صالح مسلم: پیروزی گاره می‌تواند به نقطه آغازی برای سقوط دولت ترک تبدیل شود

صالح مسلم پیروزی در کوه‌های گاره را به تمامی نیروهای گریلا و خلق کوردستان تبریک گفته و در این باره اعلام کرد همانند شکست داعش در کوبانی، شکست در گاره نیز سرآغاز فروپاشی دولت ترک خواهد بود.

صالح مسلم اعلام کرد که دولت اشغالگر ترک تلاش می‌کند تا شکست خود را با مسئله اسرایی که در دست نیروهای مدافع خلق و یژاستار مخفی کند و در این باره اظهار داشت: این واقعیت ندارد، بلکه واقعیت نابودگری، اشغالگری و تلاش برای تداوم حضور اشغالگرانه در جنوب کوردستان است.

صالح مسلم عضو هیات شورای ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با شکست سنگین دولت اشغالگر ترک در گاره با خبرگزاری هاوار گفتگو کرد.

مقاومت ۴ روزه گریلا و خلق، اشغالگری را در هم شکست

صالح مسلم در رابطه با حملات دولت دولت اشغالگر ترک در عرصه‌ی گاره اظهار داشت که این حمله بسیار گسترده بود. از سوی دولت اشغالگر ترک زمینه‌سازی‌های بسیار بزرگی آن شده بود. عزیمت مقامات ترک به بغداد و دیدار با مسئولان عراقی، حضور فرماندهان ارشد در این سفر نشانه گستردگی این عملیات بود. هدف این بود که گاره را به تمامی اشغال کنند. بدون تردید مقاومت چهار روزه خلق و گریلا باعث شد که اشغالگران شکست بخوردند. اما بدون تردید تلاش می‌کنند تا شکست خود را در مقابل نیروهای گریلا مخفی نگاه دارند. اما این واقعیت نیست. واقعیت نابودگری، اشغالگری و تداوم جنگ در خاک جنوب کوردستان است. این حمله در چارچوب فرصتی آغاز شد که دولت ترک برای از میان برداشتن خلق کورد از ان همیشه استفاده می‌کند. اما مقاومت خلق و گیلا در مدت ۴ روز طرح‌های اشغالگران را خنثی کرد. مقاومتی که روی داد، مقاومتی بی‌نظیر بود.

سبعیت آنان در این حملات بار دیگر عیان شد

صالح مسلم در بخش دیگری از گفتگوی خود اعلام کرد که با این حملات، رفتارهای سبعانه دولت ترک بار دیگر عیان شده و در این خصوص افزود: این اسیران مدت زمان زیادی است که در دست نیروهای گریلا قرار داشتند، دچار مشکلی نیز نشده بودند. اما دولت ترک حتی به آنها نیز رحم نکرده و ۱۳ نفر را به شیوه‌ای وحشیانه به قتل رسانده است. آنها نیز به دست دولت ترک کشته شدند. از طرف دیگر اشغالگران چندین ساعت بعد از این رویداد، در ساعات پایانی شب اعلام کردند که عملیات را خاتمه داده‌اند. همین گفته نیز دلیلی است برای انکه می‌خواهند به شیوه‌ای مخفیانه مانند دزدی که می‌خواهد هیچ کس متوجه حضور وی نشود، از منطقه عقب‌نشینی کند، زیرا در این حمله با شکست مواجه شدند.

این شکست می‌تواند به سرآغاز فروپاشی دولت ترک تبدیل شود

صالح مسلم اعلام کرد که همانگونه که شکست داعش در کوبانی سرآغاز آغاز شکست داعش بود، شکست اشغالگری ترک در گاره نیز می‌تواند به آغازی برای فروپاشی ذهنیت دولت ترک تبدیل شود. مسلم در ادامه افزود: چه در بعد سیاسی و چه در بعد دیپلماتیک و نظامی، امیدوارم که خلقمان هیچگاه این مقاومت را ضعیف نکرده و بلکه مبارزه را با شدت بیشتر دنبال کند. رویدادهای کنونی که در سالگرد دستگیری رهبر آپو روی می‌دهند، به شیوه‌ای آگاهانه و با نیت قبلی روی داده‌اند. اما باید روح مقاومت با آزادی فیزیکی رهبر اوجالان به نتیجه برسد.

صالح مسلم در خاتمه شادباش خود، پیروزی نیروهای ه.پ.گ و یژا ستار را در گاره بار دیگر به تمامی نیروهای گریلا و خلق کوردستان تبریک گفت.