پ.ک.ک: در ۴۶مین سالگرد شهادت حقی کارر بر اساس خطمشی وی جنگ را به پیش می‌بریم

کمیته مرکزی پ.ک.ک در بیانیه‌ای اعلام کرد: زندگی واقعی متعلق به شهیدان است. ما درخواست می‌کنیم که حقیقت شهیدان را درک نموده و آنرا به شیوه‌ای صحیح دریابیم و بر این مبنا مبارزه فروپاشی فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ را در تمامی عرصه‌ها شعله‌ور کنیم.

کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان به مناسبت ١٨ می، سالگرد شهادت حقی کارر از پیشاهنگان جنبش آزادی کورد و ابراهیم کایپاک‌کایا از پیشاهنگان جنبش انقلابی ترکیه بیانیه‌ای را در وبسایت خود منتشر کرد.

کمیته مرکزی پ.ک.ک در آغاز بیانیه با اشاره به شهادت حقی کارر در ١٨ می ١٩٧٧ و سپری شدن ۴۶ سال از این روز اعلام می‌دارد:"انقلابی بزرگ که رهبر آپو وی را 'روح پنهان' خود خطاب می‌کرد، هوال حقی کارر در ١٨ می ١٩٧٧ به قتل رسیده بود. ما امسال وارد ۴۶مین سالگرد قتل‌عام وی می‌شویم. ما در ۴۶مین سالگرد شهادت حقی کارر در روز شهیدان و ماه شهدا قرار داریم. ما جنبش آزادی کورد و خلق کورد وارد ۴۶مین سال مبارزه شهدا می‌شویم. ما پس از ۴۶ سال همچنان بر مبنای خطمشی حقی کارر و شهیدان زندگی نموده و می‌جنگیم. در مبارزه تاریخی برای نیل به آزادی که با پیشاهنگی برخودان زاپ و آواشین جریان دارد، شهیدان تازه‌ای تقدیم می‌کنیم."

حزب کارگران کوردستان در ادامه به شیوه‌ای مبسوط یاد و خاطره مزگین روناهی،آیسل دوغان و شهیدان ١۶ می ١٩٩٧ هولیر را گرامی داشته و به برخودان تاریخی گریلاهای کوردستان علیه رژیم فاشیست ترکیه در زاپ و آواشین اشاره کرده است.

کمیته مرکزی پ.ک.ک در وجود حقی کارر و اباهیم کایپاک‌کایا از آحاد خلق کورد، نیروهای دمکراتیک در ترکیه و دوستان کوردها دعوت به عمل آورده است که با درک نمودن صحیح حقیقت شهیدان، مبارزه را بسوی پیروزی به پیش برند.