پ.ک.ک: خاکسپاری شهیدان در شب‌ هنگام نباید به هیچ عنوانی پذیرفته شود

کمیته حمایت از خانواده شهیدان پ.ک.ک اعلام کرد که آنان یک سال دیگر از مقاومت علیه حملات رژیم اشغالگر ترک را سپری کرده‌اند و از خانواده شهدا درخواست کرد که خاکسپاری پیکر شهدا در شب هنگام را تحت هیچ شرایطی نپذیرند.

کمیته حمایت از شهیدان حزب کارگران کوردستان به مناسبت آغاز سال نو میلادی بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه کمیته آمده است:

" ما یک سال سرشار از مقاومت را در برابر اشغالگری، قتلعام و اعمال جنگ ویژه پشت‌سر گذاشتیم و وارد سال تازه‌ای می‌شویم. مقاومتی که با پیشاهنگی رهبر آپو و خلقمان تداوم یافت دستاوردهای تاریخی و پیشرفت‌های بزرگی را با خود به همراه آورد. بی شک هر پیشرفتی در تاریخ جنبش آزادیخواهیمان با رنج بزرگ رهبری، با قهرمانی و فداییگری شهیدان همیشه جاوید و گرانقدر میسر شده است. از اینرو حقیقت جنبش آزادیخواهی که امروز برای تمامی بشریت و خلق‌های تحت ستم به امیدی برای تحقق زندگی آزاد مبدل شده با واقعیت شهیدان فراهم شده است. بر این اساس به مناسبت آغاز سال تازه با ادای احترام به رفقای ارجمند و همیشه جاوید قاسم انگین، لیلا آگری، عگید جفیان، یلماز درسیم، آمارا باتمان و تمامی شهیدان قهرمان که برای آزادی خلق جان خود را فدا کردند، همچنین با ادای احترام به رفیق ستک بکتاش از شهیدان مقاومت زندان‌ها با احترام یاد می‌کنیم، سوگند یاد می‌کنیم که آرمان‌ها و آرزوهای آنان را محقق کنیم.

سال نو را قبل از همه به مادران فداکاری که قهرمانان جسور کوردستان را در دامان خود پرورش داده‌اند، به خلق میهن‌دوستمان و به خانواده شهدایمان که در مقابل تمامی مصائب و حملات نابودگرانه دشمنان فاشیست، به رفقای شهدا مبدل شده‌اند شادباش می‌گوییم. با ادای احترام به خانواده شهیدایمان در حضور خلق کورد و خلق‌های آزادیخواه پیمان خود را برای آزادی رهبری و کوردستان آزاد تکرار می‌کنیم.

حکومت فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ در برابر مقاومت بزرگ جنبش و خلقمان متحمل ضربات مرگباری شده و با شکست روبرو شد. فاشیسمی که تحت فشار قرار گرفته و با بحران دست به گریبان است برای نجات خود به هر راهی متوسل می‌شود. به همین دلیل در مقابل ارزش‌های بزرگ جنبش آزادیخواهی و خلق کورد به اعمال وحشیانه دست می‌زند. دولت فاشیست ترک که از هر معیار اخلاقی، وجدانی و اجتماعی بی‌بهره است، با تخریب آرامستان شهیدان خواستار تخریب حافظه اجتماعی و نابودی آن است. شکنجه‌ای که بر جنازه‌های گریلاهای شهید راه آزادی صورت می‌گیرد نشان‌دهنده هراس و ترس بزرگ رژیم فاشیست از شهداست. حاکمیت فاشیست روزهای متمادی جنازه رفقا را در پزشکی قانونی نگه می‌دارد و با عدم تحویل آنان خانواده‌ها را آزار می‌دهد. رژیم فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ همیشه از روشنی راه شهیدانمان ترسیده‌ است. به همین دلیل دفن پیکر شهیدان در شب هنگام را امری عادی نشان داده و تلاش دارد با افزایش فشار این رویه را بر خلقمان تحمیل کند. این رژیم فاشیست آنچنان وحشی است که بقایای اجساد شهدا را با کارگو (محموله‌های پست هوایی) برای خانواده و مادران عزیزمان می‌‌فرستد. ولی مادران فداکار و شرافتمندمان با موضع خود، با تحصن در مقابل آرامگاه فرزندانشان پاسخی بزرگ به فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ دادند. ما به مقاومت مادران سلام می‌کنیم، فراموش نمی‌کنیم که فاشیسم در تاریکی و خونی که ریخته است خفه خواهد شد. روزانه از این رژیم فاشیست، قاتل و اشغالگر حسابخواهی صورت می‌گیرد و حسابخواهی ادامه خواهد داشت.

خانواده‌های گرامی؛

ما در ۴٣مین سال تأسیس جنبش آزادیخواهی از هر زمان دیگری نیرومندتر هستیم، در آستانه دستیابی به آزادی و پیروزی هستیم. این امر با مبارزه فرزندان ارزشمند شما که در جریان این مبارزه هیچ تردیدی به دل راه ندادند میسر شده است. شهیدان ما فلسفه زندگی و اراده آزاد هستند. ما در حضور مبارزه و روشنایی راه آنان به ارزیابی خود می‌پردازیم و خود را برای گام‌های بزرگ و پیروزی‌های مهم آماده می‌کنیم. رهبر آپو شهدای جنبش آزادیخواهی را مبنای گام‌های تاریخی و پیروزی‌های بزرگ قرار داد. ما نیز بر این مبنا به وظایف خود عمل می‌کنیم و مبارزه آزادیخواهی را گسترش می‌بخشیم.

معیار پیروزی با شیوه تعامل نسبت به شهیدان تعیین می‌شود. تنها زمانی پیروزی میسر می‌شود که ما تحت فرماندهی شهیدان همیشه جاوید به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنیم. از اینرو پیشاهنگی شما همچون خانواده شهدا از هر زمان دیگری دارای اهمیت بیشتری است. زمان ایجاد حلقه‌های مقاومت پیرامون شهیدان قهرمان است. شهیدان ما ضامن زندگی آزاد و پیروزی هستند. هر اندازه که ما از شهیدان یاد کنیم و به داشتن آنان سربلند باشیم به همان اندازه باید آنان را مبنا و معیار مبارزه علیه فاشیسم، اشغالگری و خیانت قرار دهیم. به این ترتیب تشییع پیکر شهیدان به شیوه‌ی جمعی بزرگترین ضربه بر اشغالگری، قتلعام و امحاگری است. لازم است که تحت هیچ شرایطی خاکسپاری پیکر شهیدان در شب هنگام پذیرفته نشود. برعکس باید موضعی نیرومند علیه این موضوع نشان داده شود و از اشغالگران حسابخواهی شود. لازم است هر شهید بهانه‌ای برای مقاومتی سراسری گردد. با کارزار "روز آزادی فرا رسیده است" و "روز دفاع از زنان و جامعه آزاد فرا رسیده است" باید فاشیسم و اشغالگری را نابود کرده و به حصر امرالی پایان داد و کوردستان را آزاد نمود. با این اندیشه و دانش ما می‌توانیم بر مبنای خط رهبری و حقیقت شهیدان مبارزه خود را به پیروزی برسانیم. ما در این راستا به خانواده شهدای شرافتمند و عزیزمان درود می‌فرستیم.

به این مناسبت یکبار دیگر سال تازه را به شما شادباش می‌گوییم و پیمان خود را برای پیروزی آرمان‌ها و آرزوهای شهیدان تجدید می‌کنیم."