پیام مبارزان زندوره قبل از شهادت: قطعاً پیروزی از آن ماست

مبارزان زندوره قبل از شهادت علیه دولت اشغالگر ترکیه پیامی منتشر کرده و اعلام کردند:"هر اتفاقی هم که بیفتد، ما پیروز خواهیم شد."

گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان در متینا که مدت ۵۰ روز است در ارتفاعات زندوره مبارزه می‌کنند، علیرغم همه‌ی حملات دشمن، اما باور خود را از دست نداده و مبارزه کرده و می‌جنگند.

پس از تلاش‌های اخلالگرانه و مغرضانه‌ی پ.د.ک در ۵ ژوئن در متینا گریلاهای آزادی تاکتیک و روش خود را تغییر دادند و تصمیم گرفتند از این نقطه عقب‌نشینی کنند. گروهی از گریلاها به سلامت عقب‌نشینی کرده و در ۱۱ ژوئن گروهی گریلا که متشکل از شش تن بودند، بر روی تپه‌ی زندورا شهید شدند. گریلاهایی که شهید شدند، در زمان مقاومت به وسیله‌ی بی‌سیم پیامی منتشر کردند.

گریلاهای آزادی کوردستان قبل از آنکه شهید شوند، این پیام را منتشر کردند:

"ما از ته دل به همه‌ی خلقمان سلام می‌کنیم. همانطور که می‌دانید دولت اشغالگر ترکیه علیه جنبش ما، علیه مناطق حفاظت شده‌ی میدیا در خطوط زاپ، متینا و آواشین عملیاتی را آغاز کرده است. ما به عنوان رفقای زندوره در این مقاومت شرکت کرده‌ایم. در مجموع به علت مقاومت رفقای ما در زاپ، آواشین و متینا دولت اشغالگر ترکیه هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورده است. دشمن با هر روش ممکن به ما حمله می‌کند. اما هرچند هم که حمله کند، اما نمی‌تواند اراده‌ی ما را شکست بدهد. هر اتفاقی هم که رخ دهد، اما این باور و عقیده‌ی ماست. حتی اگر دشمن به روشی موثر نیز حمله کند، اما باز هم ما مقابله خواهیم کرد. هر روز دشمن جنگ روانی به راه انداخته و از ما می‌خواهد که تسلیم شویم. مدت ۳۵ سال است که ملیتان‌های این حزب، ملیتان‌های رهبر آپو تسلیم نشده و هرگز تسلیم شدن را نمی‌پذیرند. رفقای ما با تمام توان خود به انجام عملیات می‌پردازند. عملیات‌ها ادامه دارند و مقاومت ما نیز پیروز خواهد شد. در اینجا می‌خواهیم از خلقمان درخواست کنیم. به ویژه از خلقمان در باشور کوردستان. نباید اشغالگری دولت ترکیه در خاک باشور کوردستان را بپذیرند. این عملیات‌ها فقط علیه پ.ک.ک و گریلاهای جنبش آزادیخواهی نیستند. این عملیات‌ها تمام علیه خلق کورد آغاز شده و نباید مردم باشور کوردستان آن را بپذیرند. اینجا خاک ماست. باید خلق ما علیه اشغالگری بایستند. آنها نباید سکوت کنند. برای آنکه مردم را بترسانند، به روستاها حمله کرده و به باغ و خاک و زمین‌های مردم آسیب می‌زنند. دولت ترکیه این سیاست کثیف را برای تخلیه مردم از روستاها و اشغال این مناطق انجام می‌دهد. مردم ما در باشور کوردستان باید هوشیار باشند  و این جنگ را فقط جنگ علیه پ.ک.ک نبینند. این جنگ فقط جنگ پ.ک.ک نیست، بلکه جنگ همه‌ی خلق کورد است. ما به عنوان گریلا تا پایان مقاومت می‌کنیم. تا این عملیات‌ها را شکست داده و به اشغالگری در خاکمان پایان دهیم. باید خلقمان از ما پشتیبانی کنند و همراه ما باشند. ما اعتراضات خلقمان در روژاوا و اروپا را برای حمایت از مقاومت و مبارزات گریلا تبریک می‌گوییم و به آنها درود می‌فرستیم. همچنین به رفقایی که برای آزادی رهبری و شکست حصر در زندان‌ها دست به اعتصاب غذا زده‌اند، نیز سلام و درود می‌فرستیم. قطعاً پیروزی از آن ماست.‌"

شایان ذکر است که در مقاومت ارتفاعات زندوره شش گریلای کوردستان به نام‌های رِبَر زانا از فرماندهان گام انقلابی جنگ خابور در عرصه متینا، هِژار جان فرمانده فدایی مقاومت زندوره، رفقا تِکوشر، باهوز، بوتان و نعمان قهرمانانه به شهادت رسیدند.