نیروی مدافع خلق هویت سه گریلای شهید عرصه متینا را اعلام کرد

نیروی مدافع خلق ضمن اعلام هویت سه گریلای شهید در متینا اعلام کرد این فرزندان دلاور کوردستان با روحیه ایثار ضربات سنگینی به اشغالگران زدند و عهد می‌بندیم که مقاومتشان را به پیروزی برسانیم.

مرکز مطبوعاتی نیروی مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای با بیان آنکه ارتش متجاوز ترکیه برای خروج از بن‌بست در هجوم اشغالگرانه به جنوب کوردستان بود که حملاتش را به منطقه متینا گسترش داد، تصریح کرد نیروهای فدائی آپویی در زاپ و متینا مقاومتی تاریخی از خود نشان داده و نقشەهای دشمن را بهم ریخته‌اند.

این بیانیه از شهادت سه گریلا در این مقاومت حماسی خبر داده و می‌افزاید رفقایمان روژهات، علی و باهوز در تاریخ پنجم جولای ٢٠٢٢ تا سرحد شهادت دلاورانه جنگیدند.

ه‌.پ.‌گ با آرمان شهیدان تجدید پیمان کرده و هویت گریلاهای جانباخته در متینا در تاریخ چهاردهم تیرماه ١۴٠١ را به این شرح اعلام می‌کند:

   نام و نام خانوادگی: فرهاد اوتگن

   نام سازمانی: روژهات کوردستان

   محل تولد: آدانا

   مادر و پدر: حمدیه- نعمت

   زمان و مکان شهادت: ۵ جولای ٢٠٢٢/ متینا

   نام و نام خانوادگی: متین کارابوگا

   نام سازمانی: علی تولهلدان

   محل تولد: دیلوک

   مادر و پدر: اسمر- رسول

   زمان و مکان شهادت: ۵ جولای ٢٠٢٢/ متینا

   نام و نام خانوادگی: فرهاد دمیرتاش

   نام سازمانی: باهوز باگوک

   محل تولد: مردین

   مادر و پدر: هانیمه- آسلان

   زمان و مکان شهادت: ۵ جولای ٢٠٢٢/ متینا

 

روژهات کوردستان

 

ه.‌پ‌.گ می‌گوید شهید روژهات کوردستان اصالتا مردینی و متولد شهر آدانای ترکیه بود. خانواده او وقتی مجبور به کوچ به آدانا شدند که حکومت روستای آنها را سوزاند. هدف حکومت این بود که این خانواده‌ها را بکوچاند و در کلانشهرها دچار ذوب فرهنگی کند. اما روهات وقتی چهار گریلا در جنگ‌های آمانوس شهید شدند، موتأثر شد و با خود گفت باید انتقام آنها را بگیرد. او به وطنی که دشمن خانواده‌اش را به زور از آنجا رانده بود بازگشت و خود را به گریلاهای کوردستان رساند. او وقتی در متینا شهید شد یک فرمانده تیم‌های متحرک گریلا بود که در جنگ‌های جاری ضربات سختی به دشمن زده‌اند.

علی تولهلدان

شهید علی تولهلدان متولد دیلوک هم در سنین کودکی مجبور بود برای کمک به مشکلات اقتصادی خانواده کار کند. او در عین حال حواسش به مبارزات مردمش بود و در مورد آن مطالعه می‌کرد که با جوانان وطندوست آشنا شد. او پس از سال‌ها فعالیت تشکیلاتی، سال ٢٠١٤ به گریلاها ملحق شد. او علیرغم مشکلات جسمانی خیلی زود با کوهستان انس گرفت.

 

ه.‌پ‌.گ از او به عنوان جوانی پرانرژی نام برده که سرچشمه معنویات و انسانی سخت‌کوش بود و موفق شد به یک گریلای حرفەای بدل شود. او وقتی در حمله ترکیه به آواشین زخمی شد، در یک آکادمی نظامی مشغول تدریس به همرزمانش شد و سپس راه متینا را در پیش گرفت. علی تولهلدان یک انقلابی فروتن بود که تا لحظه شهادتش فداکارانه در برابر هجوم دشمن ایستادگی کرد.

باهوز باگوک

باهوز باگوک هم متولد مردینی بود که هزاران فرزند سلحشور آن به پ‌ک‌ک ملحق شده اند و هرگز زیر هجوم فاشیستی دشمن عقب‌نشینی نکرده است. بنابراین او با معیارهای وطندوستی آشنا بود و می‌دانست میهنش نه تنها اشغال و تجزیه شده بلکه زیر تیغ نسل‌کشی قرار دارد.

او سال ٢٠١۴ وقتی به گریلاها پیوست که روژاوا و جنوب کوردستان هدف حمله داعش قرار گرفته بودند. باهوز باگوک در عملیات علیه بربرهای داعش شرکت کرد و علیرغم بارها جراحت در جنگ از دفاع از مردمش پا پس نکشید. ه‌.پ‌.گ از او که به عنوان یک دلسوز رهبر آپو و رزمنده‌ای نمونه نام برده که جانش را فدای انقلاب کرد.