پیام قدردانی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق از گریلاهای عرصه‌های زاپ و آواشین

ن.‌پ‌.گ از مقاومت گریلاهای کوردستان علیه اشغالگران تقدیر کرد

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق کوردستان (ن.پ.گ) در بیانیه‌ای در وبسایت رسمی ضمن درود به گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار که با مقاومتی خستگی ناپذیر ضربات سهمگینی بر ارتش اشغالگر ترکیه وارد می‌کنند، می‌گوید: سرنگونی دو فروند هلی‌کوپتر اسکورسکی معنی‌دارترین پاسخ به دشمن بود.

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق ن.پ.گ در خصوص عملیات پیروزمندانه گریلاهای آزادی کوردستان علیه اشغالگران پیام قدردانی منتشر کرد.

فرماندهی ن.پ.گ در پیام خود ضمن اشاره به مقاومت قهرمانانه گریلا که قریب به پنج ماه در مناطق زاپ و آواشین علیه ارتش اشغالگر ترکیه در جریان است، می‌گوید: شما فرماندهان و مبارزان در میدان‌های مقاومت چمچو و سیدای زاپ با عملیات‌هایی که در پنج ماه گذشته علیه حملات اشغالگران انجام داده‌اید، مقاومت زاپ و آواشین را از هر نظر عظیم‌تر کرده است.

ن.پ.گ در ادامه می‌افزاید: شما با موفقیت تاکتیک‌های نوین مبارزه را در قالب تیم‌های متحرک گریلایی به انجام رساندید و مدام به دشمن حمله می‌کنید و مقاومت رفقایمان در تونل‌های نبرد را تکمیل کردید. زمانی که دشمن به سمت میدان چمچو و سیدا حرکت کرد، مقاومت تحسین برانگیزی در آنجا صورت گرفت که مانع از تحرکات اشغالگری دشمن شد.

ن.پ.گ به عملیات‌های انجام شده در بازه زمانی ۲۷ آگوست تا ۵ سپتامبر در زاپ و آواشین جلب نظر می‌کند و می‌گوید: به ۱۲ هلی‌کوپتر آسیب‌رسانی شد و حرکت ۱۱ هلی‌کوپتر دیگر مختل شد و دو هلی‌کوپتر اسکورسکی سرنگون شدند، این عملیات‌ها معنی‌دارترین پاسخ‌ها به دشمن اشغالگر بود.

همچنین در نتیجه‌ی عملیات انجام شده در این بازه زمانی ۱۵ اشغالگر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند و دو اسلحه، دو دوربین ترمال و یک سیستم رادار ضبط شده‌اند.

ن.پ.گ این عملیات پیروزمندانه را به تمامی فرماندهان و مبارزین آزادیخواه در میدان مقاومت چمچو و سیدا تبریک گفت و به تمام انقلابیون مناطق حفاظتی میدیا درود فرستاد.