کنفدرالیسم جوامع کوردستان:"قتلعام روبوسکی را نه فراموش می‌کنیم، نه اجازه می‌دهیم فراموش شود"

 در بیانیه ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک آـده است:"قتلعام روبوسکی فراموش نخواهد شد. فراموش کردن آن بی‌اخلاقیست. فراموشی بی‌وجدانیست. فراموشی خیانت است. از اینرو نه فراموش می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم فراموش شود."

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان به مناسبت ٩مین سالگرد قتلعام روبوسکی بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه آمده است:"این رژیم جانی، استعمارگر و سردسته دشمنان کورد چنان رژیمی است که قربانیان را متهم می‌کند. یا بر خانواده قربانیان فشار وارد می‌کند. نسبت به قتلعامی که علیه اهالی روبوسکی انجام شده تاکنون یک نفر هم مجازات نشده است. اما اعضای خانواده قربانیان روبوسکی به دلیل اینکه خواستار رسیدگی به این قتلعام هستند در پایگاه‌های نظامی و دادگاه‌های [رژیم ترک] مجازات می‌شوند."

در بیانیه ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک آمده است:"٩ سال پیش ٣۴ کودک و جوان اهل روبوسکی از سوی هواپیماهای جنگنده قتلعام شدند. ما به این ٣۴ هموطن خود که بدنهایشان در بمباران تکه‌ تکه شد و قطعه‌های اجساد آنان با استر حمل شدند ادای احترام می‌کنیم. ما سوگند خود را برای تحقق کوردستانی آزاد تکرار می‌کنیم که در آن هیچ مرزی وجود نداشته باشد، مرزهای آن بی‌معنی باشند و هموطنانمان بخاطر ورود از یک بخش به بخش دیگر کوردستان به قتل نرسند.

رژیم قاتل-استعمارگر ترک مسئول صدها قتلعام همچون قتلعام روبوسکی است. به همین سبب قتل کوردها برای دولت ترک کاری عادی است. قتلعام‌هایی از این دست آگاهانه و برنامه‌ریزی شده و به منظور ایجاد ترس و سرکوب کوردها صورت می‌گیرند. ٣۴ کودک و جوان با دستور طیب اردوغان به قتل رسیدند. به همین دلیل هیچ بازخواستی در این مورد انجام نشد و هیچ کسی مجازات نشد. زیرا آنکه دستور را صادر کرده بود خود طیب اردوغان است. با این قتلعام تلاش کردند مردم کورد را بترسانند. طبق اطلاعاتی که به دست آنان رسیده بود مطلع شدند که احتمال دارد در میان آن ٣۴ نفر "یک گریلا" وجود داشته باشد، سپس از اردوغان پرسیده‌اند "ما همه این ٣۴ کودک و جوان را بکشیم"؛ اردوغان هم در پاسخ گفته است "می‌توانید بکشید". اردوغان یک قاتل بی‌اخلاق، بی‌وجدان است و هیچ بویی از انسانیت نبرده است. دستور ده‌ها قتلعام را به همین صورت صادر کرده است. سال ٢٠٠۶ زمانی که مردم آمَد دست به قیام زده بودند گفته بود، "چه کودک، چه زن، آنچه لازم باشد علیه آنان صورت گیرد انجام خواهد شد". پس از این اظهارات تعدادی زیادی از کودکان به قتل رسیدند.

تا زمانی که ترکیه به دمکراسی نرسیده و مسئله کورد چاره‌یابی نشود و قتل‌عام‌هایی از این دست مورد حسابخواهی واقع نشوند، قتل‌عام‌ها ادامه خواهند داشت. در شمال کوردستان قتل کوردها را حق حاکمیت خود می‌دانند. در روژاوا، جنوب کوردستان و شنگال در نتیجه حملات هوایی صدها زن، کودک، سالمند کورد به قتل رسیده‌اند. دولت ترک چنان رژیمی است که کوردها را به قتل رسانده و آنان قتلعام می‌کند. ترامپ که با اردوغان شریک شده بود حتی گفت که ترکیه دشمن کوردهاست. بنابراین تمامی دنیا رژیم ترکیه را دولتی کوردستیز می‌بینند که به قتلعام کوردها می‌پردازد. همه جهان اذعان دارند که سیاست و دیپلماسی [رژیم ترک] متکی بر دشمنی با کوردهاست.

این رژیم جانی، استعمارگر و سردسته دشمنان کورد چنان رژیمی است که قربانیان را متهم می‌کند. یا بر خانواده قربانیان فشار وارد می‌کند. نسبت به قتلعامی که علیه اهالی روبوسکی انجام شده تاکنون یک نفر هم مجازات نشده است. اما اعضای خانواده قربانیان روبوسکی به دلیل اینکه خواستار رسیدگی به این قتلعام هستند در پایگاه‌های نظامی و دادگاه‌های [رژیم ترک] مجازات می‌شوند. تعدادی از اعضای خانواده‌های روبوسکی دستگیر شده و برخی نیز بازداشت شدند. آنانی که قتلعام روبوسکی را محکوم کرده بودند دستگیر شده و بازداشت شدند. طیب اردوغان با گفتن "سقط جنین روبوسکی" به قتلعام اعتراف کرد. اما به این دلیل که اذعان داشت سر مسئله به او ختم می‌شود آنرا لاپوشانی کرد. با گفتن "یک اشتباه بود" چنان رفتار کردند که گویا ٣۴ مورچه را له کرده‌اند و تلاش نمودند آنرا به فراموشی بسپارند.

وقتی مادران روبوسکی فرزندان کشته شده خود را بیاد می‌آورند می‌گویند که نمی‌توانیم بخوابیم، بیمار می‌شویم. تا زمانی که قاتلان مجازات نشوند ترومای این خانواده‌ها ادامه خواهد داشت. این وضعیت هر روز، هر ماه، هر سال و سال‌های مدیدی است که خانواده‌های قربانیان را شکنجه می‌کند. رژیمی که می‌خواهد پول گلوله‌هایی را که به سوی گریلاها شلیک می‌کند از خانواده‌های گریلا پس بگیرد، از قاتلانی که کودکان را تکه تکه کرده‌اند حسابخواهی نخواهد کرد. چنان رژیمی که از مجازات پلیس‌هایی که در مقابل لنز دوربین‌‌های فیلمبرداری کمال کورکوت را به قتل رساندند طفره می‌رود در واقع نشان می‌دهد که قاتلان کوردها نباید مجازات شوند و مجازات هم نمی‌شوند. اینچنین به نظامیان و پلیس‌ها راه نشان می‌دهند که به راحتی می‌توانند کوردها را به قتل برسانند. این واقعیتی است که ده‌ها سال، صدها سال در مقابل چشمان همه انجام می‌شود.

ملت کورد نباید قتلعام روبوسکی را فراموش کند. باید از این قتلعام صرف‌نظر نکند. حسابخواهی از این قتل‌عام قبل از هر چیز نیازمند نیرومندتر کردن مبارزه دمکراسی و آزادیخواهی ملت کورد است. آنهایی که در روبوسکی دست به قتلعام زدند ملت کورد را همچون حشرات می‌بینند. اگر مبارزه‌ای نیرومند علیه حکومتی که به قتلعام روبوسکی دست زده و آنرا به انجام رساند صورت نگیرد کورد‌[ها] را همچو حشراتی که باید له شوند خواهند دید. سیاست عدم مجازات تداوم خواهد یافت و کوردها نیز همیشه کشته خواهند شد.

قتلعام روبوسکی فراموش نخواهد شد. فراموش کردن آن بی‌اخلاقیست. فراموشی بی‌وجدانیست. فراموشی خیانت است. از اینرو نه فراموش می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم فراموش شود. با آزادی کوردستان، با آزادی ملت کورد از جانباختگان صیانت به عمل می‌آوریم. قاتلان استعمارگر جلاد قطعا در خونی که ریخته‌اند خفه خواهند شد."