شاهو آنان را بهم رساند

کوهستان‌های روژهلات کوردستان آنان را با هدف مبارزه برای آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و آزادی چهاربخش میهنشان بهم رساند.

در یک راه طولانی او را شناختم. کوهستان‌های روژهلات کوردستان آنان را با هدف مبارزه برای آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و آزادی چهاربخش میهنشان بهم رسانده است.

چهار جوانی که برای جنگ علیه سیاست‌های جنگ ویژه رژیم‌های اشغالگر حاکم بر کوردستان به صفوف نیروهای گریلا پیوسته‌اند در گفتگو با خبرگزاری فرات از سرگذشت خود می‌گویند.

گریلا هیمن اهل اورمیه روژهلات کوردستان می‌گوید: در شرایطی که علیه رهبرمان، خلق کورد، گریلاهای کوردستان سیاست‌ امحا و نابودی تداوم می‌یابند ساکت نشستن یک خیانت بزرگ است. من به عنوان یک جوان کورد برای آزادی فیزیکی رهبرم از زندان به جنبش آپوئی پیوستم. امروز در خاکی که در آن چشم به جهان گشوده‌ام مبارزه آزادیخواهی خلقم را به پیش می‌برم. سکوت در مقابل سیاست‌های رژیم اشغالگر ایران غیرقابل قبول است. اینجا در قلب روژهلات کوردستان جوانانی از چهارسوی میهن گرد هم آمده‌اند و علیه رژیم‌های اشغالگر در یک جبهه مشترک مبارزه را به پیش می‌برند. خواسته من از خلق روژهلات کوردستان این است که نسبت به سیاست‌های رژیم اشغالگر ایران که مبتنی بر سیاه‌نمایی علیه جنبش آپویی و پژاک است هشیار باشند و به رسانه‌های رژیم اعتماد نکنند. خلق روژهلات کوردستان به خاک و فرهنگ خود پایبند است. خلقی مقاومتگر است. هنوز هم معتقدم که با ایستاری مقاومتگرانه پاسخی بزرگ به اشغالگران می‌دهند. به ویژه جوانان لازم است که از لحاظ آگاهی و سازماندهی خود را نیرومندتر کنند. تاریخ از ما جوانان کورد این را می‌خواهد.

رونی قرچوخ اهل جنوب کوردستان که در روژهلات کوردستان مبارزه می‌کند، او می‌گوید: به عنوان یک جوان کورد اهل جنوب کوردستان به جنبش آپویی پیوستم و در مبارزه خلقمان در روژهلات کوردستان جای گرفته‌ام. تمامی کوردستان و بویژه جنوب هدف حملات گسترده‌ای قرار دارد. علیه خلق و گریلاهای کوردستان سیاست‌های امحاگرانه را به اجرا گذاشته‌اند. در این شرایط من نیز به عنوان یک جوان کورد لازم دانستم به صفوف جنبش آزادیخواهی ملحق شوم و به وظایف تاریخی خود عمل کنم. همچنانکه ما از هر چهارسوی کوردستان گردهم آمدیم و مبارزه را به پیش می‌بریم، به همان سان جوانان لازم است از هر سوی جهان پیرامون همدیگر جمع شوند و علیه دشمنان بجنگند. بویژه جوانان کورد در جنوب کوردستان با بسیار هشیارانه عمل کنند. حمله علیه جنوب کوردستان در واقع حمله به تمامی کوردستان و احزاب کورد است. خلق جنوب علیه دشمنان ایستادگی می‌کند. اما این کافی نیست. لازم است مقاومت را گسترش دهیم. بویژه حملات اشغالگری علیه هفتانین به هیچ عنوانی قابل پذیرش نیستند. وظیفه اساسی میهن‌دوستی این است که برای صیانت از خاک خود، میهنمان مبارزه کنیم. ما نیز با پیشاهنگی پژاک برای رهایی خلقمان از چنگ اشغالگران به مقاومت ادامه می‌دهیم.

گریلا «آخین» اهل ارزروم شمال کوردستان در سخنانی گفت: همچون یک زن مبارزه در کوهستان‌های روژهلات کوردستان برای من بسیار ارزشمند است. دشمنان کورد سرزمینش را به چهار بخش تجزیه کرده‌اند. برای اینکه این تجزیه را در ذهن کوردها ماندگار کنند به هر سیاست کثیفی دست می‌زنند. اما امروز جوانان کورد گرد هم جمع می‌شوند و مبارزه‌ای مشترک را به پیش می‌برند. وقتی جنبش آزادیخواهی و رهبر آپو را شناختم به این حقیقت رسیدم که اگر هدف مشترکی داشته باشیم با پایبندی فکری می‌توانیم در هر شرایطی و هر مکانی می‌توانیم مبارزه را به پیش بریم. بویژه زنان روژهلات کوردستان با مشارکت در صفوف جنبش رهبر آپو می‌توانند علیه این سیستم صدای خود را بلند کنند. زیرا این راه ما را به حقیقت رهنمون می‌کند.

دمهات اهل تربسپی روژاوای کوردستان در سخنانی می‌گوید: من برای آنکه علیه سیستم سرمایه‌داری مبارزه‌ای صحیح را به پیش برم به صفوف جنبش آزادیخواهی کوردستان پیوستم. آنچه دشمن بر ما تحمیل کرده و خواستار دستیابی به آن‌ها بود را هیچ گاه نپذیرفتم. امروز در هر چهاربخش کوردستان جوانان پیرامون رهبر آپو گرد هم آمده‌اند. مشارکت در مبارزه روژهلات کوردستان برای من واجد اهمیت فراوانی است. زیرا در روژاوا ده‌ها رفیق اهل روژهلات در کنار من به شهادت رسیدند. برای اینکه راه آنان را ادامه دهم به روژهلات کوردستان آمده‌ام تا مبارزه را به پیش برم. می‌دانم که از این طریق می‌توانم به آنان ادای دین کنم. درخواست من از جوانان روژهلات کوردستان این است که در این رابطه هشیارانه عمل کنند و حملات دشمن را نپذیرند. باید خود را سازماندهی کنند و در جنبش آپویی جای گیرند.