روشن مردین: مقاومت را گسترش داده و ضامن آزادی رهبر آپو هستیم

روشن مردین عضو شورای اجرایی ک.ژ.ک اعلام کرد، مقاومت را گسترش داده و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را آزاد می‌کنیم.

روشن مردین عضو شورای اجرایی جوامع زنان کوردستان (ک.ژ.ک) در مصاحبه با رادیو دنگ ولات پاسخ پرسشهای روزنامه‌نگار زینب نرگس را داد. مردین در ابتدا به حصر شدید علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: زنان مبارزات علیه فاشیسم را افزایش خواهند داد.

روشن مردین همچنین گفت، حصری که ۲۳ سال است ادامه دارد، روز به روز سنگین‌تر میشود. دولت ترکیه و حکومتش که فلسفه و پارادایم رهبری را به مانعی در مقابل خود می‌بینند، به رهبری حمله می‌کنند. برای این هدف نیز از همه‌ی روش‌های جنگ ویژه استفاده می‌کنند. ما همیشه علیه این جنگ مبارزه می‌کنیم. وظیفه‌ی پیشاهنگی مبارزات و اتحاد خلق‌ها و اجرای پارادایم رهبری به عهده زنان است، به همین دلیل باید سازمان‌های خود را گسترش داده و در هر جایی با اتحاد کار کنیم. این گونه دشمن تضعیف شده و شکست خواهد خورد. برای آزادی فیزیکی رهبری باید ما زنان و جنبش زنان، ۲۴ ساعته کار و تلاش نماییم. ما جنگ خود علیه همه‌ی نیروهای دشمن بشریت را افزایش می‌دهیم.

مقاومت زندان‌ها گرامی داشته شد

مردین در ادامه‌ی سخنانش به زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک که برای آزاد کردن عبدالله اوجالان از زندان موضع‌گیری کرده‌اند، سلام و درود فرستاد و گفت؛"علیه حصر رهبری مقاومت زندانیان پ.ک.ک و پاژک ادامه دارد. در مقابل شکنجه‌ی سیستماتیک و تفکر کودتای ۱۲ سپتامبر، مقاومتی بزرگ وجود دارد. بزرگترین مقاومت توسط رهبر آپو انجام می‌شود. ما به مقاومت باشکوه زندانیان سلام و درود می‌فرستیم."

شکنجه‌هایی که اکنون علیه زندانیان اعمال می‌شود، بیشتر از دو برابر فاشیسم ۱۲ اکتبر می‌باشد. اما مقاومت ملیتانهای پ.ک.ک علیه اینها تاریخ را بازنویسی خواهند کرد. می‌توانیم بگوییم این مقاومت، مقاومت ۱۴ ژوئیه است. مقاومتی که اکنون در زندان‌ها و کوهستان و در زمینه‌ی اجتماعی انجام می‌شود، نیروی خود را از آنان می‌گیرد. مقاومت در متینا و آواشین و زاپ مانند هم هستند."

مردین اعلام کرد، باید زندانیان به یک مرکز آموزشی منتقل شده و آنهایی که از زندان خارج می‌شوند، باید بتوانند پیشاهنگی مردم را به عهده بگیرند.

زنان باید با سازماندهی رفتار کنند

مردین در ادامه‌ی سخنانش گفت؛"گام ما با شعار «نه به قتل‌عام زنان، زنان آزاد جامعه‌ی آزاد» که برای آزادی فیزیکی رهبر آپو آغاز شده است، با انجام فعالیت‌های گوناگون ادامه دارد. با نام جنبش زنان برای آزادی فیزیکی رهبر آپو مبارزات را انجام خواهیم داد. علیه حملات دشمن که افزایش یافته است، ما نیز باید با سازماندهی کار کنیم. علیه حکومت که با تفکر مردانه اداره می‌شود، جنبش زنان برای زندگی دمکراتیک و اخلاقی و اکولوژی مبارزه می‌کنند.

جنبش زنان مانند پیشاهنگ همه‌ی زنان دیده می‌شود. سطح کنونی این گام بسیار مهم است. برای آنکه اقدامات ما در سرتاسر منطقه پخش شود، ما از لحاظ گستردگی کار می‌کنیم. نه تنها آموزش زنان بلکه پرورش مردان نیز برای ما مهم است. به همین دلیل ما کار می‌کنیم. یکی از اهداف ما این است که مردها را به سطح مبارزه علیه تفکر فاشیستی مردسالارانه مبارزه برسانیم.

تاریخ و خلق ما این خیانت را فراموش نخواهند کرد

مردین در مورد حملات دولت ترکیه به مناطق حفاظت‌شده‌ی میدیا، مخمور، روژاوا، شنگال و روژهلات گفت؛"هدف اصلی دولت ترکیه از حملاتش از بین بردن گریلاهای آزادی کوردستان است. به ویژه حملات فاشیستی علیه متینا و آواشین و زاپ در مدت ۴ ماه گذشته همه چیز را آشکار کرده است. هدف این حملات به مناطق دیگر، شکستن اراده‌ی خلق کوردستان است. گریلا علیه همه‌ی این‌ها می‌جنگد و حملات را شکست می‌دهد. دشمن که در مقابل ضربات گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار درمانده شده است، از سلاح شیمیایی و گازهای سمی استفاده می‌کند و می‌خواهد اینچنین به پیروزی دست یابد. اما این شیوه بزرگترین جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

علیه این جنایات غیر انسانی سکوتی بزرگ حاکم است. غیر از خط خیانت، تاریخ مقاومت، با مقاومتی بزرگ علیه دشمن افسانه‌سازی می‌کند. نمونه آن هم ۷ رفیق ماست که در زندوره شهید شدند. به مقاومت این رفقا سلام و درود می‌فرستیم. ما در هر زمان یاد آنها را گرامی می‌داریم. ۷ رفیق ما به دلیل همکاری پ.د.ک با دولت ترکیه شهید شدند. تاریخ و خلق ما این خیانت را فراموش نخواهند کرد."

اگر پ.ک.ک نبود، اکنون شنگال و هولیر وجود نداشتند

مردین همچنین حملات پ.د.ک علیه پ ک ک را اینگونه ارزیابی کرد؛"دستگاه اطلاعاتی پ.د.ک (پاراستن) با همکاری دستگاه اطلاعاتی دولت ترکیه میت کار می‌کند. به ویژه جاسوسی علیه خلق مخمور را تحمیل می‌کند. خلق ما همیشه از طرف میت و پاراستن قتل‌عام شده‌اند. اما اگر پ.ک.ک نبود، نه شنگال و نه هولیر اکنون وجود نداشتند. وضعیت برای شنگال نیز به همین صورت است. حمله علیه خلق ما در شنگال قتل‌عام است. بمباران بیمارستان بسیار وحشیانه بود. اما همه سکوت کردند. کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، کجا هستند؟ چرا آنها سکوت کردند؟

جوانان شنگال را به آلمان می‌فرستند و آنها را مسیحی می‌کنند. این ادامه‌ی سیاست قتل‌عام نازی‌هاست. سرچشمه‌ی اصلی مقاومت مردم شنگال دفاع از فرهنگ آنهاست. این‌گونه این فرهنگ را از بین می‌برند. باید مردم شنگال از این وضعیت آگاه باشند.

روشن مردین در پایان سخنانش اعلام کرد، با روح مقاومت مشترک دشمن را شکست می‌دهیم و آزادی رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان را تضمین می‌نماییم.