پیام کنگره ملی کوردستان به مناسبت آغاز سال ٢٠٢٢؛ کوردها متحد شوند

ک.ن.ک ضمن تبریک سال نو، از همه نیروهای کوردستانی درخواست نمود، با هر روش ممکن باید بوسیله‌ی دیالوگ داخلی مسائل و مسئله‌های خود را حل کرده و با همکاری با یکدیگر دشمن و اشغالگران را شکست دهند.

شورای رهبری ک.ن.ک به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۲ پیامی منتشر کرد که به شرح زیر می‌باشد:

"در باکور کوردستان حملات دولت ترکیه امسال بدون وقت ادامه داشت. در مقابل این حملات نیروهای گریلا و همه خلق‌مان با فداکاری و قهرمانی مقاومت کردند و حملات را با شکست مواجه نمودند و تبلیغات‌های دشمن را خنثی کردند. مقاومت افسانه‌ای در متینا، زاپ و آواشین مهر خود را بر سال گذشته زد. در باکور در هر عرصه‌ای مقاومت ادامه دارد. مقاومت امروز باکور کوردستان چه در زندان‌ها و چه در عرصه سیاسی و چه در مناطق نیروهای گریلا، مقاومتی مقدس و افسانه‌ای است.

در باشور کوردستان نیز هر چند وضعیت قانونی فدرالی وجود دارد، اما وضعیت مناطق مورد مناقشه شفاف نیست. همچنین در باشور کوردستان بحران‌های اقتصادی جدی وجود دارد و خلقمان در آسایش نیستند. امسال در عراق انتخابات برگزار شد، اما تغییر مثبتی به وجود نیامد. عراق در حال حاضر در حال گذار از تنش‌های بسیار جدی است. آینده‌ی عراق نامشخص است، این وضعیت برای اقلیم کوردستان نیز خطرات جدی به همراه دارد. از طرف دیگر نیز اشغالگری دولت ترکیه در باشور کوردستان روز به روز در حال افزایش است. در حال حاضر بیشتر از همیشه به اتحاد نیاز است و باید به طور جدی بر این وضعیت نظارت کرده و مبارزات علیه اشغالگری افزایش یابد.

در روژهلات کوردستان مبارزات آزادیخواهانه با هر روشی ادامه دارد. دولت ایران نیز مانند دولت ترکیه امسال به حملات علیه کوردستان ادامه داد و مدتی است که به باشور کوردستان حمله می‌کند. رژیم ایران هم از داخل و هم در خارج دچار تنش‌ها و بحران‌های جدی است. این وضعیت فرصت‌های خوبی برای مبارزات ایجاد می‌کند. امیدوارم این وضعیت سبب تغییرات دمکراتیک در ایران شود و سبب ایجاد آزادی و صلح در روژهلات کوردستان گردد.

در روژاوا مدت ۱۰ سال است جایگاهی برای این بخش از کوردستان به وجود آمده است. این دستاوردی بزرگ است و باید با هر روشی از آن دفاع کرده و به آن رسمیت بخشید. حکومت سوریه تا کنون برای یافتن راه‌حلی صلح آمیز آماده نبوده است. دولت ترکیه نیز به تهدیدها و حملاتش علیه روژاوا و نیروهای مدافعش ادامه داده و این نیروها در حالت آماده‌باش هستند. اداره سیاسی و اداری به تلاش‌های دیپلماتیک به طور گسترده ادامه می‌دهد. روژاوا در سطح بین‌المللی به خوبی مورد پذیرش قرار گرفته است. لذا با هر روش ممکن به مساعدت و یاری نیاز دارد. باید همه‌ی نیروها و همه مردم کوردستان و همه دوستان کورد، شبانه‌روز در آکسیون‌ها برای دفاع از روژاوا شرکت نمایند. صیانت از روژاوا صیانت از همه کوردستان است.

در پایان سال ۲۰۲۱ اگر مسائل داخلی به خوبی ارزیابی شود، علیرغم همه مشکلات و اشتباهات و کمبودها، اما برای مبارزات سالی پیروز و موفق بود. حملات خنثی شدند. نیروهای کوردستان باید با دیالوگ داخلی و ائتلاف مسائل خود را حل کنند و دشمن و اشغالگران را با هماهنگی و همراه با هم شکست دهند.

امیدوارم سال نو ۲۰۲۲ به سال پیروزی و سال محقق نمودن رویاهای خلقمان تبدیل شود. با این امید ک.ن.ک سال نو را به همه‌ی خلق کورد و کوردستان و جهان تبریک می‌گوید."