پ.ک.ک :اردوغان-م.ی.ت عامل پشت‌پرده‌ی قتل‌عام پاریس هستند

کمیته اجرایی پ.ک.ک اعلام کرد که دولت اردوغان در مورد قتل‌عام پاریس تصمیم گرفت وسازمان استخباراتی ترکیه (م.ی.ت) به سرکشی هاکان فیدان نیز آن را طراحی و اجرا کرد. کمیته گفت: «دولت فرانسه باید این واقعیت را بداند.»

 کمیته اجرایی پ.ک.ک اعلام کرد که مردم باید همواره در برابر دشمن مکار، ظالم و نسل‌کش محتاط بوده و در برابر انواع دروغ‌ها، ترفندها و تله‌ها هوشیار و آماده باشند. پ.ک.ک بر اهمیت سازماندهی، آمادگی و مبارزه تاکید کرد.

کمیته اجرایی پ‌.ک‌.ک بیانیه‌ای منتشر کرد. این بیانیه به شرح زیر است:

«از اطلاعیه ۲۵ دسامبر مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی ه.پ.گ متوجه شدیم که دیکتاتوری فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ نیروهای خود را از بسیاری از نقاط شرق و غرب زاپ که از 8 آوریل امسال سعی در اشغال آن داشت، عقب‌نشینی کرده و متواری شده است. ارتش فاشیست و اشغالگر ترکیه که 8 ماه در مقابل مقاومت مبنی بر خط‌مشی فدایی گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ضربات سنگینی را متحمل شده بود، جسد هزاران سربازش را نبرد، روی آنها بنزین ریخت و آنها را سوزاند، حتی با وجود استفاده از انواع سلاح های شیمیایی و بمب‌های ممنوعه که جزء جنایات جنگی شمرده می‌شوند ولی نتوانست در مقابل گریلاها بایستد، لذا مجبور شد بدون اینکه به پشت‌سرش نگاه کند پا به فرار بگذارد.

نشانه پیروزی گریلا‌هاست

بدون شک این وضعیت به معنای پیروزی تاریخی گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار است. نماد شکست اشغالگران و پیروزی مقاومت گریلا است. پس از فروپاشی و شکستی که در فوریه 2008 متحمل گردید، این وضعیت دومین شکست بزرگ ارتش فاشیست و نسل‌کش ترک است که در زاپ تجربه کرد. همانطور که شکست در کوبانی آغاز پایان گله‌های فاشیست داعش بود، شکست در زاپ نیز سرآغاز پایان فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ که شریک داعش است می‌باشد. فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ که در برابر گریلاها در زاپ شکست خورد، در برابر سیاست دموکراتیک در باکور کوردستان و ترکیه نیز شکست خواهد خورد.

تبریک و تقدیر گریلا

بر این اساس ما به گریلاهای مستقر در مناطق زاپ، آوشین و متینا درود می‌فرستیم که چنین پیروزی تاریخی را به مردم میهن‌دوست و بشریت مترقی ما هدیه کردند. به دلیل این پیروزی تاریخی، در شخص فرماندهی مرکزی ه.پ.گ و یژاستار و فرماندهی ما، همه گریلاهای آزادی را تبریک می‌گوییم و آرزوی استمرارمندی موفقیت‌هایشان را داریم. از شهدای قهرمان این مقاومت و پیروزی تاریخی با احترام و عشق و احترام یاد می‌کنیم. آنها چهره پاک مردم و بشریت ما هستند. آنها زندگی آزاد نوینی را در خط‌مشی آزادی آپویی ایجاد کردند و آن را نمایندگی می‌کنند. تا زمانی که آزادی زنان، هستی کورد آزاد و انسانیت آزاد وجود داشته باشد، شهدای قهرمان ما همیشه نمادهای جاودانه برای انسانیت آزاد خواهند بود.

حملات انتقامی

ما می‌بینیم که دیکتاتوری فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ که از 25 نوامبر در برابر عملیات‌های گریلایی در مقیاسی تاریخی شکست خورده است، به غیرنظامیان و زنان ما حمله می‌کند تا انتقام بگیرد، ظلم و فشار در نظام نسل‌کشی، انزوا و شکنجه امرالی افزایش داده، زندان‌ها را به مکان شکنجه و مرگ تبدیل کرده و در باکور کوردستان، ترکیه و خارج از کشور حملات تروریستی در سطح قتل‌عام را انجام می‌دهد. واضح است که پرونده بستن حزب دموکراتیک خلق‌ها و حملات علیه حزب مناطق دموکراتیک، دستگیری فعالان مطبوعات آزاد و هنرمندان میهن‌دوست، فشار، شکنجه و دستگیری زنانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند بخشی از این حمله می‌باشند. حمله 23 دسامبر به مرکز فرهنگی کوردی احمد کایا در پاریس، به قتل رسیدن رفیق اوین گویی یکی از اعضای بسیار ارزشمند حزب ما و عضو شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان، به همراه دو میهن‌دوست کورد، عبدالرحمن قزل و میر پرور؛ حادثه‌ای وحشیانه است که توسط دیکتاتوری فاشیست آ.ک.پ/ م.ه.پ که در زاپ شکست خورد صورت گرفت.

از مردم ما در خارج از کشور می‌ترسند

باندهای فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ که نمی‌توانند در برابر گریلا‌های آزادی کوردستان بایستند و شکست خورده‌اند، سعی دارند از مردم غیرنظامی و زنان ما که برای آزادی مبارزه می‌کنند انتقام بگیرند. از آنجا که در کوردستان نتوانست نتیجه بگیرد، بنابراین به مردم ما در خارج از کشور حمله می‌کند. بدیهی است که از مردم ما در خارج از کشور که به دور مقاومت مردم و گریلاهای داخل کشور حلقه زده‌اند و از دوستان ما می‌ترسند. آنها از زنان پیشرو که برای آزادی می جنگند حراسانند. در میان این نوع ترس، آنها هر روز بیشتر و بیشتر از هم پاشیده و فرومی‌ریزند.

م.ی.ت آنرا برنامه‌ریزی و اجرا کرد

ما به عنوان مردم و جنبش به خوبی می‌دانیم که قتل‌عام 23 دسامبر پاریس ادامه قتل‌عام پاریس در 9 ژانویه 2013 است. کسانی که رفیق سارا، روژبین و روناهی را در 9 ژانویه 2013 در پاریس به قتل رساندند، پس از 10 سال در 23 دسامبر 2022 بار دیگر رفیق اوین گویی و دو میهن‌دوست کورد را در پاریس به قتل رساندند. دولت طیب اردوغان تصمیم‌گیرنده و دستوردهنده‌ی این قتل‌عام است. نیرویی که این قتل‌عام را طراحی و اجرا کرد، م.ی.ت به سرکشی هاکان فیدان است. در اینجا مهم نیست که ماشه کیست و چگونه آماده گشته است. شرایط خود ماشه هم همینطور است و نشان می‌دهد که خیلی خوب آماده شده است. تلاش برای نشان دادن این رویداد به شکلی دیگر بیهوده است. کوردها و افکار عمومی دموکراتیک هرگز به این تلاش‌ها گوش نخواهند سپرد. دولت فعلی فرانسه نیز باید این واقعیت را بداند و جنایتکاران واقعی را آشکار کند. منصفانه قضاوت کند و از آنها حساب بپرسد. باید بتواند امنیت نمایندگان خلق کورد در فرانسه را که شجاعانه علیه داعش جنگیدند و از مردم فرانسه در برابر این بلا محافظت کردند، تضمین کند. اگر قتل‌عام 9 ژانویه 2013 عادلانه قضاوت می‌شد، قتل‌عام 23 دسامبر اتفاق نمی‌افتاد. در این صورت اگر قتل عام 23 دسامبر عادلانه قضاوت نشود، راه را برای حملات قتل‌عام جدید خواهد گشود. این امر نیز حکومت و دولت فرانسه را تحت مسئولیت سنگینی قرار خواهد داد.

بر مردمی که به پاریس روی آوردند درود می‌فرستیم

مردم و دوستان ما در برابر قتل‌عامی که در پاریس رخ داد به پاریس روی آوردند، علیه قتل‌عام متحد شدند، از شهدای خود صیانت بعمل آوردند و وظایفشان در قبال جامعه دموکراتیک و انسانیت میهن‌دوست را ادا کردند. با رویکرد دقیق و خودآگاهی‌اش، انواع تلاش‌های تحریک‌آمیز را شکست داد. ما از این ایستار فهمیده و رویکرد سازمانی مردم و دوستانمان استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم که تا زمانی که این قتل‌عام آشکار نشود و باندهای فاشیست قاتلان مستقر در پاریس و سایر نقاط اروپا فاش نشوند، آنها به فعالیتهای خود برای دموکراسی و آزادی ادامه خواهند داد.

ما قطعا انتقام خواهیم گرفت

ما یاد شهدای دومین قتل‌عام پاریس را با احترام و محبت گرامی می‌داریم و خود را شریک غم و غصه‌ی خانواده‌هایشان و تمام خلق‌مان می‌دانیم. زن دلاور و زیبای بوتان، رفیق اوین گویی، تمام زندگی خود را وقف مبارزه برای آزادی در خط‌مشی فدایی آپویی کرد. ایشان از صمیم قلب به آرمان آزادی زنان و خلق کورد اعتقاد داشت و همیشه در صف مقدم مبارزه برای آزادی جای گرفت. او به صفوف مقدم مبارزه با تبهکاران فاشیست داعش که بلای بشریت بودند پیوست و همکاری‌های ارزنده‌ای به این مبارزه اضافه نمود. هر اندازه که جنگید آزاد شد، هر اندازه که آزاد شد زیبا گشت و هر اندازه که زیبا شد در میان خلق و رفقای ما مورد عشق و محبت قرار گرفت. ما به مثابه‌ی حزب و خلق؛ همیشه از این رفیق گرانقدر با احترام یاد خواهیم کرد، قطعاً انتقام او را خواهیم گرفت و اهداف او را متحقق خواهیم ساخت.

ما همیشه مراقب و محتاط خواهیم بود

ما مردم و جنبش، زنان و جوانان، مردان و زنان گریلا همیشه مراقب خواهیم بود. گفته می‌شود؛ آب می خوابد اما دشمن نمی‌خوابد! بنابراین ما همیشه در برابر دشمن حیله‌گر، ظالم و نسل‌کش هوشیار و مراقب خواهیم بود. در برابر انواع دروغ‌ها، ترفندها و تله‌های جنگ ویژه هوشیار و آماده خواهیم بود. این امر به اندازه‌ای که در مورد مردم ما در چهار بخش کوردستان مصداق دارد، در مورد مردم و دوستان ما در خارج از کشور نیز صدق می‌کند. برای یاد و خاطره شهدای خود در پاریس، باید همیشه هوشیار، سازماندهی‌شده، آماده و مبارز باشیم. ما باید مبارزه خود را برای آزادی جسمانی رهبر آپو در هر زمینه تقویت کنیم.

بار دیگر از شهدای خود در پاریس با احترام یاد می‌کنیم و می‌گوییم که در مبارزه برای آزادی همیشه به یاد آنها خواهیم بود. ما از مردم و دوستان خود می‌خواهیم که بر این اساس بیش از پیش به انجام وظایف خود بپردازند و مبارزه خود را برای نابودی فاشیسم و ​​شکستن انزوا در هر زمینه ای ارتقا دهند.