پ.د.ک نقشه‌ی کوردستان بزرگ در دانشگاه زاخو را برداشت

با گذشت فقط ۲۲ روز از نصب نقشه کوردستان بزرگ در دانشگاه زاخو، با فشار دولت ترکیه این نقشه برداشته و فقط نقشه باشور کوردستان نصب شد.

به نقل از روژنیوز با استناد به منبعی که نخواست نامش فاش شود، روز گذشته (یکشنبه ١١ سپتامبر) نقشه کوردستان بزرگ در دانشکده علوم انسانی دانشگاه زاخو برداشته و به‌جای آن فقط نقشه باشور کوردستان نصب شد.

دانشکده علوم انسانی دانشگاه زاخو از ۲۰ آگوست امسال نقشه‌ی کوردستان بزرگ را بر دیوار آن نصب کرده بود، اما فقط بعد از ۲۲ روز، امروز این نقشه با تصمیم ریاست دانشگاه زاخو برداشته شد.

منبعی که از نزدیک از این مسئله مطلع بوده‌است اظهار نمود:"ساعت ۲:۰۰ تا ۳:۰۰ صبح امروز نقشه برداشته ‌شده و به‌جای آن فقط نقشه‌ی باشور کوردستان با همان دیزاین قرار داده ‌شده است."

اخیراً آیدین معروف وزیر حکومت در امور اقلیتها که از ترکمن‌های وابسته به ترکیه است، از بخش زبان ترکی دانشگاه زاخو دیدن کرده و این نقش را دیده بود.

این منبع می‌گوید: دولت ترکیه توسط آیدین معروف مسئولین عالی حکومت اقلیم را تحت فشار قرار داده‌است تا نقشه کوردستان بزرگ را در از دانشگاه زاخو بردارند، سپس با رییس دانشگاه زاخو تماس گرفته‌شده و به وی گفته‌اند که باید این نقشه را بردارند.

ریاست دانشگاه زاخو تاکنون در رابطه با علل برداشتن نقشه کوردستان بزرگ اطلاعیه‌ای منتشر نکرده ‌است.

زاخو هم‌مرز باکور کوردستان است و ارتش اشغالگر ترکیه ده‌ها مقر نظامی در این منطقه دارد. این‌ها علاوه‌بر وجود چندین مقر میت ترک در این منطقه و تحمیل هژمونی خود بر منطقه است.