامی دو گریلای جانباخته را اعلام کرد

نیروی مدافع خلق در یک بیانیه تأکید کرد حکومت اشغالگر ترکیه در برابر گریلاهای آزادی کوردستان شکست خواهد خورد. ه‌.پ.‌گ با اعلام هویت دو گریلای جانباخته در مناطق حفاظتی میدیا اعلام کرد بهای مقاومت پرشکوه تاریخی در برابر تجاوز دشمن سنگین است.

مرکز مطبوعاتی نیروی مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای هویت دو گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است: "در این مقطع که پرشکوهترین مقاومت تاریخی در برابر تهاجم اشغالگری انجام می‌شود، گریلاهای آزادی کوردستان با اهدای هزینەهای سنگین برای دفاع از عزت و آرمان آزادی خلقمان، یک جنگ بزرگ اراده را پیش می‌برند. حکومت اشغالگر ترکیه در این جنگ با وجود برخورداری از فن‌‌آوری در برابر گریلاهای آزادی کوردستان شکست خواهد خورد. ارتش متجاوز که می‌خواهد با پراکنده کردن دامنه جنگ به سراسر مناطق حفاظتی توفیق ساختگی به دست آورد، هر روز ضربات مهلکی از نیروهایمان دریافت می‌کند. پیکاری که رفقای ما با فداکاری و ایمان راسخ انجام می‌دهد بدون شک به بهای سنگینی ادامه یافته است. رفقایمان گوون و وُرین با اتخاذ موضع فدائی در برابر هجوم دشمن به مسئولیت پیشگامی گسترش این مقاومت بخوبی عمل کردند. تا آخرین نفس با اعتقاد به فلسه آپوئی جنگیدند و شهید شدند. قول می‌دهیم که مبارزات آن رفقا را قطعا به پیروزی برسانیم."

ه.‌پ.‌گ با این توضیحات، هویت دو گریلای جانباخته جنگ‌های اخیر در مناطق حفاظتی میدیا را به این شرح اعلام کرد:

   نام و نام خانوادگی: جانسل دورسون

   کد سازمانی: گوون دوزا

   محل و سال تولد: کوجاعلی

   نام مادر – نام پدر: فاطمه – محمد ذکی

  تاریخ و محل شهادت: ژوئیه ٢٠٢٢ / مناطق حفاظتی میدیا

   نام و نام خانوادگی: رقیب کوشلو

   کد سازمانی: وَرین قساس ولات

   محل و سال تولد: آمد

   نام مادر – نام پدر: آمنه - علیخان

  تاریخ و محل شهادت: ژوئیه ٢٠٢٢ / مناطق حفاظتی میدیا

نیروی مدافع خلق می‌گوید رفیق گوون اصالتا از اهالی آگری اما بزرگ‌شده در کوجاعلی یک کلانشهر ترکیه بود و شانس بودن در وطنش کوردستان را نداشت. همچنین خانواده او تحت تأثیر سیاست همگون‌سازی فرهنگی ترکیه قرار داشت و او مجبور به زندگی دور از فرهنگ کوردی شد.

گوون دوزا ولی انسانی بی‌تفاوت به اطرافش نبود. وقتی دانشجو بود به این فکر می‌کرد که چرا پ.‌ک‌.ک برای آزادی می‌جنگند. او سرانجام پی برد که دشمن به دنبال نسل‌کشی خلق کورد است و با برداشتن گام‌های بلند، سال ٢٠١٦ به گریلاهای آزادیخواه کوردستان ملحق شد.

شهید گوون یک گریلای یگان‌های زنان آزاد استار و یک عضو نیروهای ویژه گریلا بود که فداکاری بزرگی از خود نشان داد و در راه آرمان آزادی زن و مردمش تا شهادت ایستادگی کرد.

درباره شهید ورین قساس ولات نیز ‌ه.‌پ.‌گ نوشته چون او متولد یک خانواده وطندوست بود از کودکی ظلم حکومت ترکیه علیه کوردها را دیده بود و آن تضاد و تناقضات، زمینه برای جستجوی یک راه حل توسط او را فراهم می‌کرد. 

برادر شهید وَرین یک گریلا بود. وقتی دشمن او را اسیر کرد، ورین تصمیم گرفت به گریلاهای مبارز بپیوندد و این کار را سال ٢٠١٧ انجام داد.

ه.‌پ‌.گ شهید وورین را فردی مشتاق، منظم و علاقه‌مند به مطالعه و تحقیق معرفی کرد که در زندگی خود موفق شده بود تا حدود زیادی فلسفه آپویی که برای درکش تلاش می‌کرد را عملی کند. او در برابر تجاوز دشمن فدائیانه جنگید و در اوج صداقت و سادگی به کاروان شهیدان ملحق شد.

ه.پ.گ در پایان مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی دو شهید و آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام کرد و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی تجدید میثاق کرده است.