پلاتفرم یارسان در محکومیت قتل ژینا؛ زنان و جوانان یاری در اعتراضات و اعتصاب ٢٨ شهریور جای گیرند

پلاتفرم یارسان در بیانیه‌ای با حمایت از اعتصاب سراسری ٢٨ شهریور در روژهلات کوردستان آنرا واکنشی امروزین در راستای آزادی زن و جامعه عنوان کرده است.

در واکنش به قتل ژینا امینی از سوی عوامل رژیم ددمنش آخوندی در تهران و فراخوان عمومی برای اعتراضات و اعتصاب سراسری روز دوشنبه ٢٨ شهریور/ ١٩ سپتامبر، پلاتفرم یارسان بیانیه‌ای منتشر کرده است.

متن بیانیه پلاتفرم یارسان به شرح زیر است:

"اعتصاب در روز ٢٨ شهریور، واکنشی امروزین در راستای آزادی زن و جامعه

در دە روز اخیر اقدامات حاکمیت توتالیتر، ضد زن، ضد اخلاق جمهوری اسلامی که نشات گرفته از ذهنیتی اقتدارگرا و خسروانی آن رژیم اشغالگر است جان دو زن کورد شلیر و ژینا را گرفت. با نگاهی بە سپهر سیاسی جامعە می‌توان دید زنانی کە امروزه پیشاهنگ مبارزات آزادیخواهی و حق‌خواهی در خاورمیانه هستند از سوی قوانین ارتجاع حکومت سرمایه‌داری ایران نادیده و انکار می‌شوند.

مبارزات زنان جهان که با پیشاهنگی زنان مبارز کورد به مرحله نوینی قدم گذاشته است رودرروی حاکمیت‌های دیکتاتور خاورمیانه بویژە در ایران ایستادە است. این حاکمیت‌ها زنان را خطری جدی برای خود می‌بینند، حتی تاب دیدن یک تار موی زنان را ندارند، با برنامه و ترفندهای مختلف سعی در برده‌ نمودن و محو زنان در عرصه مبارزه و بطن جامعه دارند.

از دورانی که دایه جلاله در مدیریت جامعه نقش پررنگی در رهبری و پیشاهنگی جامعه را بر عهده داشت چندین قرن می‌گذرد و از دورانی که ریحانه خاتون را صدای آزادی می‌نامیدند قرنها می‌گذرد، اما امروز در سایه ذهنیت واپسگرا و خسروانی جمهوری اسلام ایران در جغرافیای دایە جلاله و ریحانه، زن‌ها از کمترین حق و حقوق خود برخوردار نیستند.

به مثابه پلاتفرم یارسان ضمن محکوم کردن جنایات رخداده و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و تمامی زنان و جامعه، و با تاکید بر این سخن رهبر عبدالله اوجالان؛ «تا زن آزاد نشود جامعه نیز آزاد نمی‌شود»، از تمامی آحاد جامعه یارسان و بویژه زنان و جوانان خواستاریم در اعتراضات حق‌طلبانه مشارکت به عمل آورند و با اتحاد و همبستگی در اعتصاب و اعتراضات روز دوشنبە ٢٨ شهریور نقش پیشاهنگی را ایفا کنند چرا که جامعه یارسان و بویژه زنان یارسانی از کمترین حقوق اولیه انسانی هم محرومند هستند.

ژن، ژیان، آزادی

شهید نامرن"