پارت دمکرات درصدد قطع رابطه میان دو منطقه گاره و متیناست

پ.د.ک راه اشغالگری رژیم ترک را گشوده است و به منظور مشروعیت‌بخشی به حملات ترکیه نظامیان خود را به برخی مناطق منتقل کرده است. پ.د.ک در این مرحله قصد دارد ارتباط دو منطقه گریلایی گاره و متینا را قطع کند.

رژیم اشغالگر ترک با سرکردگی جریان‌های فاشیست آ.ک.پ – م.ه.پ و ارگنکون در دسامبر ٢٠١٧ حمله اشغالگرانه به جنوب کوردستان را آغاز کرد. این حمله همچنان در هفتانین ادامه دارد و در حال تدارک خود برای حمله به متینا می‌باشد. پ.د.ک همکاری با رژیم ترکیه را ادامه می‌دهد و علاوه بر مشارکت در حملات به اشغالگری نیز مشروعیت می‌بخشد. پ.د.ک در برخی مناطق نظامیانش را مستقر کرده و گام به گام در صدد محصور کردن مناطق گریلاییست.

خبرگزاری فرات نیوز با استناد به منابع آگاه محلی مطلع شده است که نظامیان پ.د.ک که خود را گردان گولان می‌نامند مستقیما تحت فرمان مسرور بارزانی، روز ١۴ اکتبر از روستای سپیلکا تا منطقه بارزان مستقر شده‌اند. پل روستای خالان و همچنین تمامی پل‌های واقع بر رودخانه‌های منطقه از سوی نظامیان پ.د.ک مسدود شده‌اند. روز ٢٣ اکتبر کاروانی از ادوات نظامی و اعضای گردان گولان به بخش دینارته منتقل شدند.

خودروهای نظامی و خودروهای بدون شماره سلاح‌های سنگین را به مناطق ملکه، دوستکا، گیسه، دینارته، مزرینگان، نافخوش، دفری، مامشمش و روستاهای آسوری منتقل کرده‌اند.

نیروهای ویژه زیروانی تحت فرماندهی روان ادریس بارزانی به شهرک دینارته منتقل شده‌اند. از صبح روز ٢۴ اکتبر در مسیر جاده روستای دوفریه به کوهستان گاره و از مسیر تپه قلنگ بسوی روستای گیسه ایست‌های بازرسی ایجاد شده‌اند. نظامیان بسیاری با اسلحه سنگین در این مناطق مستقر شده‌اند.

پ.د.ک به سبب سرپیچی پیشمرگه‌ها از ورود به مناطق گریلایی، "نیروهای ویژه" را به منطقه گسیل کرده است. پیش از این نیز پ.د.ک تمامی پیشمرگه‌ها را از ایست‌های بازرسی خارج کرده و بجای آنان نیروهای ویژه را مستقر کرده بود.

نقشه‌ای علیه مناطق تحت کنترل گریلا

دشت‌های دیناره و نحله از توابع بخش آکری استان دهوک می‌باشند و در دامنه کوهستان گاره واقع شده‌اند. این مناطق به عنوان مناطق تحت کنترل گریلا شناخته می‌شوند. پ.د.ک پس از غائله زینی ورته اکنون به این منطقه استراتژیک چشم دوخته است. پ.د.ک درصدد است هر گونه ارتباط میان مناطق متعدد گریلایی را قطع کند و با همکاری ترکیه به آنان حمله کند. به رغم آنکه حمله اشغالگرانه ترکیه به هفتانین نتوانست به اهداف خود دست یابد اما ارتش ترک مایل است این حملات را به عرصه متینا گسترش دهد. پ.د.ک با انتقال نظامیان و ادوات خود در روزهای گذشته درصدد است رابطه میان دو منطقه گاره و متینا را به تمامی از هم بگسلد.