پیام تسلیت کودار به مناسبت حادثه دلخراش جاده پالنگان

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان در بیانیه‌ای مراتب همدردی خود را با خانواده جانباختگان حادثه واژگونی مینی‌بوس در جاده روستای پالنگان اعلام کرده و خواستار شفای عاجل برای مجروحان این حادثه شده است.

متن بیانیه جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان (کودار) به شرح زیر است:

"جان‌باختن شهروندان اهل روستای پیرصفا مایه تألم‌مان شد

حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل شماری از اهالی گرانقدر روستای پیرصفا مریوان در جاده «پالنگان» در مسیر کامیاران، مایه تأسف و تألم بسیار ما «جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان(کودار)» و خلقمان گردید.

مناطق مختلف شهرستان‌های مریوان و کامیاران همانند دیگر مناطق شرق کوردستان بخاطر سیاست‌های مزورانه و ظالمانه رژیم جمهوری ولایی در اوج محرومیت و فقدان خدمت‌گذاری عمومی بسر می‌برد. عدم خدمات و محرومیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در دهه‌های گذشته منتج از سیاست‌های فاشیستی و ملی‌گرایانه نظام ایران می‌باشد که مستمرا بر فقر، بیکاری و انواع بحران‌های اجتماعی و زیستی هرچه بشتر دامن زده. زمامداران نظام ظالم حتی از ارائه کوچک‌ترین و طبیعی‌ترین خدماتی چون جاده‌سازی که موجبات رشد و پیشرفت خلقمان در شرق کوردستان را به وجود می‌آورد، خودداری می‌کنند و فقر و محرومیت شدید را استراتژی اساسی خود برای زیر دست‌ ساختن روزافزون جامعه‌مان و استثمار آن، قرار داده‌اند.

سالانه بر اثر این سیاست‌های محروم‌سازی و فقدان خدمات و امکانات عمومی و بر اثر بحران‌های اقتصادی و اجتماعی هزاران شهروند در سراسر ایران و شرق کوردستان جان خود را از دست می‌دهند. باعث و بانی این سیاست‌ها کسی نیست جز دولت و نظامی که تنها در اندیشه قدرت مطلق بر یک خلق مظلوم خاصه قشر روستایی می‌باشد تا به مطامع خویش برسند.

جان‌باختن ۱۶ شهروند اهل روستای پیرصفا-ی مریوان و مجروح‌شدن ۱۲ شهروند دیگر بر اثر حادثه دلخراش و جانکاه سقوط اتومبیل حامل آنها در دره‌ای در جاده پالنگان به کامیاران، مایه تأثر و تألم ما و خلقمان شد. همچو کودار ضمن تسلیت به خانواده‌های محترم جانباختگان، خلقمان در مریوان و تمامی‌ ملت کورد، آرزوی شفای هرچه‌زودتر برای مجروحین آن حادثه دلخراش داریم و خود را در غم و اندوه خانواده‌های محترم جانباختگان اهل روستای پیرصفا شریک می‌دانیم. امید است که با گذار از این مراحل و وضعیت‌های فقر و محرومیت خلقمان، در سایه حصول آزادی، به تمامی ظلم‌ها، بحران‌ها و محرومیت‌ها با مبارزاتمان پایان داده شود."