پاسخ خانواده شنیاشار به دیکتاتور ترک: ما در یک قایق نیستیم

خانواده شنیاشار در صیانت از خون بناحق ریخته اعضای خود که از سوی عناصر وابسته به طیب اردوغان، دیکتاتور ترکیه در شهر رحا بر زمین ریخته شد به تحصن ادامه می‌دهند.

١۴ ژوئن ٢٠١٨/ ٢۴ خرداد ١٣٩٧ بستگان و محافظان ابراهیم خلیل یلدز، نماینده‌ی مجلس آ.ک.پ به مغازه‌ی خانواده‌ی شنیاشار در پرسوس شهر رحا (اورفا) باکور (شمال) کوردستان یورش بردند. در نتیجه‌ی این حمله همسر و دو پسر آمنه شنیاشار به نام‌های عادل و جلال کشته شدند. آمنه شنیاشار و پسرش فرید شنیاشار که با جراحات زیادی از این قتل‌عام نجات پیدا کرد، از ۹ مارس ۲۰۲۱ در مقابل دادگاه شهر رحا (اورفا) با هدف دستگیری و محاکمه‌ی قاتلان خانواده‌اش، تحصن دادخواهی را آغاز کردند و این تحصن امروز نیز در ۵٣۵مین روز خود ادامه دارد. مادر و پسر صبح زود از خانه‌ی خود در منطقه‌ی پرسوس خارج شدند و پس از طی مسافت ۴٢ کیلومتری به دادگاه رحا آمدند. این مادر و پسرش که از ٨ اگوست اجازه‌ی ورود به دادگاه رحا را ندارند، جلوی درب دادگاه رحا دست به تحصن عدالت‌خواهی زدند.

ما در یک قایق نیستیم

خانواده شنیاشار روز گذشته در حساب کاربری خود در خصوص اظهارات اردوغان که گفته بود "ما در یک قایق هستیم" پیامی را منتشر کرده و گفتند:"حزبی که نام عدالت را برای خود انتخاب کرده است، بزرگترین امتحانش در برابر مادری خواهد بود که با وجود این همه فشار ساکت نشده است. ما در همان قایق نیستیم."