پاسخ مشترک ۹ حزب سیاسی در باکور: مبارزه مشترک

احزاب سیاسی در رابطه با مسئله تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها بیانیه‌ای را منتشر کرده و اعلام کردند که هدف از این حمله نه فقط حزب دمکراتیک خلق‌ها، بلکه غصب اراده خلق است.

پاسخها در مقابله و اعتراض به گشایش پرونده‌ای علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها همچنان ادامه دارد. در این رابطه ۹ حزب سیاسی در باکور کوردستان، در رابطه با پرونده گشوده شده در خصوص تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها بیانیه‌ای را منتشر کرده و اعلام کردند که هدف از  تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها خنثی کردن اپوزیسیون است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است: رژیم مستبد همیشه اراده خلق را مورد هدف قرار می‌دهد، رفورم حقوقی و طرح‌های حقوق بشری را برای اهداف خود مطرح می‌کند، اما در حقیقت می‌خواهد اراده میلیونها نفر، یعنی حزب دمکراتیک خلق‌ها را تعطیل کند و در این خصوص تلاش می‌کند تا صدها نفر را که غیر از پیگیری سیاستهای دمکراتیک هیچ گناه دیگری ندارند، از حقوق اساسی و سیاسی خود محروم کند.

در این رابطه شاهد نقض صریح قوانین هستیم. حکومت مستبد یک نفره صراحتا دولت را تحت حاکمیت مطلقه خود قرار داده است. بیکاری و فقر، را گسترش داده می‌خواهد که امید تغییر حکومت از طریق دمکراسی را از میان بردارد.

ما می‌دانیم که هدف این حملات نه فقط حزب دمکراتیک خلق‌ها، بلکه از میان برداشتن تمامی دستاوردهای دمکراتیکی هستند که جامعه با هزینه‌های سنگین انها را کسب کرده است. تلاش می‌کنند تا اراده همگی ما را غصب کنند، و این آزادی‌های دمکراتیک ما هستند که در معرض حمله قرار گرفته‌اند.

ما اعلام می‌کنیم که در مقابل حملات غیرقانونی صورت گرفته علیه اپوزیسیون و به منظور زندگی با عدالت و صلح، باید همراه با حزب دمکراتیک خلق‌ها مبارزه برای عدالت را ادامه دهیم.

احزابی که این بیانیه مشترک را منتشر کرده اند عبارتند از:

حزب متحد انقلابی BDP

حزب مناطق دمکراتیک DPB

حزب رنج EMEP

حزب جنبش کارگری EHP

حزب سوسیالیست فرودستان ESP

حزب سوسیالیست متجدد SYKP

حزب آزادی اجتماعی TOP

حزب کارگران ترکیه TÎP

حزب چپ سبزها   YSP