شکنجه دستگیر شدگان نوروز آمد از سوی رژیم فاشیست ترکیه

نیروهای امنیتی رژیم ترکیه در آمد ۶۳ تن را در مراسم نوروز دستگیر نمودند که شش تن از آن‌ها کودک هستند و یکی از کودکان یک ساله و یک تن دیگر نیز دارایی معلولیت می باشد. نیروهای امنیتی این افراد را شکنجه می‌کنند.

افرادی که در مراسم نوروز آمد دستگیر شده‌اند، به صورت فیزیکی و روانی شکنجه می‌شوند. یکی از دستگیرشدگان یک نوزاد یک ساله است که همراه با مادرش دستگیر شده است.

۳۹ تن از دستگیرشدگان آزاد شدند، اما تاکنون ۲۲ تن از آنها در بخش سیاسی اداره‌ی پلیس آمد نگه داشته شده‌اند.

به گفته‌ی افراد آزاد شده یکی از دستگیرشدگان یک نوزاد یک ساله است که همراه با مادرش دستگیر شده است.

همچنین دو کودک دیگر که یکی ۳ ساله و دیگری ۵ ساله هستند، به همراه مادرانشان دستگیر شده‌اند. علاوه بر این دو کودک، نیروهای مسلح دولت ترکیه یک کودک ۱۲ ساله با نام و.ش و یک کودک ۱۱ ساله با نام م.ش و همچنین کودک دیگری با نام ر.ک که هنوز سن وی مشخص شده است را دستگیر نموده‌اند.

این افراد پس از دستگیری به بخش سیاسی اداره‌ی پلیس آمد منتقل شده و پس از انجام تحقیقات و بازجویی به شرط آن که طی مدت یک هفته اظهارات آنها توسط دادستانی دولت ترکیه گرفته شود، تعدادی از آنان آزاد شده‌اند.

آزادشدگان اعلام کردند، در زمان انتقال آنها به بخش سیاسی اداره‌ی پلیس آمد شکنجه شده و به آنها بی‌احترامی شده است.

آنها همچنین اعلام کردند، یکی از دستگیر شدگان یک جوان ۲۶ ساله است که دارای ۷۶ درصد معلولیت می‌باشد. همچنین در میان دستگیرشدگان یکی از جوانان دو بار از هوش رفته و این جوان توسط نیروهای پلیس بسته شده و نیروهای پلیس چندین بار سر او را به دیوار کوبیده‌اند.

اسامی تعدادی از دستگیرشدگان به شرح زیر می‌باشد:

دیلان چلیک، آیهان سفن، دلشا آبا، آینور کایا، دیلان یلدز، بدرخان گوچمز، غربت تارهان، ملکیه اوزان، شکران قادر، جاهد باقرخان، عمر استاندال، ولات زنول،  مراد کارتای، ایلم اکیوشو، حنیفه یلماز، خلیل اکین، سیبل یوکسل دمیرل، گورسل کوجاغا، امینه نازلی، یوسف توپ‌کایا، محمد کجاداغ،  یوسف زنگین، عمر کایا و هاستن احمد.