پیام گریلاهای فدائی که ۴٧ روز اشغالگران ترک را تارومار کردند

گریلا تی‌وی امروز تصاویری از گریلاهای فدایی منتشر کرد که چند روز قبل از شهادت در تونل‌های مقاومت مستند شده‌اند. همچنین صدای ضبط شدەی فرمانده باگَر گَوَر که با دستگاه بی‌سیم صحبت می‌کند در این فایل وجود دارد.

نیروی مدافع خلق دیروز اسامی چهار گریلای فدائی را اعلام کرد که پس از ۴٧ روز مقاومت حاضر به ترک ناحیه شهید شاهین زاپ نشدند و داوطلبانه به میان نظامیان ترکیه تاختند تا آنطور که گفته بودند «درسی تاریخی» به اشغالگران بدهند. دو تن از آن چهار رفیق و چهار همرزم که همگی شهید شدند در تصاویری که گریلا‌تی‌وی امروز منتشر کرد در دل تونل‌ها با مردمشان حرف می‌زنند.

بیست و هشتم فروردین‌ماه امسال بود که ترکیه پس از چند روز بمباران شدید مناطق کوهستانی تحت حفاظت پ‌.ک.‌ک اقدام به فرود آوردن نظامیانش در ارتفاعات زاپ و آواشین کرد. از آنزمان تاکنون جنگی تاریخی جریان دارد.

ناحیه شهید شاهین یکی از آن کوه‌های زاپ بود که گریلاها به مدت ۴٧ روز با نبردی حماسی از آن دفاع کردند و اجازه پیشروی به دشمن ندادند. وقتی که تمامی سنگرهای شهین شاهین در این مدت با بمب‌های مهیب ترکیه از بین رفت، گریلاها می‌بایست مکانشان را ترک می‌کردند.

ه.‌پ.‌گ دیروز در گزارشی اعلام کرد گروهی چهار نفره از گریلاها به اسامی باگَر، آفزَم، آرین و شَرزان، همرزمانشان را به ترک ناحیه شهید شاهین قانع کردند و گفتند ما می‌مانیم تا درسی تاریخی به دشمن بدهیم. آنها تصمیم به عملیات فدائیانه گرفتند و دوازدهم خردادماه با تاختن به میان نظامیان اشغالگر بسیاری را از پای درآوردند. همگی در آن عملیات فدائی شهید شدند.

گریلا تی‌وی امروز تصاویری از آنها منتشر کرد که چند روز قبل از شهادت در تونل‌های مقاومت مستند شده‌اند. همچنین صدای ضبط شدەی فرمانده باگَر گَوَر که با دستگاه بی‌سیم صحبت می‌کند در این فایل وجود دارد.

او می‌گوید: "آنکه با ما می‌جنگد حکومت ترکیه نیست، بلکه تسلیحات شیمیایی و تکنولوژی ناتوست. نظامیان دشمن با تجهیزات ناتو سعی در حفاظت از خود می‌کنند. چون جرأت ورود به تونل‌ها را ندارند، انفجارهای مهیب انجام می‌دهند. بمب‌ها را به سگ‌ها وصل می‌کنند و آنها را راهی درون تونل‌ها می‌کنند. حتی اجساد کشته شدگانش را از صخرەها پرتاب می‌کنند. دیگر رمقی برای جنگ ندارند. خیلی مشتاقیم که بدانیم از این پس با چه ابزاری می‌خواهند حمله کنند."

فرمانده باگَر گَوَر همچنین طی یک پیام تصویری در گرماگرم جنگ می‌گوید "نظامیانی که دشمن از هوا فرود می‌آورد امکان تکان خوردن ندارند. نامگذاری این حمله به عنوان 'پنجه- کلید' اهمیت آنرا نشان می‌دهد چون دشمن ورود به زاپ را کلید ورود به تمامی نواحی می‌داند. ولی معلوم است که آنها حساب شاهین‌های زاگرس را نکرده‌اند که در پنجه آنها چه ضربات سختی می‌خورند."

آفزَم چیا همسنگر او هم دشمن را بزدل و بی‌اخلاق می‌خواند و می‌گوید: "نظامیان ترکیه اگر تسلیحات شیمیایی نداشتند حتی یک روز هم نمی‌توانستند اینجا بمانند. وقتی سلاح شیمیایی می‌زنند آنوقت ناگهان پدیدار می‌شوند. و این نشان می‌دهد چقدر بزدلند. اگر وجدان داشتند بجای راهی کردن سگ‌ها به تونل‌های جنگی، خودشان می‌آمدند با ما بجنگند."

او می‌افزاید: "وقتی هوا ابری و مه‌آلود می‌شود خوف بزرگی در دل نظامیان ترکیه می‌افتد. چون وقتی شرایط جوی به این شکل است، سروری گریلا حاکم می‌شود. آنها که این را می‌دانند به خوف مرگ می‌افتند. فقط وقتی قوای پشتیبانی داشته باشند اعتماد به نفس دارند. ولی مرگ برای یک گریلا آخرین چیزی است که از آن بترسد. ما وقتی به گریلاها می‌پیوندیم، مرگ را در نظر می‌گیریم. ما وفای به عهدی بزرگ داریم و می‌دانیم پیروزی با ما خواهد بود."