پ.د.ک نقش پلیدی را بر عهده گرفته است

سردار آلتان روزنامه‌نگار و یاشار اروغلو نویسنده کورد ضمن تقبیح همدستی پ.د.ک با رژیم فاشیست ترک افزودند: حمله اشغالگرانه به گاره یکبار دیگر همکاری پ.د.ک و اشغالگران کوردستان را نمایان کرد. ملت کورد باید شاهد خیانت‌ها باشد و خائنان و خودفروشان را عفو نکند

سردارن آلتان و یاشار اروغلو در گفتگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی همدستی پ.د.ک و رژیم ترک علیه ملت کوردستان پرداختندو تنها راه ناکامی این دو را اتحاد و انسجام داخلی کوردها عنوان کردند.

"پ.د.ک با دشمنان کوردها هم‌كاسه است"

سردار آلتان روزنامه‌نگار کورد که سال‌ها در جنوب کوردستان به فعالیت‌ رسانه‌ای پرداخته است ضمن اشاره به نیروهایی که مبارزه آزادیخواهی کورد را خطری برای خود می‌بینند گفت:"متأسفانه بیش از ٣٠ سال است که در داخل میهن کوردها به دشمن یکدیگر مبدل شده‌اند. بویژه پ.د.ک در جنوب کوردستان از روزی که پ.ک.ک وارد این بخش شده است بی‌وقفه علیه کوردها به سیاه‌نمایی و جنگ روانی دامن زده است.

ما بخوبی بیاد داریم که ارتش ترک در دهه ١٩٩٠ در حمله به کوردها از نظامیان پ.د.ک بهره می‌گرفت. به این دلیل جنگ‌های بزرگی روی دادند و کوردهای بسیاری جانشان را از دست دادند. مدتی مدید عنوان «برادرکشی» را بر این جنگ‌ها گذاشتند. این جنگ‌ها میان پ.د.ک و ی.ن.ک نیز سال‌ها ادامه داشت. پس از چند سال آشكار شد که جنگ بردارکشی وجود ندارد. نه برادرکشی بلکه چیزی دیگر است. در برادرکشی دو طرف یا دو برادر علیه همدیگر به جنگ می‌پردازند و علیه هم به ستم دست می‌زنند و در نتیجه درگیری افرادی کشته می‌شوند. اما در این مورد یکی از طرفین می‌گوید:"ما باید در تمامی زمینه‌ها اتحاد و همبستگی خود را گسترش دهیم و در مقابل دشمنان از خلقمان دفاع کنیم." ولی طرف مقابل می‌گوید:"نخیر، به چنین چیزی احتیاجی نیست. جایی که اکنون در آن حاکم هستم برای من کافیست و نیاز به کوردستان بزرگ هم نمی‌بینم. اینکه ملت کورد چگونه زندگی کنند و یا چه بر سر آنان بیاید به من ارتباطی ندارد." جالب اینکه این طرف همیشه به طرف دیگر حمله‌ور شده و به دشمنی با وحدت و همبستگی کوردها می‌پردازد. بنابراین این بردارکشی نیست و در واقع همدستی با دشمنان کوردها برای قتلعام کورد است."

"کوردها صد سال است برای اتحاد مبارزه می‌کنند"

آلتان خطرنشان کرد که ملت کورد بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی ملی نیاز دارد و برای تحقق این هدف نیز صد سال است که مبارزه می‌کند. کوردها برای جلوگیری از خسران‌های بزرگتر باید فورا به وحدت داخلی دست یابند.

"کوردها تنها به اتحاد نیاز دارند"

یاشار اروغلو نویسنده کورد با اشاره به مقطع تاریخی جاری گفت:"فرصتی طلایی برای اتحاد کوردها فراهم شده است تا به موقعیت لایق و سزاوار خود دست یابند. اگر کورد در این مرحله به اتحاد دست نیابد احتمال شکست بزرگ و نابودی آنان هم در این برهه وجود دارد. اکنون کوردها تنها به اتحاد نیاز دارند. زیرا موجودیت ملی کوردها با خطر روبروست و وحدت داخلی کوردها دارای اهمیت حیاتیست. رژیم‌های اشغالگر حقوق ملی مشروع کوردها را نمی‌پذیرند و انکار می‌کنند. از اینرو مسئولیت نیروهای کورد ایجاد اتحاد است. بدون شک نمی‌توان انتظار داشت که در تمامی موضوعات هم رأی باشند اما باید در موضوع، معیار و اهداف اساسی پیش رو نسبت به مسئله کورد باید به وظایف انسانی، سیاسی و اخلاقی عمل کنند و متحد شوند."

"پ.د.ک نقش پلیدی را بر عهده گرفته است"

اروغلو سیاست‌های پ.د.ک علیه ملت کورد را محکوم کرده و می‌گوید:"وقتی به فعالیت‌های اتحاد ملی کورد نگاه کنیم آنچه می‌بینیم این است که پ.د.ک از اتحاد کوردها گریزان است و با اشغالگران همدست شده است. تمامی جهان از عدم اتحاد کوردها بهره می‌گیرد و آنانرا هدف قرار می‌دهد. از این لحاظ هم پ.د.ک نقش پلیدی را بازی می‌کند. پ.د.ک تنها منافع خود را مد نظر قرار داده است، سالهای مدیدی است که با دشمنان کوردها شریک شده است. پیش از این جنگ بردارکشی وجود داشت، اما اکنون سیاست پ.د.ک علیه کوردها بسیار پلید است. منطقه گاره در ۴٠ کیلومتری عمق خاک جنوب کوردستان واقع شده است. چگونه امکان دارد بدون همدستی پ.د.ک رژیم ترک بتواند به حمله به گاره دست زند. پ.د.ک نقش کثیف و خائنانه‌ را ادامه می‌دهد. دشمنان کوردها تا گاره آمدند، پ.د.ک چه موضعی نشان داد؟ حمله اشغالگرانه به گاره یکبار دیگر همکاری پ.د.ک و اشغالگران کوردستان را نمایان کرد. ملت کورد باید شاهد خیانت‌ها باشد و خائنان و خودفروشان را عفو نکند."