روئسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها: حصر امرالی موضوع اصلی خلقمان است

پروین بولدان و مدحت سنجار در مورد پرونده توقیف ه.د.پ اعلام کردند، علیه اراده‌ی خلق کودتا انجام شده است. حصر امرالی موضوع اصلی خلق است.

شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) روز گذشته نشستی فوق‌العاده را برگزار نمود. پس از انجام این جلسه روسای مشترک ه.د.پ پروین بولدان و مدحت سنجار در مرکز عمومی (ه.د.پ) کنفرانسی مطبوعاتی برگزار نمودند.

ابتدا بولدان به سخنرانی پرداخت و به فشارها و ممنوعیتهای ۵ سال گذشته علیه ه.د.پ اشاره کرد و خاطرنشان نمود، آنها علی‌رغم سیاست فشار، هرگز دست از سیاست دمکراتیک بر نخواهند داشت و به طور مداوم در جبهه‌ی خلق خواهند بود و هرگز تسلیم حاکمیت نخواهند شد.

بولدان گفت،"نمایندگان مجلس حزب ما را دستگیر کردند. شهردارهای ما را از کار برکنار نموده و قیم‌ها را جایگزین آنان کردند. با هر روشی در مقابل حزب ما مانع‌تراشی کردند. علی‌رغم آنکه انتخابات در شرایطی دمکراتیک برگزار نشد، اما حزب ما هم موفق شد شهرداری‌ها را به دست آورد، هم با قدرت در پارلمان جای گرفت. با دستگیری وکلای ما می‌خواهند از ما انتقام بگیرند. ابتدا صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ و برخی از نمایندگان ما و شهردارهای ما را دستگیر نمودند. هر کسی که به ما سلامی کرده باشد وی را دستگیر کرده‌اند. دیگر نه تنها ه.د.پ، بلکه نویسندگان، روزنامه‌نگاران، روشنفکران و مدافعان حقوق بشر و هزاران تن که خواستار صلح و دموکراسی هستند، دستگیر شده‌اند. زندان‌های ترکیه مملو از جوانان این سرزمین شده است."

بولدان همچنین گفت،دیروز دو حادثه روی داد که مانند لکه‌ی ننگی بر چهره‌ی این کشور باقی خواهد ماند و گفت،"پیشتر نیز مصونیت نمایندگان ما را سلب کرده بودند، مانند موسی فارس‌اغلولاری، لیلا گووَن، احمد یلدرم و لیلا زانا. دیروز نیز همان راه و روش را در مقابل نماینده‌ی ما در پیش گرفتند. ما دیدیم که این ذهنیت هنوز ادامه دارد، ذهنیت کودتاگر. دیگر هیچ تفاوتی میان حکومت آ.ک.پ و شریک کوچکش که در ۱۵ ژوئن مجلس را بمباران کردند، وجود ندارد. به همین دلیل نام این کودتا، کودتای علیه اراده‌ی خلق است."

بولدان در ادامه‌ی سخنانش گفت، "شما باید این امر را باور کنید، تا دیروز ۶ میلیون تن به ما رای می‌دادند، اما اکنون به ۱۲ میلیون افزایش یافته‌اند. رای‌های ما بین ۱۲ تا ۱۲ و نیم درصد بود، اما دیروز به ۲۰ درصد افزایش یافت. ما چنین حزبی هستیم که به حقایق جامعه‌ی ترکیه ارتباط داریم. مسائل اصلی خلق، گرسنگی، فقر، ستم علیه زنان و حصر است."

"حصر در امرالی موضوع اصلی خلق است"

بولدان به حصر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت، به دلیل حل نکردن مسئله ی کورد، نه تنها در امرالی بلکه در همه‌ی ترکیه، حصر به همه‌ی مردم تحمیل شده است.

بولدان گفت،"علیه حزب ما پرونده‌ای باز شده است. حصر جنایت علیه بشریت است. افزایش حصر علیه آقای اوجالان و ممانعت از دیدار وی با وکلا و خانواده‌اش، مسائل و مشکلات این کشور را افزایش می‌دهند. کشور به صلح و  دمکراسی و آزادی نیاز دارد. به همین دلیل ما می‌گوییم، شما هر کاری هم که انجام بدهید، ما به راه خود ادامه خواهیم داد. یعنی ما به مسائل اصلی مردم مشغول خواهیم بود. این مسئله نه تنها مسئله‌ی ه.د.پ بلکه مسئله‌ی کل ترکیه است."

"فراخوان: با هم مقاومت کنیم"

بولدان از همه‌ی احزاب و نیروهای دمکراسی‌خواه درخواست نمود و گفت،"آنچه امروز بر سر ما آورده‌اند، فردا نیز بر سر شما خواهند آورد. به همین دلیل همه مسئول هستیم و باید در مقابل این بی‌عدالتی با هم مقاومت کنیم."

وی همچنین گفت،"هیچ کس روحیه‌ی خود را از دست ندهد، نگران نباشید و شک نکنید. تا زمانی که ه.د.پ وجود داشته باشد، در جبهه‌ی خلق خواهد بود و سیاست دمکراتیک خود را ادامه خواهد داد."

"ما در نوروز گرد هم خواهیم آمد"

بولدان در پایان اعلام کرد،"ما تدارک می‌بینیم تا در برخی شهرها و مناطق کوردستان و ترکیه جشن نوروز را باشکوه برگزار نماییم. از آحاد خلق کورد و خلق‌های ترکیه درخواست می‌کنیم، با هم مبارزات دمکراسی‌خواهانه را ادامه داده و در مراسم نوروز شرکت کنند. نوروزتان مبارک."