قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق: با آتش نوروز پیروزی را تضمین کنید

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ن.پ.گ) با تبریک عید نوروز اعلام نمود؛ "از طرف نیروهای مدافع خلق کوردستان ما می‌گوییم «تا راه پیمایی راه رهبری آزاد و کوردستان آزادی به پیروزی نرسد، دست از مبارزات بی‌امان خود بر نخواهیم داشت»."

بیانیه‌ی قرارگاه مرکزی مدافع خلق به شرح زیر می باشد:

"نوروز که راه پیمایی به سوی زندگی و آزادیست، رنگ بهار، رنگ اتحاد خلق‌ها و رمز پیروزی است. برای خلق کورد قیام علیه ظلم و برده‌داری با پیشاهنگی کاوه‌ی آهنگر شعله‌ور ساختن آتش مقاومت است. مقاومت نیم قرن رهبر آپو، مقاومت بی‌همتای ارتش شهدای ما با پیشاهنگی کاوه‌ی زمانه مظلوم دوغان و جنگ آزادی سی سال گذشته‌ی جنبشمان پ.ک.ک است. خلق کورد مبارزه می‌کند و به نوروز تبدیل می‌شود و وقتی به نوروز تبدیل شد، آزاد می‌گردد. در وجود رفیقمان مظلوم دوغان و معسوم کورکماز و شهدای عزیزمان، خلق کورد نوروز را ایجاد می‌کند. ما یاد همه‌ی شهدا را گرامی می‌داریم و جشن نوروز را به رهبر آپو و خانواده‌ی شهدای قهرمان‌مان و رفقایمان در همه‌ی عرصه‌های مبارزات و به خلق فداکارمان، دوستان خلقمان و همه خلق‌هایی که به نوروز باور دارند، تبریک می‌گوییم. عهد می‌بندیم که با راه پیمایی در راه مبارزات مقدس که شهدای ما با رنج بزرگ آن را به دست آورده‌اند، آتش نوروز را با پیروزی به نتیجه خواهیم رساند.

از طرف جنبش و خلقمان، با روحیه و اراده‌ی پیروزی حماسه قهرمانانه‌ی گاره، با جوش و خروش و با روحیه‌ای عالی و خودباوری و اعتقاد به مبارزات "زمان آزادی فرا رسیده است"، به استقبال نوروز ۲۰۲۱ می‌رویم. رفقای قهرمانمان با پیشاهنگی رفیق شورش بیتالشباب در گاره مقاومتی تاریخی انجام دادند و مانند ادامه دهنده‌ی راه مظلوم دوغان در همان کوهستانی که برای اولین بار آتش نوروز در آن برافروخته شد، یک بار دیگر داستان آزادی را نگاشته و مهر خود را بر تاریخ زدند. روح پیروزی رفقای قهرمانمان داستان گاره را نوشته و در نوروز امسال، اراده‌ای بزرگ به خلق ما و دوستانمان بخشیدند. آنها نشان دادند، در هر شرایطی گریلاهای آزاد کوردستان می‌توانند پیروزی را به دست آورند.

ما به عنوان گریلاهای آزادی کوردستان، با مسئولیتی که پیشاهنگی جنگ انقلابی خلق را برعهده داریم، که در حقیقت جنگ انقلابی خلق، تنها راه برای رسیدن به آزادی رهبری و میهنمان کوردستان است، ما وارد سال جدید و نوروزی جدید می‌شویم و برعکس سال‌های گذشته سال ۲۰۲۱ سالی متفاوت خواهد بود. ما جلسات و گردهمایی‌های سالانه‌ی خود را در زمستان برگزار کردیم و تاکتیک‌ها مشخص شدند،  برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و با اراده‌ای محکم و تصمیماتی بزرگ دست به کار شده و برای سال جدید مبارزات آماده هستیم. بر این اساس شهدای قهرمانمان که ارتش اشغالگر را در گاره شکست دادند، به نشانه‌ای واضح و آشکار تبدیل شدند که سال نو مبارزات چگونه خواهد بود.

ما به عنوان نیروهای مدافع خلق که بر اساس فلسفه‌ی آپویی و بر اساس خط قهرمانی ارتش شهدای پ.ک.ک سوگند یاد کرده‌ایم که با فداکاری بجنگیم و تا راهپیمایی رهبری آزاد و کوردستانی آزاد تا با سربلندی به اهدافمان دست نیابیم، دست از مبارزات خود نخواهیم کشید. ما اعلام می‌کنیم، تصمیم به مبارزات بی‌مانند گرفته‌ایم. با روح فدایی رهبر آپو یک بار دیگر جشن نوروز را گرامی می‌داریم و آرزوی موفقیت و سربلندی و پیروزی برای هزاران رفیقمان که آتش نوروز را شعله‌ور کرده و مبارزات آزادی را انجام می‌دهند، داریم.