پیام شادباش کمیته خلق‌ و باورمندی‌های ک.ج.ک به مناسبت کریسمس

کمیته خلق‌ و باورمندی‌های ک.ج.ک در پیامی عید کریسمس را به جوامع مسیحی تبریک گفته است.

کمیته خلق و باورمندی‌های کنفدرالیسم جوامع کوردستان به مناسبت عید کریسمس بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه آمده است:"همچون جنبش آزادیخواهی کوردستان که از نخستین روز مبارزات خود برادری خلق‌ و باورمندی‌ها را معیار خود قرار داده است با ادای احترام به مسیحیان کوردستان عید کریسمس را به جوامع مسیحی شادباش می‌گوییم. به مناسبت این روز آرزو می‌کنیم که جنگ‌های موجود در خاورمیانه و بقیه نقاط جهان پایان یابند و بشریت در آشتی، آرامی و سلامتی به شیوه‌ای آزاد و دمکراتیک زندگی کند.

عیدهای مذهبی همچون نقطه مشترک تمامی آیین‌ها سمبل عشق، احترام، صلح و برادری هستند. نشانه امید و انتظار خلق‌ها برای تحقق زندگی انسانی و مثمر ثمر است. برای تحقق این آرمان‌ها و انتظارات مسئولیت‌ها را به باورمندان خود خاطرنشان می‌کنند. ما امیدواریم که عید کریسمس امسال این احساس، نگرش، باور و ارزش‌ را اعتلا بخشد.

بشریت سال ٢٠٢٠ را در شرایطی خشونت‌بار و جنگ پشت‌ سر گذاشت که ملیگرایی رهبران و حکومت‌های فاشیست با استفاده از دین مسبب این جنگ بودند. مسائل تازه‌ای که به سبب بیماری کرونا از آغاز سال به مسائل و مشکلات امسال افزوده شدند. جهان سال ٢٠٢٠ را با مسائل و مشکلات آن پشت‌ سر می‌گذارد. ما انتظار داریم که عید کریسمس امسال به وسیله‌ای مبدل شود که مسائل و مشکلات به اتمام رسیده و نویددهنده سالی آرام و پرنشاط باشد. ما اذعان داریم که سال ٢٠٢١ به سال فروپاشی رهبران و حکومت‌های فاشیست و ملی‌گرا مبدل خواهد شد.

به عنوان جنبش آزادیخواهی کوردستان پایبندی خود را با میراث‌های گرانقدر خلق‌هایمان اعلام می‌داریم، کوردستان خودگردان و خاورمیانه دمکراتیک پاسخ ما به انتظارات و آرزوهای تمامی خلق‌ها و باورمندان می‌باشد تا در آن با اتحاد و برادری به شیوه‌ی مسالمت‌امیز زندگی کنند. از اینرو مبارزه بزرگ ما علیه نیروهایی است که جوهر دین‌ها را تحریف می‌کنند، آیین خلق‌ها را برای کسب پول و ملک بکار می‌گیرند و برای تداوم حاکمیت خود حقایق را وارونه می‌کنند. بنابراین با اعتمادی راسختر سال نو میلادی را آغاز می‌کنیم.

ما بر این عقیده‌ایم که مبارزه آزادیخواهی زنان در سال ٢٠٢١ گسترش یافته و ارزش‌های دمکراتیک همچون معیارهایی ارزشمند مورد پذیرش واقع شوند و مقاومت خلق‌ها با نگرش اکولوژیک نیرومندتر شود. با این فکر و درک ما عید کریسمس را در آغاز به خلق‌هایمان اعم از ارمنی، آسوری، سریانی، کلدانی و سپس به تمامی جوامع مسیحی شادباش می‌گوییم، در سال تازه برای همه آرزوی زندگی شاد، دوستانه و صلح‌آمیزی را داریم."