روزنامه‌نگاران دربند رژیم ترک: مرحله پرونده‌سازی آغاز شده ‌است

روزنامه‌نگارانی که در ۸ ژوئن در آمد دستگیر شدند و از آن زمان در زندان هستند، اعلام کردند که مرحله پرونده‌سازی آغاز شده و به این مسئله اعتراض کردند.

علیه رسانه‌های آزاد در آمد ۸ ژوئن عملیاتی آغاز شد و ۲۲ تن دستگیر شدند که ۲۰ تن از آن‌ها روزنامه‌نگار بودند. این روزنامه‌نگاران ۷ روز است در اداره پلیس آمد بازداشت شده اند.

سردار آلتان ریاست مشترک جمعیت روزنامه‌نگاران دجله و فرات در رابطه با این وضعیت پیامی منتشر نمود. آلتان از طرف روزنامه‌نگاران اعلام کرد:

پروسه بازداشت به شکنجه و مجازات تغییر یافته ‌است. این پروسه برای پرونده‌سازی تغییر کرده‌ است. نه ۸ روز حتی اگر ۸۰ روز نیز بگذرد، غیر از فعالیت رسانه‌ای هیچ مدرکی علیه ما وجود ندارد. به‌همین دلیل از دادستان درخواست می‌کنیم که هر چه در دست دارند بیایند و آن را روبه‌رو به ما نشان دهند. بیشتر از این بازداشت ما را طولانی نکنید. برعکس شما متهم خواهید شد. به‌دنبال اسناد و مدارک می‌گردند، ما روزنامه‌نگار هستیم و غیر از کار روزنامه‌نگاری هیچ جرمی مرتکب نشده‌ایم. به‌همین دلیل باید فورا آزاد شویم. ما از همه همکارانمان تشکر می‌کنیم که ما را تنها نگذاشتند و از آن‌ها می‌خواهیم پشتیبانی‌های خود را افزایش دهند.