پاژک: مقاومت علیه اشغالگری باید در تمامی عرصه‌ها افزایش یابد

پاژک اعلام نمود، باید در هر جایی مقاومت علیه اشغالگری افزایش یابد. پاژک همچنین اعلام کرد؛"در اطراف خط اتحاد ملی متحد شوید و علیه اشغالگری از خود دفاع کرده و مبارزات اجتماعی را افزایش دهید. از موجودیت خود دفاع کنید، مبارزات آزادی بدون شک پیروز خواهد شد".

بیانیه‌ی شورای رهبری حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) به این شرح است:

"در دوره‌ای که اشغالگری دولت ترکیه کوردستان را غارت و ویران می‌کند، خود با فروپاشی تاریخی مواجه شده و آزادی کوردستان محقق می‌شود. پ.د.ک با دشمنان یکی شده و به دنبال سیاست جنگ‌افروزی است و سنگرهایش را برای جنگ آماده کرده است. این به معنای خیانت به ملت کورد می‌باشد. پ.د.ک به بهانه‌های پوچ و بی‌معنا نیروهای پیشمرگه را به مناطق گریلا فرستاده و این به معنی بازی با آتش است. ارتش ترکیه در مقابل گریلاهای کوردستان در باتلاق فرو رفته است اما پ.د.ک می‌خواهد به آنها روحیه بدهد. اما آنها باید دست از این تلاش‌های بی‌شرمانه‌ی خود بردارند. نیروهای یژاستار و ه.پ.گ، از مناطق حفاظت شده‌ی میدیا تا مناطق شمال کوردستان، همه از زنان گرفته تا مردان مقاومت می‌کنند. به عنوان مبارزان آزادی برخط عگید، لیلا قاسم، بریتان[ها] در متینا، زاپ، آواشین، هفتانین و در هر جایی با مقاومت افسانه‌ای گریلا به مقابله و مقاومت می‌پردازند. به همین دلیل باید همه‌ی احزاب سیاسی، همه‌ی کوردها به مسئولیت خود عمل کرده و شکوه مقاومت را نشر داده و این بزرگترین مسئولیت است.

بر علیه اشغالگری که به غیر از پاک سازی، کشتار، قطع درختان، آواره کردن، تخلیه، ویرانی، زندانی کردن، حمله با سلاح شیمیایی، بمباران و انجام قتل‌عام و هرگونه اعمال و جنایت غیر انسانی هیچ چیز دیگری را مشروع نمی‌داند، وظیفه هر فرد کورد در مقابل آنها اتحاد و مبارزه می‌باشد. تنها کسی که می‌تواند مانع از این رفتار و برخوردهای خطرناک پ.د.ک شود فقط خلق ماست. قبل از همه این وظیفه به عهده‌ی زنان کورد می‌باشد. ما به مادران روسری سفید، همه مادران جنوب کوردستان، روژاو، شمال کوردستان و در جای جای اروپا که صدای خود را بلند کرده و به این شرایط اعتراض کردند، سلام و درود می‌فرستیم. زنان با اصرار بر خط آزادی و با افزایش مبارزات هر روز علیه اشغالگری و تفکر مردسالاری مقاومت را بزرگتر کرده و افزایش می‌دهند.

هویت و آزادی؛ خط قرمز کوردها

خط قرمز کوردها میهن، شکوه و کرامت و آزادی است، ارزش‌های آزادی زنان، ارزش‌های کوردستان و ارزش‌های بشری جهانی هستند. در خارج از اینها سیاست مرکزی پ.د.ک در مقابل این خط قرمزها قرار دارد و به بخشی از دشمن تبدیل شده و از این خط خارج شده است. زنان کورد هرگونه نقشه و توطئه‌ی کثیفی که کوردها را به جنگ با یکدیگر وا دارد و سبب ویرانی و تخریب شود، سیاست خونریزی، رانت و بازرگانی جنگ، با حکومت قلدرمآبانه و اشغالگری را نمی‌پذیرند.

زمان آن فرا رسیده است که علیه اشغالگری مقاومت در هر جایی از کوردستان و در خارج از میهن انجام شده و مبارزات افزایش یابد. حقیقت زنان کوردستان که با عنوان پیشاهنگان جامعه هستند، دارای چنان توانایی هستند که می‌توانند هم دشمن را شکست دهند و هم جنگ داخلی را متوقف کنند. زمان آن فرا رسیده است که به صورت موثر و با اراده خود را نشان دهند، علیه اشغالگری و سرکوب، رفراندوم آزادی را برگزار کرده و این ها فقط با مبارزات بی‌وقفه به نتیجه می‌رسد.

خلق ما در جنوب کوردستان انفال را دیده و برای رژیم صدام سر فرود نیاورد. خلق ما در شمال کوردستان از کشتارها و قتل‌عام‌ها گذشته‌اند اما هرگز تسلیم نشدند. خلق ما در روژهلات کوردستان چوارچرا را دیدند اما دست از آزادی نکشیدند. خلق ما در روژاوا و شنگال درندگی و وحشیگری را دیدند، اما از آن گذشته و داعش دشمن بشریت را شکست دادند. خلق ما در مخمور دارای موضع گیری با باشکوه و افتخارآمیز است. خواستند کوردستانیان را در خارج از میهن و در پناهندگی از بین ببرند، اما کوردهای خارج از میهن نیز همیشه به وظایف میهن‌دوستانه خود عمل کردند.

زنان کورد در خط مقدم این مبارزات بی‌مانند همیشه در خط مقدم بوده و قربانیان بسیاری دادند. خلق کورد در نتیجه‌ی این درس‌های تاریخی و تراژدی‌ها بسیار قدرتمند شده و به تجربه‌ای رسیده است که در قرن ۲۱ می‌تواند سرنوشت خود را رقم زده و با هوشیاری و بر خط رهبر آپو دارای نیروی پولادین شده است. هر چیزی که علیه اتحاد ملی و چهار بخش کوردستان باشد، به دشمنان خدمت کند، کوردها را تضعیف نماید و هرگونه رفتار و موضع‌گیری این‌گونه را مورد بازخواست قرار داده و از آن گذر می‌کنند.

در اطراف خط اتحاد ملی یکی شوید. علیه اشغالگرای از خود دفاع کنید. مبارزات اجتماعی را افزایش دهید. هویت خود را حفظ کنید، جنگ آزادی بدون شک پیروز خواهد شد. ما درخواست می‌کنیم که در این مبارزات باشکوه به ویژه همه زنان در کنگره ملی زنان کورد در آن سهیم شوند. خطری که اکنون وجود دارد را جدی بگیرند و پیشاهنگی موضع‌گیری تاریخی را بر عهده بگیرند. مقاومت بی‌مانند همه رفقای گریلایمان را تبریک می‌گوییم و یاد شهدای قهرمانانمان را گرامی می‌داریم."