رئیس مشترک کنگره ملی کوردستان: دستاوردهای ما در خطر است و نیاز به اتحاد جدی داریم

ریاست مشترک کنگره ملی کوردستان اعلام کرد؛ دستاوردهای ما در خطر هستند. اشغالگری غیر از اشغال خاک، اشغال فکر و فرهنگ ما را نیز در برگرفته است. زینب مراد خواستار اتحاد و هبستگی همه‌ی طیف‌ها و گروه‌ها شد.

زینب مراد رئیس مشترک کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) در سخنانی در ییلاق تابستانه‌ی هورامان که در آن تعداد زیادی از طیفهای سیاسی و روشنفکران و گروه‌های مختلف منطقه‌ی هلبجه شرکت داشتند، گفت؛" امروز خطری بسیار بزرگ مردم کوردستان و دستاوردهایمان و همچنین مبارزات چندین ساله و هزاران شهید و فرزندان کوردستان را تهدید کرده و دستاوردهای ما در حال نابودی است."

رئیس مشترک ک.ن.ک همچنین گفت؛"وظیفه و مسئولیت همه طیف‌ها است که دستاوردهایمان را حفظ کرده و در مقابل دشمنان و اشغالگران یکصدا و همبسته بایستند."

وی در سخنانش گفت؛"۲۰ روز است که در جنوب کوردستان هستیم و در بسیاری از شهرها و مناطق کوردستان دیدارهایی انجام داده‌ایم تا در مورد اهمیت و حساسیت شرایط موجود صحبت کرده و اتحاد خاک کوردستان را حفظ کنیم. دشمنان نمی‌توانند ببینند که خلق ما بر روی خاک خود آزادانه زندگی کرده و اینگونه در کنار هم به صورت مسالمت آمیز و برادرانه زندگی می‌کنند."

زینب مراد به حاضرین گفت؛"دشمن با بهانه‌های مختلف حملات گسترده‌ای را انجام داده است. اشغالگری‌های آنها روز به روز در حال افزایش است. دولت ترکیه می‌خواهد خاک خود را با تصرف خاک کوردستان گسترش دهد. این شرایط مسئولیت بزرگی را به عهده همه احزاب و طیف‌های مرتبط‌ با حکومت گذاشته است."

رئیس مشترک ک.ن.ک همچنین گفت:"درست است که مسائلی وجود دارد. هم در داخل و هم در خارج، به ویژه در میان طیف‌های سیاسی، همچنین مسائل اجتماعی و اقتصادی بسیاری وجود دارد، باید با دقت آنها را بررسی کرده و به دنبال راه حلی باشیم. آنچه امروز می‌تواند مسائل ما را حل کند اتحاد و همبستگی خلق زمان و همه‌ی گروه‌ها و طیف‌ها می‌باشد. بر اساس ضرورت در رابطه با این خطرات و تهدیدها واکنش صورت نگرفته است. امروز حملات وحشیانه و فاشیستی علیه خاک ما در جریان است. باید همه واکنش نشان داده و موضع گیری مناسب اتخاذ کنند."

زینب مراد گفت:"حکومت ترکیه ۴۰ روز است که در نقشه‌های خود شکست خورده و نمی‌تواند آنها را اجرا نماید. به همین دلیل امروز به دنبال راه حلی می‌گردد و درختان کوردستان را قطع می‌کند و حقوق خلقمان را نقض می‌نماید. در مقابل جهان و حکومت عراق و متاسفانه طیف‌های حاکم بر اقلیم کوردستان سکوت کرده‌اند."

وی در مورد واکنش و پاسخ‌های سیاسی به اشغالگری دولت ترکیه گفت؛"باید امروز همه‌ی ما موضع‌گیری‌های خود را جدی‌تر کنیم. هرچند خوشبختانه راهپیمایی‌ها و اعتراضاتی وجود دارد، اما باید همه دستاوردهای خود را حفظ کرده و علیرغم همه مشکلات و مسائل موجود با گفت‌وگو و مذاکره راه حل مناسبی پیدا کرده و یک موضع‌گیری محکم در مقابل اشغالگران اتخاذ کنیم."

رئیس مشترک ک.ن.ک همچنین تاکید کرد؛"اشغالگری امروز فقط نظامی نیست، بلکه اشغالگری فکری و فرهنگی نیز وجود دارد و همه ما باید واکنش و موضع‌گیری مناسبی داشته باشیم."

هیئت کنگره ملی کوردستان مدت سه هفته است که در جنوب کوردستان بسر می‌برند. ک.ن.ک در این مدت با احزاب، سازمان‌ها، شخصیت‌ها، روشنفکران و گروه‌های مختلف  با هدف ایجاد اتحاد و همبستگی در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه ملاقات کرده است."

منبع: ronjews