ربودن خواب از چشم اشغالگران

گریلاهای یژا ستار و ه.پ.گ از پیروزی در جنگ می‌گویند

پیکارگران جنگ خابور می‌گویند گریلاهای حرفه‌ای در سال ۲۰۲۱ خواب‌های اشغالگران را تلخ کردند.

گریلاهای نیروی مدافع خلق و یژاستار در سال ۲۰۲۱ با تیم‌های حرفه‌ای که شناخت عمیقی از اراضی منطقه دارند نبرد بزرگی در برابر ارتش ترکیه انجام دادند.

با وجودیکه ترکیه از انواع جنگ‌افزارهای پیشرفته نظامی برخودار بود و ارتش آن به جنایت جنگی متوسل می‌شد اما قادر به پیشروی در برابر گریلاهای کوردستان نشد و در برخی نواحی مجبور به عقب‌نشینی شد.

آواشین جودی و برخوردان ژیان دو گریلای یژا ستار و نیروی مدافع خلق که از نه ماه پیش در کارزار انقلابی "جنگ خابور" شرکت دارند تأکید کردند جنگ و مقاومت آنها برای سرفرازی است.

آواشین می‌گوید مقاومت‌های بزرگی علیه استفاده ترکیه از انواع سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه شکل گرفتند. از نظر تاکتیکی ما حرفه‌ای شدیم و ضربات سنگینی به ارتش ترکیه می‌زنیم. همرزمان ما در نواحی متینا و زندورا که هدف هجوم دشمن قرار گرفته بود یک مقاومت افسانه‌ای انجام دادند. حکومت ترکیه به هیچیک از معیارهای جنگ پایبند نیست. ما نیز با اراده خود و وفاداری به هدفمان می‌جنگیم. ما در مسیر فکرهای رهبر آپو قدم برمی‌داریم. پ.ک.ک با سلاح و بمباران پایان نمی‌گیرد. حتی اگر یک نفر از ما باقی بماند، این دعوی ادامه دارد. ما با عملیات‌ خود، انزوای تحمیل شده بر رهبرمان را می‌شکنیم. در این جنگ ثابت کردیم پایه‌ نظام فاشیست ترکیه پوسیده شده است.

او می افزاید: در سال ۲۰۲۱ حکومت ترکیه و پارت دمکرات کوردستان حمله بزرگی به نیروهای گریلا انجام دادند. پ.د.ک در فصل بهار به چارچل و متینا هجوم برد. حکومت ترکیه هم به آواشین و زاپ. حمله همزمان آنها ثابت کرد پ.د.ک در حال همکاری با ترکیه است. ما می‌توانستیم به حمله نظامی پ.د.ک پاسخ شدیدی بدهیم اما گریلاها تلاش کردند مطابق اهداف رهبر آپو اقدام کنند. جنبش ما بارها به پ.د.ک تذکر داد. پ.د.ک بارها مکان رفقای ما را به حکومت ترکیه لو داد و رفقای ما شهید شدند.

برخودان ژیان گریلای ه.پ.گ هم می‌گوید: در طول این روند تجارب حرفه‌ای اندوخته شد. تله‌های انفجاری، تک تیراندازی و سلاح‌های سنگین، نظم دشمن را بهم می‌ریزند. گریلا همواره خود را بروز می‌کند و تکنیک دشمن را بی‌اثر می‌سازد. بویژه تک تیراندازی گریلا، ذهن دشمن را متلاشی کرده است. 

گریلاها در کارزاهای انقلابی شاهین‌های زاگرس و جنگ خابور به یک سطح حرفه‌ای رسیده‌اند. نظامیانی که می‌خواهند به سنگرهای خود بروند از ترس شلیک تک‌تیراندازان گریلا نمی‌توانند سرشان را بلند کنند. هلی‌کوپترهای اسکورسکی جرأت ندارند نزدیک مناطق عملیاتی شوند و فرصت فرود آوردن نظامیان را پیدا نمی‌کنند. روان نظامیان ترکیه از زاگرس تا متینا بهم ریخته است. در برابر تاکتیک گریلا راهکاری پیدا نمی‌کنند. در نواحی مام رشو، زندورا، تپەی سرخ و ورخله ضربات سنگین تاریخی دریافت کردند. گریلا جلوی اشغال جنوب کوردستان را گرفت. حکومت ترکیه هرکجا که قدم گذاشت یا یک مین منفجر شد یا گریلا آنرا هدف قرار داد.