پلیس ترک پیکر آیسل دوغان را ربود

پلیس ترکیه جنازه آیسل دوغان سیاستمدار و عضو گروه دوم آشتی را از قبرستان ربودند و تنها به خانواده وی اجازه دادند در دفن وی شرکت کنند.

آیسل دوغان سیاستمدار و عضو گروه دوم آشتی سال ١٩٩٩ به فراخوان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از اروپا به ترکیه بازگشت و در ١١ می در شهر کلن آلمان به شهادت رسید. پیکر دوغان صبح دیروز از کلن به آمد منتقل شده بود و هیئتی از حزب مناطق دمکراتیک، سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها، نمایندگان ه.د.پ در مجلس، فعالان جنبش زنان آزاد، خانواده دوغان و بسیاری از میهن‌دوستان و شخصیت‌ها پیکر این سیاستمدار را بسوی زادگاهش درسیم تشییع کردند.

میهن‌دوستان درسیم روی پرد سیدلی در بخش مازگرت به استقبال پیکر دوغان رفتند. پلیس ترکیه از ورود پیکر به محله گازکه که منزل آیسل دوغان در آن واقع شده است جلوگیری کردند.

ربودن پیکر آیسل دوغان از سوی پلیس

پس از آنکه میهن‌دوستان پیکر آیسل دوغان را بسوی آرامگاه آسری در پلومور تشییع کردند صدها پلیس و سرباز ترک در جاده منتهی به آرامگاه مانع ورود خلق شدند. پلیس و سربازان ترک با خودروهای آبپاش به مردم حمله‌ور شده و پیکر آیسل دوغان را از داخل آمبولانس ربودند.

پلیس با انتقال پیکر دوغان اجازه نداد خلق وارد آرامگاه شود و تنها خانواده آیسل دوغان توانستند در خاکسپاری پیکر وی شرکت کنند. نمایندگان مجلس حزب دمکراتیک خلق‌ها به این اقدام پیلس اعتراض نمودند.