نظامیان بارزانی در روز نوروز به کمپ گریلاهای کورد حمله کردند

اعلام شد که نیروهای پ.د.ک در منطقه برده‌سور عرصه خاکورک با اسلحه سنگین به مواضع گریلا حمله‌ کرده‌اند و در این منطقه مستقر شده‌‌اند.

به گفته منابع محلی آگاه نظامیان پارت دمکرات کوردستان ساعت ٨:٠٠ صبح امروز با سلاح سنگین به یک کمپ گریلایی در منطقه برده‌سور عرصه خاکورک حمله کردند.

گریلا از جنگ با چته‌های پ.د.ک صرف‌نظر کرد

اعلام شد که نیروهای گریلا برای جلوگیری از وقوع وضعیت غیرقابل کنترل از جنگ با چته‌های بارزانی صرف‌نظر کردند.

جالب است که در زمان حمله نظامیان پ.د.ک پهپادهای جاسوسی و هواپیماهای جنگنده ارتش متجاوز ترک در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

تنش‌ها در این منطقه در نتیجه مخاطرات حمله اشغالگرانه ترکیه و خودفروشی پ.د.ک افزایش یافته است.

روز ١٢ مارس یک عضو پ.د.ک در منطقه خاکورک روی مین بازمانده از جنگ ایران-عراق رفت و جان خود را از دست داد. رسانه‌های پ.د.ک انفجار بمب کاشته شدن در زمان حاکمیت صدام حسین را به گریلاهای پ.ک.ک نسبت دادند. ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای که ١٣ مارس منتشر کرد ادعای رسانه‌های پ.د.ک را کذب و خالی از واقعیت عنوان کرده بود.

روز ١٩ مارس در نزدیکی روستای سنین همین منطقه یک فروند هلی‌کوپتر ارتش ترک خودرو روستائیان را به گلوله بسته بود و یک غیرنظامی به نام لقمان چتو به سختی زخمی شده بود. رسانه‌های پ.د.ک اینبار هم به تحریف واقعیت دست زدند و مدعی شدند که به خودرو پ.ک.ک حمله شده است. رسانه‌های بارزانی‌ها بیش از آنکه بازتاب دهنده رویدادهای کوردستان باشند به بلندگوهای داعش، میت ترکیه و اطلاعات ایران مبدل شده‌اند.

روز ٢٠ مارس نیز هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپترهای ارتش ترک عرصه خاکورک را هدف حمله قرار داده بودند.