پژاک یاد و خاطره شهیدان فصیح یاسمنی، حسین خضری و فرزاد قبادی را گرامی داشت

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان در بیانیه‌ای به شهیدان پیشاهنگ روژهلات کوردستان فیصح یاسمنی، حسین خضری و فرزاد قبادی ادای احترام کرده و با آرمان‌های آنان تجدید پیمان کرده است.

در بیانیه پژاک آمده است:"از خلقمان در روژهلات کوردستان و به ویژه جوانان می‌خواهیم که برای صیانت از راه شهدا، سطح مبارزات را بالاتر برند و با پیوستن به صفوف گریلا راه شهدای میهن را ادامه دهند و برای خنثی نمودن سیاست اعدام و سرکوب خلق‌ها، وظیفه‌ی پیشاهنگی را بر عهده گیرند."

متن بیانیه پژاک به این شرح است:

"راه شهدا همیشه پرفروغ است

در ۱۱مین سالگرد اعدام شهید فصیح یاسمنی و همزمان ۱۰مین سالگرد اعدام شهید حسین خضری (هیمن بیکس) و ۱۳مین سالگرد شهادت هورام ژیان، یاد همه‌ی شهدای راه آزادی را گرامی می‌داریم و عهد می‌بندیم راه آنها را تا رسیدن به اهدافشان و بنیاد نهادن زندگی آزاد و گسترش عدالت، ادامه دهیم.

شهید هیمن بیکس به عنوان یک جوان پیشاهنگ جنبشمان در روژهلات کوردستان در همه‌ی مراحل مبارزات بدون وقفه علیه رژیم‌های اشغالگر کوردستان، مبارزه کرد. حتی ملحق شدنش به نیروهای گریلا پس از توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر آپو صورت گرفت در تاریخ مقاومت و مبارزات خلقمان همچون انتقام ۳ اسفند ۱۳۷۷ جای گرفت و تا آخرین لحظات زندگیش علیه ظلم و اشغالگری رژیم ایران مبارزه کرد و برای خنثی کردن این توطئه و اعلام نارضایتی به صفوف گریلا پیوست. این انتخاب، مقدس‌ترین ایستار علیه بدخواهان کوردستان است که تا آخرین لحظات زندگیش با این احساس با اشغالگری مقابله کرد.

شهید هیمن در دوره‌ی جوانی به صفوف مبارزات پیوست و در تاسیس و رشد اتحادیه جوانات روژهلات کوردستان YCR، ک.ج.ر و پژاک جای پای مبارزاتش مشخص است و با روح جوانان آپویی، در روژهلات کوردستان به وظیفه‌ی خود عمل کرد. همیشه شیدای کار و مبارزات و در خط مقدم مبارزات بوده است و بدون دو دلی به وظایف انقلابی خود عمل کرده است.

زمانی که رفیق پیشاهنگ حزبمان در روژهلات کوردستان مشغول کارهای انقلاب بوده است، توسط نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر شد و پس از شکنجه‌ی بسیار به اعدام محکوم شد. اما این حکم غیر انسانی نمی‌تواند رفیقمان را از مبارزه و مقاومت جدا کند و بر عکس بیشتر از همیشه بر مقاومت اصرار می‌کند.

یادآوری آخرین گفته‌های شهید هیمن راه مبارزات را برای ما روشن‌تر می‌کند که گفت:"مهم این است که اعدام من، برای خلق و میهن دستاوردی داشته باسد، به همین دلیل نه تنها یک بار بلکه هزار بار آماده هستم جان خود را در این راه مقدس و ارزشمند، فدا کنم."

هم زمان با فرارسیدن سالگرد شهادت رفیق فصیح یاسمنی که پدر دو فرزند بود، یاد او را گرامی می‌داریم و حضور او در مراحل آغازین پژاک را بسیار با ارزش وصف می‌کنیم.

شهید فصیح نمونه‌ی یک میهن‌دوست انقلابی است که درس بزرگی از او آموختیم و مایه‌ی افتخار خلقمان است. شهید فصیح هرچند که پدر دو فرزند بوده است، بدون دو دلی از خاک و میهن صیانت کرده و با روح فدایی به وظیفه‌ی خود عمل کرده است. در این روز برای خلق کورد و به ویژه خانواده‌ی شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم و برای محقق کردن رویاهایشان در قبال کوردستانی آزاد و دمکراتیک مبارزاتمان را افزایش می‌دهیم. به خصوص سخنان ارزشمند رفیق فصیح امروز فرمانی برای گریلا و خلق است که گفته است:"رفقا این دنیا یک لحظه است، در این یک لحظه تا آنجا که در توانمان است، برای خلقمان کاری کنیم، هم زمان باید همه‌ی خلقمان فلسفه‌ی جان فدایی و مقاومت شهدا را درک کنند و از خون و راه آنها صیانت کنند."

از طرف دیگر در همان روز در ۵ ژانویه‌ی ۲۰۰۸ رفیق فرزاد قبادی (هورام ژیان) در مابین شهرهای روانسر و کامیاران به دست مزدوران و نیروهای رژیم ایران شهید شد. در سالروز شهادت وی یک بار دیگر یادش را گرامی می‌داریم و شخصیت پاک او را جاودان نگه می‌داریم. به خصوص رفیق هورام یکی از جوانان مبارز اهل کامیاران بوده است که حس انقلابی در وجودش شعله‌ور شده و آنقدر تشنه‌ی خدمت به خلق و میهن بوده است، که برای آشنا نمودن خلقمان با فکر و اندیشه‌ی رهبر آپو یک لحظه هم تردید نکرده است و با عشق به آزادی علیه رژیم خونخوار ایران مبارزه کرده است.

در پایان از خلقمان در روژهلات کوردستان و به ویژه جوانان می‌خواهیم که برای صیانت از راه شهدا، سطح مبارزات را بالاتر برند و با پیوستن به صفوف گریلا راه شهدای میهن را ادامه دهند و برای خنثی نمودن سیاست اعدام و سرکوب خلق‌ها، وظیفه‌ی پیشاهنگی را به عهده گیرند."