خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

قطعنامه‌ی کنفرانس «پلتفرم ضد اشغالگری» منتشر شد

پلتفرم ضد اشغالگری روز چهارم سپتامبر کنفرانسی را در هلند در رابطه با حملات فراگیر اشغالگران به کوردستان برگزار کرده بود. این پلتفرم نتایج کنفرانس مذكور را در چارچوب قطعنامه‌ای منتشر کرد.

متن قطعنامه پایانی کنفرانس «پلتفرم ضد اشغالگری» به شرح زیر است؛

"خصومت رژیم‌های اشغالگر علیه کوردستان بویژه دستاوردهای کوردها در باشور و روژآوا به روش‌های گوناگون ادامه دارد. رژیم ترک در باکور، باشور و روژاوای کوردستان علیه خلق کورد و همه گروه‌های کوردستانی با هرگونه سلاح سنگین و اسلحه‌ی کشتار جمعی به حملات و اشغالگری خود ادامه می‌دهد.

دولت اشغالگر ترکیه در ابتدای سال ۲۰۱۸ به عفرین حمله کرد. پس از مقاومت قهرمانانه پس از ۵۸ روز عفرین اشغال شد. در ماه اکتبر ۲۰۱۹ نیز به هر دو شهرک گری سپی و سریکانی حمله کرده و آنها را اشغال نموده است. از ۲۴ آوریل ۲۰۲۱ نیز همزمان با سالگرد قتل‌عام ارمنی‌ها حملات جدید و گسترده‌ای علیه باشور کوردستان را آغاز کرده که تاکنون نیز ادامه دارد. دولت ترکیه با این حمله در این زمان موضع گیری خود را آشکار کرده و این پیام را صادر نمود که هر آنچه بر سر ارمنی‌ها آورده است را بر سر مردم کوردستان می‌آورد.

علیه این حملات مقاومت و مقابله‌ای جانانه و جسورانه انجام می‌شود. هر روز جنگاوران آزادیخواه ضربات مرگباری بر نیروهای اشغالگر وارد می‌کنند. همچنین روز به روز موضع‌گیری و واکنش کوردستانیان در تمامی مناطق علیه اشغالگری افزایش می‌یابد.

مسائل و مشکلات بسیار زیاد هستند و حقوق زنان کورد پایمال می‌شود، به ویژه در عفرین هر روز زنان ربوده و کشته می‌شوند. دموگرافی کوردستان تغییر می‌کند. کوردها و گروه‌های دیگر از خاک آبا و اجدادی خود بیرون رانده می‌شوند. جنبش آزادیخواهی کوردستان تاکنون نیز از سوی بسیاری از دولت‌ها به عنوان جنبشی تروریستی شناخته می‌شود. به همین دلیل بسیاری از سیاستمداران و زنان و شخصیت‌های کوردستانی را به عنوان تروریست نام می‌برند.

حتی تا کنون نیز هیچ دولت و دستگاه بین‌المللی علیه این تصمیمات ناروا و نامشروع اعتراضی نکرده‌اند. ما نیز این سکوت را محکوم می‌کنیم. از افکار عمومی و رسمی دنیا درخواست می‌نماییم، به جای تحمیل هویت تروریسم بر جنبش آزادیخواهی کوردستان، از درخواست‌ها و مطالبات مشروع خلق کوردستان پشتیبانی کنند. چون آن نیرویی که به تروریست‌های داعش که تهدیدی علیه همه‌ی جهان بود، پایان داد کوردستانیان بودند.

ما شرکت کنندگان در کنفرانس ملی علیه اشغالگری که به دعوت «پلتفرم ضد اشغالگری» روز چهارم سپتامبر ۲۰۲۱ در هلند گردهم آمدیم، ابتدا به همه‌ی نیروهایی که خلق و خاک کوردستان را از اشغالگری محافظت می‌کنند، سلام و درود می‌فرستیم. یک بار دیگر یاد جانباختگان و شهدا را گرامی می‌داریم. از طرف دیگر کنفرانس یک بار دیگر تاکید می‌کند که کوردستان سرزمین همه‌ی کوردستانیان است و این حقیقت نیز به هر نیرویی که در هر بخشی از کوردستان علیه اشغالگری مبارزه می‌کند، مشروعیت می‌بخشد. نباید به هیچ وجه اجازه دهیم هیچ نیرویی یا حکومت اشغالگری موجودیت نیروهای کوردستانی را بهانه‌ای برای اشغالگری سرزمینمان قرار دهد. از همین رو می‌خواهیم قطعنامه‌ی کنفرانس را به افکار عمومی کوردستان و جهانیان اعلام کنیم:

١- برای آنکه پیروزی ما در مقابل اشغالگران تضمین شود، باید همه‌ی کوردستانی‌ها با هم متحد شوند. باید همه یکصدا علیه حملات و اشغالگری موضع‌گیری کنند و به هیچ وجه به همکار اشغالگران تبدیل نشوند.

۲- از همه احزاب و سازمان‌های کوردستانی درخواست می‌نماییم، برای تقویت اتحاد ملی کمیته‌ای عالی ایجاد کرده و دست به کار شوند.

۳- مسئولیت خطیری بر عهده‌ی روشنفکران، هنرمندان و نویسندگان کوردستان گذاشته می‌شود. باید با موضع‌گیری قوی خود علیه اشغالگری، به شیوه‌های موثر نیروهای کوردستانی را هوشیار کنند.

۴- دولت اشغالگر ترکیه از سکوت نیروها و دستگاه بین‌المللی قدرت می‌گیرد. به همین دلیل و به دلیل این سکوت جهانی در مقابلش، از هرگونه اسلحه و حتی از اسلحه‌ی شیمیایی استفاده می‌کند و بدون هیچ ترسی و با جسارت آن را به کار می‌گیرد. سکوت در مقابل این اعمال و اقدامات، دست ترکیه را برای انجام جنایات ضد بشری باز می‌گذارد. ما از همه نیروها و دستگاه‌های بین‌المللی و افکار عمومی جهان در خواست می‌نماییم، در مقابل این جنایت دولت ترکیه سکوت نکرده و از مردم کردستان پشتیبانی کنند.

۵- برای آنکه «پلتفرم علیه اشغالگری» بتواند مبارزات موثری انجام دهد، باید گسترش یابد. با این هدف مدیریت پلتفرم را نوسازی کردیم و چندین کمیته تاسیس شدند. مانند کمیته ارتباطات با احزاب و سازمان‌ها و شخصیت‌ها، روشنفکران و نویسندگان و هنرمندان کوردستانی. کمیته‌ی اطلاع‌رسانی و کارا کردن زبان اطلاع‌رسانی. کمیته‌ی لابی و دیپلماسی برای ارتباط با دستگاه‌ها و مراکز جهانی و احزاب و سازمان‌های اروپایی و جهانی.

از همه‌ی طرف‌ها و طیف‌ها درخواست می‌نماییم، تا از «پلتفرم علیه اشغالگری» پشتیبانی کرده و راه را برای ادامه مبارزات کمیته‌های مذکور باز کنند. ما به عنوان شرکت کنندگان در کنفرانس ملی «پلتفرم ضد اشغالگری» یک بار دیگر از افکار عمومی کوردستان و جهان درخواست می‌نماییم، به وظیفه انسانی خود عمل کرده و مانع از اشغالگری و حملات دولت ترکیه علیه کوردستان شوند."