قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کوردستان: ایستار آپویی به پیروزی ما می‌انجامد

ن.پ.گ: ارتش شهدای همیشه جاوید پ.ک.ک در مبارزه آزادیخواهی بی‌وقفه و روز به روز بزرگتر می‌شود. هر شهادت، هر داستان قهرمانی و ایستار فدایی آپویی ما را به پیروزی می‌رساند.

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق به مناسبت ١٨ می بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه ن.پ.گ آمده است:

"آنچه سبب حزب شدن ما به عنوان پ.ک.ک گردیده و روز به روز این حزبی شدن را گسترش می‌دهد، والاترین ارزش‌ها را می‌آفریند، ما به سطح امروز رسانده و به پیروزی رهنمون می‌کند؛ واقعیت شهادت و ارتش شهدای همیشه جاوید ماست. رهبر آپو با پایبندی به شهادت پیشاهنگ انقلابی اینترناسیونالیست، رفیق حقی کارر را همچون «روح پنهان من بود» معرفی کرد، اینچنین با مرحله حزبی شدن تصمیم به گسترش مبازه داده و حزب شهیدان، پ.ک.ک بر این اساس وارد میدان تاریخ شد.

 حزبمان پ.ک.ک با پیشاهنگی رهبر آپو نیم قرن است که به شیوه‌ای خستگی ناپذیر و بی‌وقفه به مبارزه خود ادامه می‌دهد، در هر سال و هر ماه این مبارزه شهید تقدیم کرده و برای ملت کوردستان ارتش شهدا، خط قدرتمند شهدا و مقدس‌ترین ارزش‌ها را آفرید. پ.ک.ک بر این مبنا به حزب شهیدان مبدل شده و با فرماندهی شهیدان مبارزه را به پیش برده است، با پایبندی به گرفتن انتقام شهیدان و تحقق آرمان‌ها و اهداف آنان به وظیفه و نقش خود عمل کرد.

١٨ می روز شهادت رفیق حقی کارر همزمان روز شهادت رفیق خلیل چاوگون و چهار یار وی است. با تداوم مبارزه آزادیخواهی ما و گسترش آن در هر ماه بویژه ماه می شهادت‌های بزرگی رقم خورده‌اند، هر روز ماه می با داستان‌های قهرمانی دارای معنی تاریخی می‌باشد. به همین دلیل ماه مه به عنوان ماه شهیدان گرامی داشته می‌شود، ماهی است که پایبندی ما به شهیدان مستحکم‌تر می‌شود، واقعیت شهادت بهتر درک شده و در حضور شهیدان به خودانتقادی در زمینه موضع و وضعیت خود می‌پردازیم و تلاشمان را برای مسجل کردن آرمان‌های شهیدان افزایش می‌دهیم. به عنوان رهروان خط شهیدان فدایی یاد و خاطره آنان را با ادای دَین زنده نگاه می‌داریم.

ارتش شهدای همیشه جاوید پ.ک.ک در مبارزه آزادیخواهی بی‌وقفه و روز به روز بزرگتر می‌شود. هر شهادت، هر داستان قهرمانی و ایستار فدایی آپویی ما را به پیروزی می‌رساند. در ۴۵مین ماه شهیدان از آمَد تا مردین، از متینا تا آواشین، رفقای ما در هر منطقه‌ای از کوردستان قهرمانانه ایستادگی می‌کنند، با موضعگیری و جنگ خود خط شهیدان را به شیوه‌ای کارامد نشان می‌دهند. بویژه رفقای ما در منطقه مام رشو عرصه آواشین رفقایمان با فرماندهی رفیق سرحد گراوی روزهای مدیدی در مقابل ارتش متجاوز دولت اشغالگر ترک ایستادگی کردند، ضرباتی سنگین بر آنان وارد کرده و در ارتفاعات کوه‌های زاگرس حماسه تاریخی قهرمانانه‌ای را نگاشتند، به یکی از بامعناترین حلقه‌های شهادت تاریخ مبارزات ما مبدل شدند. همچون رهروان راه شهدا که ۴۴ سال است هیچگاه از مبارزه بر مبنای خط شهیدان دست برنداشته‌اند و هیچگاه هم دست برنخواهند داشت، در ۴۵مین سال ما این مبارزه را به شیوه‌ای بی‌وقفه به پیش می‌بریم.

همچون نیروهای دفاعی خلق‌های کوردستان که تحت فرماندهی ارتش شهدا بوده و با پیشاهنگی حزب شهیدان پ.ک.ک به جنگ ادامه می‌دهند، ما انتقام بزرگ شهیدانمان را می‌ستانیم، همیشه رهرو خط شهیدان خواهیم بود، در راه پیمایی خود گام‌های بزرگتری را در راه آزادی رهبری و آزادی کوردستان برمی‌داریم. هر روز به شیوه‌ای بهتر از میراث آنان صیانت به عمل آورده و دیهیم پیروزی را بر سر خواهیم گذاشت. بر این مبنا یکبار دیگر با ادای دَین یاد و خاطره شهدایمان را گرامی می‌داریم و پیمان خود را برای صیانت از زندگی شایسته آنان تجدید می‌کنیم."