پ.د.ک برای ارتش ترک در زاپ جاده می‌سازد

ارتش اشغالگر ترک در مقابل گریلا با شکست مواجه شده است، اما پ.د.ک به ارتش ترک کمک می‌کند تا در غرب زاپ مابین کوه حکاری و کوه آمیدی مستقر شود. پ.د.ک در حال احداث جاده در زاپ است.

حملات ارتش متجاوز ترکیه به مناطق زاپ، آواشین و متینا که از ١۴ آپریل سال جاری آغاز شده بود همچنان ادامه دارند.

اشغالگران در زاپ به بن‌بست رسیده‌اند. از ٢۴ می ضربات مهلکی را از گریلاهای کوردستان دریافت می‌کنند و پی در پی تلفات بیشتری می‌دهند. ارتش ترک برای نجات از گریز از ضربات مهلک گریلا شب ٢۶ می حملات به غرب زاپ را آغاز کرد.

از آن زمان تاکنون نبرد سنگین میان ارتش ترک و گریلاهای ه.پ.گ-یژاستار در غرب زاپ و مناطق مقاومت تپه حکاری، تپه جودی، تپه اف‌ام و تپه آمیدی جریان دارد.

برپایه خبرهای دریافت شده از منابع گریلا، ارتش ترک صدها نظامی خود را با استفاده از ۴ فروند بالگرد در منطقه پیاده کرده است. نظامیان متحمل ضربات مهلکی شده‌اند و اجساد چندین سرباز ترک و تجهیزات نظامی آنان به دست نیروهای گریلا افتاده است.

بنابر آخرین گزارش‌ها، نظامیان پ.د.ک یکبار دیگر به کمک سربازان ترک که از جنگ ناامید شده‌ و دچار سرخوردگی شد‌ه‌اند شتافتند.

نیروهای پ.د.ک در چارچوب کمک به اشغالگران ترک از ٢٧ آگوست احداث جاده به سوی تپه‌های حکاری و تپه آمیدی را آغاز کرده‌اند.

در این تصاویر ویدیویی که روز ٢٧ آگوست قید شده‌اند نظامیان پ.د.ک با دو بیل مکانیکی و ٢ بلدوزر و ۵ دستگاه خودرو متعلق به نیروهای پیشمرگ دیده می‌شوند که در حال احداث جاده میان تپه حکاری و تپه آمیدی هستند.

احداث این جاده در راستای خدمت به ارتش متجاوز ترکیه است. ارتش ترک که از حملات زمینی و هوایی ناامید شده است از پ.د.ک برای ورود به مناطق صعب‌العبور استفاده می‌کند. خاندان بارزانی با قبظه کردن مدیریت پ.د.ک همیشه شریک اشغالگران کوردستان بوده‌اند.