روایت یک شاهد عینی از حمله نیروی انتظامی به تجمع فرهنگیان در شهر ایلام

در گزارش مستند آمده است: یکی از نیروهای نظامی فریاد می‌زد می‌کشیمتان و دیه هم نمی‌پردازیم. البته اسامی نیروهای هتاک را فرهنگیان یاداشت کردند و انها را می‌شناسیم.

نیروهای انتظامی رژیم ایران روز گذشته (پنج‌شنبه ٢۶ خرداد/١۶ ژوئن) به تجمع مسالمت‌آمیز فرهنگیان در ایلام حمله کردند و با هتک حرمت معلمان سالمند آنها را مورد شکنجه قرار دادند. یک شهروند ایلام در پیامی که خبرگزاری فرات فرستاده از چند و چون حمله چماقداران رژیم به فرهنگیان سخن گفته است.

شاهد عینی در گزارش مستند از حمله چماقداران به تجمع فرهنگیان ایلام چنین نوشته است. فرات نیوز این گزارش را بدون دخل و تصرف نقل می‌کند:

"دوستان انچه امروز درب اموزش و پرورش شهرستان ایلام اتفاق افتاد یک جنایت و یک هتک حرمت بی‌سابقه بود، اگر به چشم خودم نمی‌دیدم شاید هیچگاه باور نمی‌کردم که چنین اتفاقی و چنین برخوردی با فرهنگیان صورت گرفته باشد.

بر اساس فراخوان سراسری تشکل‌های فرهنگیان امروز پنج شنبه ساعت ده صبح تعداد بسیار محدودی از فرهنگیان درب اداره شهرستان ایلام تجمع داشتند بدون حتی یک شعار و یا یک حرکت تحریک امیز، اما نیروی انتظامی از همان ابتدا شمیشر رو از رو بسته بود و می‌گفتند حکم قضایی داریم!

دیوانه‌وار به هر فردی که به اداره شهرستان وارد می‌شد یورش می‌بردند.

تعدادشان بسیار زیاد و بنظرم پنج برابر تعداد فرهنگیان بود.

امروز شأن و منزلت و احترام معلم در ایلام لگدمال شد.

امروز نیروهای انتظامی همه خطوط قرمز را رد کردند.

امروز اخلاف انسانیت و شرافت و مرز بین معلم و دانش اموز در ایلام فرو ریخت.

یکی از فرهنگیانی که ظاهرا بازنشسته بود و تعدادی از نیروهای انتطامی حاضر از دانش اموزانش بودند، و با نام کوچک انها را صدا زد و می‌گفت شما دانش اموزان من بودید توسط همکاران انتظامیشان انچنان مورد بی‌حرمتی قرار گرفت که بجز ناله و فریاد راه دیگری نداشت.

انتظار می‌رود جامعه مدنی دوستان فعال اجتماعی و مخصوصا فرهنگیان عزیز شاغل و بازنشسته موضوع را تا احقاق حقوق هتک حرمت شده‌ها که اتفاقا خانواده شهید بودند موضوع را پیگیری کنند.

یکی از نیروهای نظامی فریاد میزد می‌کشیمتان و دیه هم نمی‌پردازیم. البته اسامی نیروهای هتاک را فرهنگیان یاداشت کردند و انها را می‌شناسیم.

انتظار می‌رود نیروی انتظامی قبل از گونه شکایتی از طرف جامعه فرهنگیان با نیروهای خاطی برخورد کند.

متاسفانه امروز نیروی انتظامی به  جمع ١٠ نفری فرهنگیان یورش بردند و یکی از بازنشستگان را به سمت کانال جلوی اداره کشانده و به دستور فرمانده می‌خواستند داخل کانال بیندازند چون فرمانده گفت همه رو می‌ندازیم داخل کانال!  این کار زشت نیروی انتظامی باعث زد و خورد و حمله ور شدن بیشتر نیروی انتظامی شد، وقتی یکی از همکاران با صدای بلند اعلام کرد که فردی که لباسش را پاره کردید و زدید تو دهانش، این بازنشسته فرهنگی برادر شهید است! و اکثر این فرهنگیان که اینجا هستند خانواده شهید هستند! یکی از فرماندهان با صدای بلند گفت که خانواده شهید هستید نیستید به درک!!  معلم‌های آشغال! مفت خور!! فرمانده بالادست که دستور برخورد با فرهنگیان را صادر کرد  گفت که غلط کردید که اعتراض دارید!! 

امروز ٢۶ خرداد ١۴٠١ روز ننگینی در تاریخ ایلام و کارنامه نیروی انتظامی بود!! فرهنگیان بی پناه به معنای واقعی کلمه مورد ظلم و خشونت عریان قرار گرفتند...

خدایا این ظلم را بر متاب!!"

عکس؛ آرشیو