پیام مادران آشتی به مسعود بارزانی: صدای ما را بشنو، ریختن خود کوردها را متوقف کن!

مادران آشتی استانبول ضمن واکنش به حملات ارتش ترک به باشور کوردستان از مسعود  بارزانی خواستند که در این جنگ شرکت نکند.

ابتکار عمل مادران آشتی در استانبول حملات ارتش اشغالگر ترک به باشور کوردستان و سکوت حکومت اقلیم کوردستان در مقابل این حملات را محکوم کردند. مادران آشتی در رابطه با این موضوع در دفتر مرکزی خود در منطقه فاتح استانبول بیانیه‌ای را منتشر کرده و با برافراشتن پلاکاردی با عنوان «فراخوانی برای انسانیت، درد جنگ را از مادران بپرسید»، اعتراض خود را نسبت به این حملات نشان دادند.

از فرزندانمان حمایت می‌کنیم

امینه اونال از مادران آشتی اعلام کرد که از اینکه مسعود بارزانی اجازه حملات را داده است آنها ناراضی هستند. مگر سپاهیان ترک در خاک باشور کوردستان چه کاری دارند؟ بارزانی باید از چنین اقدامی شرم کند. نباید اجازه داد فرزندان ما بمیرند، جگر مادران را نباید سوزاند. باید بارزانی به این اقدامات خاتمه دهد، لازم است که بارزانی به همکار این جنگ تبدیل نشود. اونال با اشاره به سخنان پیشین بارزانی در مورد جنگ داخلی میان کورد از تمام کوردها درخواست کرد که در مقابل جنگ داخلی ایستادگی کرده و اظهار داشت که ما تا آخرین نفس با فرزندانمان همراه و همگام خواهیم بود.

لزوم ایجاد اتحاد ملی

حوا کران از اعضای مجلس مادران آشتی در آمد با تاکید بر ممنوعیت هر گونه جنگ داخلی اظهار داشت: با سلاح‌های ناتو فرزندان ما کشته می‌شوند. سالیان درازی ست که در جنگها ما به سپر انسانی تبدیل شده‌ایم. اکنون هیچ کس صدای ما را نمی‌شنود. نباید مسعود بارزانی این اقدامات را که در منطقه تحت حاکمیت وی روی می‌دهد، قبول کند. برای منافع خود اجازه داده است چنین حملاتی آغاز شوند. ما دیگر می‌خواهیم که صلحی پایدار در این سرزمین برقرار شود. اکنون مهمترین هدف ما گردهمایی در کنگره بین‌المللی ایجاد اتحاد ملی است. به این منظور باید بسیج اعلام شود.

درخواست از بارزانی

بدیعه گوک‌کوز از دیگر اعضای انجمن مادران آشتی هم اعلام کرد که مسعود بارزانی در حملات صورت گرفته همکار بوده و در ادامه افزود: نظامیان ترک خاک کورد، سرزمین کورد را بمباران می‌کنند، آن را مسموم می‌کنند، آیا شما نمی‌بینید؟ مگر خونی که بر زمین ریخته می‌شود خون کورد نبست؟ تمام جنگل‌های ما در خال سوخته شدن هستند، مگر این مناطق کوردستان نیستند؟ لازم است بارزانی صدای مادران را بشنود. ما بار دیگر در اینجا از بارزانی درخواست می‌کنیم: صدای ما را بشنو، ریختن خود کوردها را متوقف کن. به خواست‌های خلق برای برگزاری یک کنگره ملی گوش کن.