پ.د.ک آگاهانه علیه ملت کورد اعلان جنگ کرده است

پارت دمکرات کوردستان با رژیم تُرک همدست شده و تلاش می‌کند علاوه بر مشروعیت بخشیدن به حملات علیه کوردها، دست به اقدامات دیگر هم بزند. اکنون آشکار شده است که انتقال نیروهای نظامی پ.د.ک به برخی مناطق از ماه ژوئیه به شیوه‌ی برنامه‌ریزی شده بوده است

دولت ترکیه با رهبری آ.ک.پ-م.ه.پ-ارگنکون حملاتش برای اشغال جنوب کوردستان را از نوامبر ۲۰۱۷ آغاز کرده است و در هفتانین به آن ادامه داده و اکنون نیز در تدارک حمله به متینا است. واضح است که پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) با هماهنگی با این اشغالگری همان تدارک را برای متینا می‌بیند. پ.د.ک با حمله به هفتانین تلاش کرد تا در مناطق جدیدی مستقر شود و نیروهایش در این مناطق را افزایش داد. هم زمان با تدارکات نظامی اخیر، ایجاد جو مسموم سیاسی و توطئه‌های کثیفی را کلید زده است تا شرایط را برای حمله‌ای غیر منتظره آماده کند.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری فرات که از منابع محلی بدست آورده است، همراه با حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه به هفتانین نیروهای مرزبانی عراق و نیروهای پ.د.ک در جنوب هفتانین دست به استقرار نظامیان خود در کوهستان کِری زدند. هر چند این نیروها ادعا می‌کنند که برای ممانعت از حملات ترکیه در آنجا مستقر شده‌اند، اما در حقیقت هدف آنها محدود کردن مناطق و تحرکات نیروهای گریلا است. زمانی که ارتش ترک دست به تخریب و ویران نمودن و بمباران روستاهای آن مناطق زد، این نیروها هیچ ممانعتی از این حملات نکردند و عقب کشیده و تنها نظاره‌گر اشغالگری و جنایات ترکیه بودند.

پ.د.ک از ماه ژوئیه (اواخر تیر) دست به کار شده‌ است

زمانی که هفتانین هدف حمله ارتش ترک قرار گرفت مشاهده شد که به متینا نیز حملات اشغالگرانه‌ای انجام می‌شود، در منطقه‌ی بانکا، ارزی و بامرنی در خط جنوب و همچنین در روستای شرتی نیروهای زیروانی پ.د.ک مستقر شدند. نیروهای زیروانی در ژوئیهی۲۰۲۰ در روستای بانکا و ارزی نیز مستقر شدند.

همچنین مشخص شده است، آن دسته از نیروهای زیروانی که در آن مناطق مستقر شده‌اند تحت فرمان عزیز ویسی هستند و نیروهای مستقر در منطقه‌ی روستای بانی در دهوک، برای اقامت در شرایط کوهستانی حدود ۶ ماه آموزش دیده‌اند.

در ماه آگوست دوباره در این مناطق مستقر شدند

نیروهای گردان ۴ پ.د.ک در ماه آگوست ۲۰۲۰ در منطقه‌ی متینا در تپه‌ی ارتی (گافنرکی-کانی ماسی)، در کوهستان باری در منطقه‌ی روستای سفارایا و در یک نقطه از روستای جدیدکی و در مجموع در سه نقطه‌ی مختلف مستقر شده‌اند. آن مناطقی که در آنها مستقر شده‌اند، در وسط منطقه‌ی متینا و راه مرکزی واقع شده‌اند، به همین دلیل واضح است که می‌خواهند ارتباط مناطق تحت کنترل نیروهای گریلا در آن مناطق را از هم جدا کنند. اکنون نیز تصمیم گرفته‌اند این نیروهای مشترک عقب بکشند و فقط نیروهای پ.د.ک در آن مناطق باقی بمانند.

همچنین اخیرا تدارک آن دیده می‌شود تا نیروهای پ.د.ک در مناطق هفتانین و متینا بیشتر مستقر شوند. مسئولین این نیروها و همچنین هیئتی در آن مناطق با هم دیدار کردند. مسئول نیروهای پ.د.ک در دهوک، شیخ علو، سربست لزگین، مسئول جاسوسی نظامی پ.د.ک بروسک و عزیز ویسی مسئول نیروهای زیروانی در این هیئت حضور داشتند. این هیئت ۱۵ اکتبر در بهدینان با هم دیدار کردند و علیه جنبش آزادیخواهی کوردستان تصمیماتی گرفتند. پس از آن این هیئت در باتوفا است و تبلیغ می‌کنند که گویا "گریلا به پیشمرگه حمله می‌کند" و به پیشمرگه دستور داده شده است که "آماده باشند". پس از دیدار و اقدامات این هیئت در منطقه‌ی آکری، نیروهای روژ و لشکر گولان وابسته به مسرور بارزانی به مناطق گریلا فرستاده شده‌اند.

۴ نقطه‌ی جدید

در همین چهارچوب شیخ علو مسئول نیروهای پ.د.ک در دهوک در روزهای ۲۵ تا ۲۷ اکتبر به منطقه‌ی زاخو رفته و اکنون نیز در باتوفا می‌باشد و ۴ نقطه‌ی جدید در هفتاتین برای استقرار نیروهای پ.د.ک تعیین کرده‌اند. در منطقه‌ی بوسلی ۲ نقطه و در منطقه‌ی درکارا عجمی نیز دو نقطه‌ی دیگر و در کل در زنجیره کوهستان‌های کِری ۴ نقطه مشخص شده است. همچنین تلاش می‌کنند تا نیروهایشان در هفتاتین و متینا را افزایش دهند.

پ.د.ک طی روزهای اخیر ۱۰ تن را دستگیر کرده است و ادعا می‌کند این افراد در تدارک عملیاتهایی بوده‌اند. پ.د.ک در تلاش است اعمال تخریبی و فتنه‌جویانه خود را مشروع جلوه دهد. پ.د.ک می‌خواهد همکاری با رژیم ترک را پنهان کرده و بدینگونه افکار عمومی را فریب دهد.