شریک: رژیم ترک بیشتر در باتلاق فرو می‌رود

جمال شریک نتیجه نشست کمیته مرکزی پ.ک.ک را اعلام کرد:"دولت ترکیه نمی‌تواند از بحران‌ها خارج شود و هر قدمی که برمی‌دارد، بیشتر در باتلاق فرومی‌رود."

جمال شریک عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) با خبرگزاری فرات صحبت نمود و در ابتدا در وجود حقی کارر، یاد همه شهدای ماه می را گرامی داشت.

جمال شریک اعلام نمود که خلق‌های کوردستان و ترکیه در مرحله‌ی تاریخی قرار دارند و گفت:"رژیم فاشیستی و اشغالگر ترکیه نمی‌تواند از این بحران خارج شود و هر قدمی که برمی‌دارد بیشتر در باتلاق فرومی‌رود. اعمالی که در عرصه سیاست و دیپلماسی انجام داده ‌است، در نتیجه بحران‌های موجود در بازار مالی، فشارها علیه جامعه، حملات اشغالگرانه و پاک‌سازی علیه کوردستان و ضرباتی که از نیروهای گریلا های آزادی کوردستان متحمل شده ‌است، سرنوشت دولت ترکیه را به این مرحله رسانده‌ است."

در نتیجه ضرباتی که در کوردستان توسط گریلاهای آزادی به آن‌ها وارد شده، بیشتر شکست می‌خورند. جنگ و مقاومتی که با پیشاهنگی گریلا انجام می‌شود، خلق‌های منطقه را در زمینه مبارزات مشترک و متحد علیه دولت اشغالگر ترکیه در اطراف یکدیگر گردهم آورده است.

مقاومت بزرگی که گریلاها در مقابل حملات اشغالگرانه دولت اشغالگر ترکیه انجام می‌دهند، نشانه آشکار این امر است. گریلا با مقاومت به ارتش اشغالگر ترکیه ضربه زده و سبب این شکست‌ها می‌شوند. در نتیجه این حملات اشغالگرانه که دولت ترکیه به آن امید بسته بود، هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورده ‌است. انگار که آن‌ها این شکست‌ها را متحمل نشده‌اند و حملات اشغالگرانه را آغاز نکرده‌اند، در نتیجه تلاش می‌کنند تا زمینه را این‌گونه فراهم نمایند. با چنین برخوردی تلاش می‌کنند شکست‌های خود را پنهان کرده و اجازه نمی‌دهند شکست آن‌ها توسط خلق‌های کوردستان، ترکیه و جهان دیده شود.

نتیجه رفتن به نورحق بزرگ بود

جمال شریک عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک یاد سینان جنگیل، قادر مانگه و آلپ ارسلان اوزدوغان شهدای نور حق را گرامی ‌داشت و گفت:"سینان جنگیل، قادر مانگه و آلپ ارسلان اوزدوغان زمانی‌که در ۳۱ می ۱۹۷۱ در نورحق شهید شدند، وظیفه و مسئولیتی بزرگ را انجام دادند. وجود آن‌ها در آن‌جا عادی نبود، رفتنی عادی نبود، هدفی بزرگ داشته‌اند. رفتن آن‌ها به نورحق با هدف پایان دادن به تقدیر آن زمان علیه خلق کوردستان و ترکیه بود که بر آن‌ها تحمیل ‌شده بود. آنها برای این هدف دست به مبارزات گریلایی زدند."

جمال شریک همچنین در این رابطه صحبت نمود که هم‌زمان دکتر شوان و رفقایش در محلی در نزدیکی مرز باکور و باشور  کوردستان تدارکاتی برای انجام مبارزات گریلایی دیده و این تلاش‌ها نیز بسیار مهم و با معنی بودند.

جمال شریک همچنین اعلام نمود که مبارزات دکتر شوان و رفقایش باعث شد تا مبارزات آن‌ها نیز توسط دولت ترکیه و همکارانش به عنوان تهدید و خطر دیده شود، به‌همین دلیل هدف قرار گرفتند. وی گفت:"در نتیجه در نورحق سینان جنگیل و رفقایش، در قزلدره ماهر چایان و رفقایش توسط دولت ترکیه و در باشور کوردستان نیز دکتر شوان با رفقایش توسط پ.د.ک شهید شدند.

هر گریلایی سینان جمگیل و دکتر شوان است

جمال شریک اعلام نمود که مبارزات گریلایی که سینان جمگیل، قادر مانگه و آلپ ارسلان اوزدوغان تلاش کردند آن را در نورحق انجام دهند، امروز در کوردستان توسط گریلاهای آزادی انجام می‌شود. وی گفت:"هر گریلایی سینان جمگیل، قادر مانگه و آلپ ارسلان اوزدوغان است. این نیز کاملاً مشخص است. هم‌زمان هر گریلای کوردستان دکتر شوان می‌باشد.

جماعت شریک همچنین به این مسئله اشاره نمود که هدف این شهدا میهنی دمکراتیک، آزاد، سوسیالیست و جامعه‌ای دمکراتیک و آزاد بود و در این ‌راستا جان خود را فدا کردند.

جمال شریک عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک اعلام نمود که گریلاهای آزادی امروز در زاپ، آواشین و متینا مقاومت می‌کنند تا اهداف سینان جمگیل، قادر مانگه و آلپ ارسلان اوزدوغان، حسین جواهر، ماهر چایان، دنیز گزمیش، ابراهیم آلپ‌کایا را محقق کنند و گفت:"به‌همین دلیل با مقاومت در عرصه گریلا، با مقاومت در زاپ، متینا و آواشین، خاکورک، بوتان و سرحد، از شهدای انقلاب صیانت می‌کنند، نمایندگی این هدف را برعهده داشته و در این رابطه قربانیان بسیاری می‌دهند."