رِزان شیخ دلیر: بر اساس قانون اساسی عراق پشتیبانی از نیروهای خارجی "خیانت" است

نماینده سابق مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد، ترکیه از زمین و آسمان حق حاکمیت عراق و اقلیم کوردستان را نقض کرده و بر اساس قانون اساسی عراق نیز پشتیبانی از نیروهای خارجی توسط یک نیروی داخلی خیانت است.

رِزان شیخ دلیر عضو پیشین مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون ی.ن.ک در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترکیه به مناطق مختلف اقلیم کوردستان با خبرگزاری روژنیوز صحبت کرد.

رزان شیخ دلیر در ابتدای سخنانش اعلام کرد، در حال حاضر ترکیه فقط به مرزهای اقلیم کوردستان  تجاوز نکرده ‌است، بلکه بیشتر مناطق اقلیم را بمباران می‌کند، به‌گونه‌ای که در حال حاضر از زمین و هوا حق حاکمیت اقلیم و عراق را نقض می‌نماید.

شیخ‌ دلیر همچنین اعلام کرد که اخیرا ترکیه در سلیمانیه یک تن را شهید کرد. این در حالی است که باید همه کسانی که از بخش‌های دیگر کوردستان به سلیمانیه می‌آیند، محافظت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر تجاوزات بسیار افزایش یافته‌اند به‌گونه‌ای که پس‌ از رخداد سلیمانیه زندگی هیچ‌کس در امنیت و آرامش نیست.

رزان شیخ دلیر همچنین گفت: باید توسط نویسندگان، روشن‌فکران و فعالان و شخصیت‌ها یادداشتی تند به دست احزاب سیاسی حکومت اقلیم کوردستان و پارلمان اقلیم داده شود تا تلاش‌هایی جدی با هدف ممانعت از حملات ترکیه به اقلیم انجام شود.

این عضو سابق شورای نمایندگان عراق در رابطه با توقف حملات ترکیه علیه باشور کوردستان نیز گفت: باید در سطح عراق در این ‌رابطه کار کنیم، چون خود آن‌ها همیشه در مورد حق حاکمیت عراق صحبت می‌کنند در حالیکه ترکیه به داخل خاک عراق آمده و به سمت کرکوک و موصل می‌رود و این نیز به عراق آسیب می‌زند و باید در این رابطه موضع‌گیری کنند.

وی همچنین در رابطه با پشتیبانی پ.د.ک از حملات دولت اشغالگر ترکیه به اقلیم کوردستان می‌گوید: به دلیل آنکه اقلیم در داخل عراق است نباید آن‌ها بپذیرند که هیچ نیروی سیاسی داخلی از نیروهای خارجی پشتیبانی کنند، چون براساس قانون عراق این کار خیانت است.

رزان شیخ دلیر در پایان سخنانش درباره دستگیری قاتلین فعالین و  فرار آنها به هولیر گفت: قاتلین توسط احزاب سیاسی پشتیبانی می‌شوند.