پ.ک.ک: ٩ ژانویه ٢٠١٣ برادری خلق‌ها و انسانیت آزاد گلوله‌باران شدند

کمیته رهبری پ.ک.ک: در نهمین سالگرد قتلعام پاریس ما مبارزات خود را با کارزار "روز آزادی فرارسیده است" یکی کرده و آن را در سراسر کوردستان و خاورمیانه و سرتاسر جهان افزایش می‌دهیم.

 کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک به مناسبت نهمین سالگرد قتلعام پاریس که در آن ساکینه جانسز یکی از موسسین پ.ک.ک،  ‏فیدان دوغان نماینده ک.ن.ک در پاریس و لیلا شایلمز عضو جنبش جوانان ترور شدند بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه کمیته رهبری حزب کارگران کوردستان به این شرح است:

"ما هشتمین سال قتلعام یکی از موسسین پ.ک.ک ساکینه جانسز (سارا)، مبارز حزبمان روژبین (فیدان دوغان) و روناهی (لیلا شایلمز) را پشت سر گذاشتیم که در نهم ژانویه‌ی سال ۲۰۱۳ در پاریس توسط سازمان اطلاعاتی میت ترکیه به روش وحشیانه‌ای قتلعام شدند. ما وارد نهمین سال یکی از وحشیانه‌ترین حملات قرن ۲۱ شدیم، بر این اساس ما یاد رفقای شهید سارا، روژبین و روناهی را گرامی می‌داریم. در نهمین سال جنبش آزادی و خلق خاطرنشان می‌کنیم که قاتلین فاشیست را به قدرت مجازات خواهیم کرد و پیروزی‌های بزرگی به دست خواهیم آورد.

'قتلعام پاریس کار آ.ک.پ بود'

همان طور که می‌دانیم قتلعام ۹ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۳ کار آ.ک.پ بود. ۱۳ ماه پس از قتلعام روبوسکی روی داد. دستور این قتلعام توسط اردوغان صادر شد. قتلعام توسط دستگاه اطلاعاتی ترکیه میت با ریاست اردوغان و هاکان فیدان انجام شد. در اجرای این ترور از عمر گونی استفاده کردند. عمر گونی که خود را به عنوان یک مبارز نشان داد و در جنبش آزادی در پاریس نفوذ کرد، هر سه زن انقلابی را با نقشه و برنامه با تپانچه ترور کرد. پس از انجام این ترور عمر گونی دستگیر شد، اردوغان رئیس آ.ک.پ، حسین چلیک و علی شاهین این کار را به عهده گرفتند و گفتند ما دستور این ترور را صادر کرده‌ایم. اینها همه توسط دادگستری فرانسه آشکار شده است، و علیرغم آنکه در کیفرخواست نوشته شده است اما قبل از آنکه دادگاه آغاز شود و پس از ۲۰ روز مشخص شد که عمر گونی در زندان مرده است، هیچ مدرکی برای دادگاه فرانسه در مورد ترور ۹ ژانویه ی ۲۰۱۳ آشکار نشد و پرونده بسته شد. اینگونه دادگاه فرانسه حکومت اردوغان قاتل را بازخواست نکرد. دادگاه فرانسه اینگونه خود را شریک این جرم کرده است، به علاوه اینکه عمر گونی مُرد یا کشته شد، پرسشی است که بی‌جواب مانده است.

'مجرمان مجازات نشدند، روزانه قتل‌عام‌های دیگری رخ می‌دهند'

در سالگرد ترور ۹ ژانویه‌ی ۲۰۱۳ یکی از ترورهای بسیار وحشیانه‌ی تاریخ، وضعیت قانونی این ترور اینگونه است. چون قاتل محاکمه نشده است و جنایتکار مجازات نشده است و سخن گفتن در مورد این رخداد ادامه دارد، هر ساله قتلعام رخ می‌دهد. به همین دلیل ترور پاریس گلوله‌باران خلق آزاد کورد، زنان کورد، بشریت و دمکراسی بود. تا زمانی که سیاست ترکیه‌ی قاتل اینگونه باشد، این شرایط ادامه خواهد داشت.

'رفیق سارا در جوانی به مبارزه آزادیخواهی کوردستان پیوست و در تمامی زمینه‌ها مبارزه کرد'

رفیق سارا که در پاریس به شهادت رسید، در شهر درسیم که دولت ترکیه در فاصله سال‌‌های ١٩٣٧ و ١٩٣٨ در آن به قتلعام دست زده بود متولد شد و در جوانی با رهبر عبدالله اوجالان آشنا شد، در صفوف مبارزه آزادیخواهی جای گرفت، زنی مبارز و میهن‌دوست بود. در مقابل کودتای نظامی ١٩٨٠ در زندان آمد همراه با مظلوم، کمال و خیری‌ها پیشاهنگی مقاومت آزادی را بر عهده گرفت. یکی از بنیانگذاران پ.ک.ک بود. پیشاهنگی جنبش آزادی زنان کوردستان را بر عهده داشته و از سازمان‌دهنده‌گان آن بود. در مبارزه در عرصه‌‌های بوتان و بادینان جای گرفته بود. در تمامی عرصه‌های جنبش آزادیخواهی کوردستان و مبارزه آزادی زنان با خلاقیت کامل فعالیت نموده است. مبارزه ایدئولوژیک، سیاسی، سازمانی و نظامی را به پیش برده و همچون یک میلیتان آپویی و انقلابی فعالیت کرده است.

رفقا روژبین و روناهی با برگزیدن راه رفیق سارا در اروپا به مبارزه آزدیخواهی پیوستند، خود را در بر مبنای خط مشی آپویی آموزش دادند و به ملیتان‌های نیرومند و پیروز انقلابگر مبدل کردند. با فعالیت‌های پیروزمندانه‌ای که در عرصه‌های گوناگون به انجام رسانده بودند به میلیتان‌ها پیشاهنگ جوانان و زنان کورد بدل شدند.

٩ ژانویه ٢٠١٣ برادری خلق‌ها و انسانیت آزاد گلوله‌باران شدند

تیرهایی که در ٩ ژانویه ٢٠١٣ بسوی رفقا سارا، روژبین و روناهی شلیک شدند در واقع بسوی رهبر خلق کورد، ملت کورد و جنبش آزادیخواهی شلیک شده‌اند. این گلوله‌ها در واقع تیرهای رژیم فاشیست و سفاکی است که بسوی چاره‌یابی دمکراتیک مسئله کورد شلیک شده است. ٩ ژانویه با حمله به رفقا سارا، روژبین و روناهی در حقیقت آزادی زنان هدف حمله قرار گرفته و با هدف متوقف کردن جنبش آزادی زنان درصدد تداوم حاکمیت و سیاست مردسالاری بوده است. ٩ ژانویه ٢٠١٣ برادری خلق‌ها و انسانیت آزاد در پاریس گلوله‌باران شدند.

ما همچون جنبش آزادیخواهی کوردستان و خلق کورد، تمامی زنان و جنبش‌های انقلابی و دمکراتیک هشت سال تمام علیه ذهنیت و سیاستی که به قتلعام پاریس دست زده است، مبارزه‌ای بزرگ را به پیش برده و تلاش نمودیم تا از قاتلان فاشیست حسابخواهی شود. ما در مبارزه علیه قتلعام پاریس توان تمامی زنانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند، تمامی نیروهای انقلابی-دمکراتیک جهان را متحد کردیم. ما رفقای شهیدمان رفیق سارا، روژبین و روناهی را به سمبل‌های مبارزه آزادیخواهی کوردستان و الگوهای انقلاب زنان آزاد مبدل کرده و آنان را به جهان شناساندیم. ما بر این مبنا دولت ترکیه را که دشمن کوردها، زنان و خلق‌هاست، دیکتاتوری فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ را به تمامی جهان معرفی کردیم.

اکنون در ٩مین سال مبارزه علیه قتلعام پاریس ما با کارزار «زمان آزادی فرا رسیده است» این مبارزه را ادغام نموده و در هر چهاربخش کوردستان، در تمامی خاورمیانه و در چهارسوی جهان آنرا شعله‌ورتر می‌کنیم. با در هم شکتن حصر امرالی، با فروپاشی فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ، با مقاومت گسترده‌تر در مقابل اشغالگری رژیم ترک به حسابخواهی قدرتمند از فاشیست‌ها و عاملان و آمران قتلعام پاریس می‌پردازیم. ما یاد و خاطره رفقا سارا، روژبین و روناهی که در قتلعام پاریس به شهادت رسیدند را با آزادی رهبر آپو، را در کوردستان آزاد، ترکیه دمکراتیک و خاورمیانه دمکراتیک زنده نگه می‌داریم. ما همچون جنبش، خلق و دوستانمان بر مبنای خط مشی آپویی با تداوم راه شهیدان قهرمانمان مبارزه آزادیخواهی را به شیوه‌ای نیرومندتر و گسترده‌تر به پیش می‌بریم و به پیروزی دست می‌یابیم.

بر این مبنا از آحاد خلق میهن‌دوستمان، دوستان انقلابیمان و افراد دمکرات بویژه زنان و جوانان می‌خواهیم به شیوه‌ای پرقدرت و جمعی در هشتمین سالگرد قتلعام پاریس در فعالیت‌های اعتراضی شرکت کنند. در تمامی میدان‌ها به شیوه‌ای نیرومند در آکسیون‌های اعتراضی جای گیرند، علیه رژیم دیکتاتوری و فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ که به قتلعام پاریس دست زده است در نهمین سال بر مبنای پیروزی کارزار «زمان آزادی فرا رسیده است» مقاومت را گسترش دهند و با فعالیت‌های خلاقانه آنرا به پیش برند."