پیام گوهدار زیباری از زندانیان دربند بارزانی

گوهدار زیباری یک سال پس از ماندن در زندان پیامی منتشر کرده و می‌گوید، آنهایی که دستگیرشان کردند به هدف خود نرسیدند. وی همچنین از کسانی که از آنها دفاع می‌کنند، تشکر کرد.

گوهدار زیباری، روزنامه‌‌نگار دربند بهدینان یکسال پس از ربودن و حبس خود پیامی به خارج از زندان فرستاده و می‌گوید: سلامی شجاعانه از زندانی عمیق و محصور به ملتی ستمدیده از دست حکومتی ظالم و دیکتاتور. در اینجا زیباترین چیز ممنوعیت است و این هم قلم من است و من ناچارم در چند سطر این پیام را بنویسم.

او مطمئن نیست که آیا نوشته‌اش منتشر می‌شود یا نه، به همین دلیل می‌گوید: اگر پیام به دست شما هم برسد پس از انتشارش از سلامتی خود مطمئن نخواهم بود. اما پیش عاشق مهم نیست آنچه در مسیرش برای رسیدن به معشوقش قرار می‌گیرد. چون ما باقی مانده‌ی خون قلم هستیم. به همین دلیل باید سطرهای ناتمام را تمام کنیم و سخنان نیمه تمام را ادامه دهیم.

این روزنامه‌نگار که به همراه چهار تن از رفقا و همکارانش در دادگاه هولیر به شش سال زندان محکوم شده است می‌گوید: ما در اینجا هستیم چون انگشتمان را به سوی مفسدان دراز کردیم و همچنین به تپه‌های این میهن که پیش آنها نظر حرام است نگاه کردیم. اما پیش ما این حق و حقوق ما است. ما در مورد گروهی صحبت کردیم که پیش ما انسان هستند و قابل انتقاد می‌باشند، اما پیش آنها مقدس هستند. به همین دلیل ما باید سخن بگوییم تا همه چیز در مقیاس خود جای بگیرد.

وی در مورد مجازات زندان آنها صحبت کرده و می‌گوید: آنها نسبت به ما بسیار خشمگین هستند، به همین دلیل هم ما را به شش سال زندان محکوم کرده‌اند. اما مشخص نیست آیا این مجازات آنها را راضی می‌کند یا تشنه‌ی مجازات بیشتری هستند، چون آنها ضربه سختی خوردند و دستگیری ما خود به خود پیروزی ما بود. چون آنها ماهیانه میلیون‌ها دلار در رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی خرج می‌کنند و هزاران حقوق بگیر و مثلاً نویسنده و روزنامه‌نگار در اختیار دارند، اما قدرت آن را نداشتند که با صحبت و قلم و بر سر میز گفتگو پاسخ ما را بدهند.

وی در ادامه در مورد آنهایی که دستگیرشان کرده‌اند می‌گوید: آنها شکست خورده‌اند و با اتهامات و سخنان ناروا می‌خواهند حقایق را تغییر دهند. ولی مطمئن باشید نمی‌توانند حقایق را تغییر داده و حقیقت راه خود را می‌رود. یک بخش دیگر از شکست آنها این بود که می‌خواستند بهدینان را وحشت زده کنند و آنها را تسلیم خود نمایند، اما بهدینان این بار گره‌ی میان سوران و بهدینان را باز کرده و مانع بین سلیمانیه و دهوک را شکست.

زیباری همچنین تاکید می‌کند که هدف آنها شکستن قلم‌های شجاع بهدینان بود اما با این کار آنها، رفقای ما نه تنها در بهدینان بلکه در سرتاسر جهان به عنوان سمبل حقوق و آزادی برای یک ملت شناخته شدند.

گوهدار زیباری در پایان پیام خود می‌گوید: در مقابل موضع‌گیری هر فردی در هر جایی در حد پست و مقامی و از هر ملیتی که برای پشتیبانی از ما تلاش کرد سر تعظیم فرود می‌آوریم و از آنها تشکر می‌کنیم.